37 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op MotherofDragons22

Dit wordt mijn eerste kindje. Dus alles is helemaal nieuw voor mij. Ik ben ...
Ik ben 32 en het is mijn tweede kindje. Heb een dochter van 7 maar dat was met een andere partner en al een tijd geleden dus het voelt toch op sommige vlakken wel als nieuw. Helaas wel al veel miskramen gehad maar dat was bij allemaal op 1 na dat de testen niet opliepen dus heb ik deze zwangerschap wel vertrouwen🤞🏼

2 maanden geleden

Reactie op ummijuni2021

Hee, bij me vorige twee zwangerschappen dit ook gehad had gewoon beide kere ...
Ah fijn om te horen! Bedankt voor je reactie 😘

2 maanden geleden

Reactie op DeSkippy

Ja het wachten duurt lang hè! Ben elke dag aan het aftellen het is echt de ...
Het lijkt me extra spannend als je de nare ervaring van een miskraam hebt moeten meemaken. Voor mij is het allemaal nieuw want ik ben überhaupt nooit zwanger geweest. Dat maakt het vast makkelijker om wat onbevangen erin te gaan. Bijzonder dat we nu beide alweer 5 weken zijn. Bij mij alleen beetje gevoelige borsten en soms een klein krampje of een beetje last van maagzuur. Ik slaap ook langer snachts. Wat verschilt dat toch per persoon! Ik hoop dat we beide een mooie positieve ervaring gaan hebben de komende maanden! Op naar de echo!

2 maanden geleden

Hoe was jouw echo DeSkippy? Ik heb vandaag TWEE kloppende hartjes gezien dus het gevoel dat ik de hele tijd al had blijkt te kloppen: tweeling 😲😲😲

één maand geleden

Reactie op Felina1985

Hoe was jouw echo DeSkippy? Ik heb vandaag TWEE kloppende hartjes gezien du ...
Sorry ik heb het niet eerder gezien! Mijn echo was top! Mooi kloppend hartje. En vandaag de termijn echo en die was ook dik in orde! Jij dubbel gefeliciteerd!!! Was wel even wennen zeker? Bij mij is het er dus maar 1 en gewoon heel snel hormonen aangemaakt. Hoe gaat het bij jou nu met de symptomen?

één maand geleden

Reactie op DeSkippy

Sorry ik heb het niet eerder gezien! Mijn echo was top! Mooi kloppend hartj ...
Ha wat fijn te horen dat bij jou ook alles goed is! Gefeliciteerd! Wij bewijzen samen mooi dat het dus niks zegt, die testuitslagen. Grappig ik had vandaag ook echo maar ik moet volgende week terugkomen want ze konden met name de tweede net niet helemaal lekker op beeld krijgen nog. Alles was wel goed met de twee wurmpies, eentje was al lekker aan het bewegen en de andere lag te slapen denk ik. Zo schattig! Het was echt wennen dat nieuws, nu is het wel iets bezonken maar het blijft heel spannend! Maar dat is voor het eerst zwanger zijn sowieso :-) De kwaaltjes beginnen af te nemen hier, wel veel misselijk en duizelig geweest. Maar als ik hier op dit forum lees viel het nog mee want niet hoeven spugen ofzo. Hoe is dat bij jou?

één maand geleden

Reactie op Felina1985

Ha wat fijn te horen dat bij jou ook alles goed is! Gefeliciteerd! Wij bewi ...
Heb je inmiddels al een mooie echo gehad van beide baby’s? En misschien al de nipt of de 13 weken echo gehad? Wij wel hier en alles was goed, ook geen nevenbedingen super fijn. Ja ik heb wel veel klachten, het spugen is wel iets minder inmiddels maar zeker niet weg. Veel last van m’n darmen ook. Jij nog steeds zo goed als klacht vrij? Ik hoop het heel erg voor je!!

één maand geleden

Ik had ook 3+ weken bij de Clearblue weken indicator test, bij mij is het een tweeling geworden. Ik hoorde ook de verhalen van vroege innesteling, maar mijn gevoel zei van begin af aan iets anders. Puntje bij paaltje had ik onbewust gelijk.🙈 Ik had een erg nuchtere mannelijke gyneacoloog, in eerste instantie was er maar een zichtbaar. Hij was alle metingen aan het doen en was bijna klaar, draaide toen een kwartslag en daar was nummer twee. Hij zei heel nuchter "oow het zijn er twee, gefeliciteerd!". Binnen 5 minuten stonden we buiten met een echo foto in de hand. We waren helemaal perplex, hahaha het duurde ook nog even voor het nieuws daalde. Nu wet ik niet beter en ben hardstikke blij.🥰

één maand geleden

Reactie op DeSkippy

Heb je inmiddels al een mooie echo gehad van beide baby’s? En misschien al ...
Ik heb vorige week de nipt uitslag gehad met nevenbevindingen, dat was allemaal goed. Ook de 13 weken echo was goed. De baby's schelen maar 1 gram en alles zit erop en eraan. Geweldig om te zien ook. Ik merk dat de kwaaltjes grotendeels weg zijn en daarvoor in de plaats heb ik dat ik nu al niet meer goed kan tillen of lang staan. Heb jij dat ook bij 1? Het valt me wel echt tegen dat dit zo snel gaat, ik wou nog flink klussen 'nu het nog kon' dacht ik. Wat fijn dat alles bij jou ook goed is qua tests, klinkt wel alsof je met 1 meer last heb van kwaaltjes dan ik met 2. Spugen lijkt me nog veel vervelender dan alleen misselijk zijn! Ben je ook al benieuwd of je een jongetje of meisje krijgt of ga je wachten tot de geboorte? Ik hoop bij de volgende echo wel wat te kunnen gaan zien tussen die beentjes 🥰🥰

