24 Reacties

3 maanden geleden

Ik moet nu fragmin spuiten iedere dag omdat ik een longembolie heb gehad.

3 maanden geleden

Hi. Ik heb twee stilgeboortes gehad. 1 van 16 weken+ en 1 van 20 weken+. Daarna een miskraam van 6 weken. De gyn zei dat ik ga moeten prikken, maar is verschoven. Omdat bij mijn vitaliteitsecho alleen het vruchtzakje te zien was. Nu echo gepland voor 26 juli. Is het eng om te prikken? Die spuitjes. Ik ben heel erg bang. Vooral omdat ik het zelf ga moeten doen

3 maanden geleden

Reactie op Brenda 24

Hi. Ik heb twee stilgeboortes gehad. 1 van 16 weken+ en 1 van 20 weken+. Da ...
Ik vind het zelf prikken vervelend, ondanks dat ik zelf verpleegkundige ben en het dagelijks bij mensen doe. Op de dagen dat mijn vriend er is doet hij het, dat idee vind ik minder eng dan dat ik mezelf moet prikken zeg maar. Maargoed, alles voor het goede doel zullen we maar zeggen. 😅

3 maanden geleden

Reactie op Brenda 24

Hi. Ik heb twee stilgeboortes gehad. 1 van 16 weken+ en 1 van 20 weken+. Da ...
Heftig wel allemaal voor jou! Dat maakt het voor jou nog spannender allemaal!

3 maanden geleden

Reactie op Brenda 24

Hi. Ik heb twee stilgeboortes gehad. 1 van 16 weken+ en 1 van 20 weken+. Da ...
Dikke knuffel voor jou! Zelf heb ik ook al 3 miskramen gehad... Prikjes zijn best groot. Je prikt ze in je onderbuik. Maar je doet alles voor een goede zwangerschap🙏🏽🍀

2 maanden geleden

Hi, ik prik ook om te voorkomen dat ik trombose krijg( in het verleden gehad) hebben jullie ook last van duizeligheid en licht in je hoofd?

2 maanden geleden

Reactie op KimShasha

Dikke knuffel voor jou! Zelf heb ik ook al 3 miskramen gehad... Prikjes z ...
Dank je wel. xxx-jes Fijne zwangerschap

2 maanden geleden

Reactie op mmmmmmandyy

Heftig wel allemaal voor jou! Dat maakt het voor jou nog spannender allemaa ...
Dank je wel. Spannend, zenuwachtig....

2 maanden geleden

Reactie op mmmmmmandyy

Ik vind het zelf prikken vervelend, ondanks dat ik zelf verpleegkundige ben ...
Als een verpleegkundige dat zegt.....brrrrr

2 maanden geleden

Ik heb het bij mijn vorige zwangerschap gespoten en zal er, na de echo volgende week, ook weer mee beginnen omdat ik jaren terug een trombosebeen heb gehad. Ik vond prikken in m'n buik erg vervelend en ben om en om in mijn benen gaan spuiten tot 6 weken na de bevalling. De eerste week was even wennen, daarna kreeg ik er routine in. Tip: spuit de vloeistof vooral niet te snel, dat geeft een heel naar branderig gevoel🥺 en bij onze apotheek gaven ze aan dat ik alle spuitjes na gebruik in een oude fles van de wasmiddel kan gooien voor het inleveren, scheelt kosten voor een speciale naaldencontainer.

één maand geleden

Hé, ik heb vandaag ook te horen gekregen dat ik elke dag moet gaan prikken :( ivm eerdere trombose. Ik baal echt heel erg. Hoe gaat het met jullie? Hoe ver zijn jullie? Ik ben nu 13 weken.

één maand geleden

Reactie op joanna44

Hé, ik heb vandaag ook te horen gekregen dat ik elke dag moet gaan prikken ...
Hee! Wat vervelend! Ik moet zeggen dat ik er de vorige zwangerschap en tot nu toe weinig van heb gemerkt qua bijwerkingen. Soms wat jeuk of blauwe plekken. Hier gaat het goed, ik ben nu 12 weken en begonnen met prikken bij 7 weken.

één maand geleden

Reactie op joanna44

Hé, ik heb vandaag ook te horen gekregen dat ik elke dag moet gaan prikken ...
Hier ook alleen wat blauwe plekken. Verder is het vervelend maar ik zeg maar steeds voor het goede doel. Prik ook vanwege een eerdere embolie. Ben nu 14+5

één maand geleden

Hi, ik slik sinds week 13 acetylsalicylzuur (een lichte bloedverdunner) dit omdat bij mijn vorige kindje de placenta verkleurd was mogelijk door zuurstof/bloed tekort en te laag gewicht. Uit voorzorg moet ik dit nu slikken om te voorkomen dat dit niet nogmaals gebeurt. Maar gelukkig hoef ik niet te spuiten.

één maand geleden

Hier gaat de verloskundige nog in overleg met de gynaecoloog maar ik verwacht dat ik vanaf volgende week weer moet prikken. Vorige zwangerschap ook gedaan (ook in het verleden trombose). Ik laat mijn vriend de prikjes zetten omdat ik het makkelijker vind vorige zwangerschap weinig problemen mee gehad en alleen maar geruststelling. Wel jammer dat je meteen medisch word gezien.

één maand geleden

Dank voor jullie reacties. Ik ben vandaag al wat meer aan het idee gewend en het prikken valt inderdaad ontzettend mee. Ben vooral blij dat het ook gewoon in je bovenbeen kan..! Fijn dat jullie ook niet echt bijwerkingen hebben. Hopelijk blijft dat zo! En ‘fijn’ dat er ook anderen zijn die dit hebben, de apotheker keek mij een beetje vragend aan en vroeg of ik de bestelling voor iemand anders op kwam halen 😂

één maand geleden

Hi! Ik heb helaas een trombosebeen gekregen tijdens mijn zwangerschap (kreeg in week 11 enorme kramp in mijn kuit, dit bleek helaas trombose te zijn). Sindsdien moet ik ook elke dag een spuitje met bloedverdunner zetten, tot zes weken na de zwangerschap. Ben nu 14 weken zwanger. Begint te wennen maar was wel behoorlijk geschrokken! Wat naar meerdere miskramen, hopelijk gaat het nu goed!!

één maand geleden

Ik slik ook elke dag acsal en spuit fraxiparine, vanwege mijn antifosfolipidensyndroom. Niet fijn dat prikken elke dag, maar als dat voorkomt dat mijn bloed te dik wordt 🙏

één maand geleden

Ik slik dagelijks ascal en spuit dagelijks fragmin vanaf de dag van de positieve test. Dit vanwege 5 miskramen en Factor V Leiden. Ben nu voor het eerst 13,5 week! Ik wissel af tussen mijn benen en buik. Ik kreeg op een gegeven moment hele grote bloeduitstortingen, maar de gynaecoloog adviseerde om eerst even de injectieplek te koelen met een ice pack. Dat helpt erg, nu krijg ik minder vaak en minder grote blauwe plekken. Van de spuitjes verder geen bijwerkingen, van de ascal wel wat maagklachten. Heb het er allemaal voor over.

één maand geleden

Ik spuit ook dagelijks fraxiparine ivm trombose welke ik al eerder heb gehad en laatst weer. Ik ben drager van factor 5 leiden.