één maand geleden

Reactie op Stephanie 1991

Ik had ook 3+ weken bij de Clearblue weken indicator test, bij mij is het e ...
Wauw jouw verhaal lijkt precies op mijn ervaring! In mijn versie was het alleen een vrouwelijke gynecoloog die toen mijn vriend vroeg 'het is er toch 1 he??' alleen maar haar hoofd schudde voor ze nummer twee in beeld bracht 😱😂 Bijzonder dat jij ook zon voorgevoel had, dat had ik precies ook! En dus ook zon knaltest erbij 😆 Nu ben ik ook helemaal blij maar in het begin was er wel even een 'holy shit' fase!

één maand geleden

Reactie op Felina1985

Wauw jouw verhaal lijkt precies op mijn ervaring! In mijn versie was het al ...
Zo grappig dat jouw ook zo iets gelijkwaardig is overkomen, ik heb vele grappen gemaakt naar vrienden toe vanaf het begin toen ik een positieve zwangerschapstest had. "als het er twee zijn, krijg jij er een", ook andere vriendinnen lopen op naaien dat hun een tweeling zouden krijgen. Nu ben ik de eerste van alle vrienden 🤣🙈 Het blijft bijzonder, ik heb wel geleerd om niet te twijfelen meer aan dat gevoel. Hoe gaat het nu met je zwangerschap?😊

één maand geleden

Reactie op Stephanie 1991

Zo grappig dat jouw ook zo iets gelijkwaardig is overkomen, ik heb vele gra ...
Ja ik nam mijn gevoel ook niet zo serieus en maakte ook grapjes al had ik het nog niet meteen al mijn vrienden verteld dat kwam pas nadat ik echt wist dat het er twee waren. Zelfs bij die eerste echo grapte ik nog dat ik eindelijk echt wil weten of het er één is 😆 Achteraf denk ik dat ik twee innestelingen heb gevoeld en dat mijn lichaam beter wist wat dat betekende dan ik. Dat en die knaltesten hielpen ook mee in de overtuiging 😱😅 Heb je nu ook een 'gevoel' over het geslacht van de baby's? Ik wel. Ik ben benieuwd of dat dan ook gaat kloppen. Ik ben trouwens ook de enige in mijn vriendenkring die een tweeling verwacht, verder niemand en ik ben 38, vrijwel iedereen heeft inmiddels al kindjes. Gek genoeg heeft mijn jongere zus wel een tweeling dus die kan een hoop nodige tips geven want ik merk nu al dat sommige dingen echt anders zijn! Ik dacht in het tweede trimester wordt het makkelijker maar ik kan bijvoorbeeld nu al niet meer goed tillen of op mijn hurken zitten dan krijg ik bekkenpijn. Lang staan voel ik ook al. Verder voel ik me wel goed nu. Morgen 15 weken. Hoe is het bij jou met de zwangerschap?

25 dagen geleden

Reactie op Felina1985

Ik heb vorige week de nipt uitslag gehad met nevenbevindingen, dat was alle ...
Wat fijn zeg dat alles goed is! Blijft toch altijd spannend! Ja moet zeggen met mijn dochter had ik ook heel veel last. Tot 22 weken aan het spugen geweest. Kan die hormonen niet echt lekker handelen denk😂. Kan me wel voorstellen dat je met 2 nu al moeite hebt met tillen enzo. Als ik zie hoe hard ik al groei met 1. Kan nog wel normaal lopen en staan enzo maar dat van dat klussen herken ik enorm! Had de meest wilde plannen wat ik allemaal nog wilde doen. Maar ben alleen maar moe 😂 hopelijk komt m’n energie nog terug. Nee wij laten ons (weer) verrassen bij de geboorte. Nog even extra lang dromen over wat het kan zijn 🥰. Wanneer staat je volgende echo gepland?

25 dagen geleden

Reactie op DeSkippy

Wat fijn zeg dat alles goed is! Blijft toch altijd spannend! Ja moet zeggen ...
Als je het ook met 1 hebt dan hebben ze ons voorgelogen met dat 'in het tweede trimester heb je veel energie en voel je je weer goed omdat je kwaaltjes weg zijn'. Guess again 😂😂😂 Ben je nu nog steeds misselijk dan ook? Bij mij is die nare kwaal gelukkig weg. Maarja bekkenpijn bij kleine inspanning krijg ik er dan voor terug joepie 😜 Ik heb gelukkig wel wat hulp bij mijn wilde plannen dus er gebeurt wel wat. Ik ben nu gewoon wat meer een soort regisseur, is nog wel prima mee te leven 😂 Leuk dat je je laat verrassen qua wat het wordt. Ik vind het leuk om te weten, dan hoef ik ook maar twee namen te bedenken ipv vier! Ik heb 18 oktober pas de volgende echo, dan ben ik 18 weken. Duurt nog even. Ik ga geen aparte geslachtsecho doen. Zo nieuwsgierig ben ik nou ook weer niet want alles is welkom! Ik hoor het gauw genoeg. Wanneer is jouw volgende echo?