6 Reacties

7 maanden geleden

Ik werk in de opvang en zag eigenlijk dat kinderen met een MAM flesje altijd goed dronken. Ik heb ze dus ook voor onze dochter gekozen. Wij zijn wel vanaf het begin met die fles begonnen door af en toe afgekolfde melk bij te voeden. Nu doen we af en toe een flesje borstvoeding als we bijvoorbeeld ergens heen gaan. Ze pakt hem goed! Wij hebben de 0 speen erop zitten.

7 maanden geleden

Ik zou even op Instagram maaske van Volmondig Logopedie opzoeken. Zij heeft veel tips over flesweigeren en ook een cursus. Wat ik weet is dat het altijd zoeken is naar welke fles bij je kindje past, er is niet 1 fles die voor iedereen het beste werkt. Ook moet je oppassen met veel wisselen in fles, het beste kun je volgens mij telkens een tijdje dezelfde gebruiken. En ik zou dus zeker even bij Maaske kijken, zij heeft veel tips!

7 maanden geleden

Heb je de brede of smalle dr. Brown geprobeerd? De brede heeft meer de vorm van een tepel. Wij hadden aan het begin de Mamafeel fles van Diffrax toen borstvoeding niet in 1x lukte, puur zodat ik haar later weer kon aanleggen (wat gelukkig lukte). Deze lijkt wel op de borst qua structuur (meer dan de dr Brown). Wij gebruiken nu wel dr. Brown vanwege reflux/krampjes. Maar vonden de mamafeel wel een fijne fles. Geen ervaring met fles weigeraars, wel met flessen die op de tepel lijken. Misschien kan iemand anders daar zijn ervaringen in delen.

7 maanden geleden

Hier wordt echt alleen de MAM fles geaccepteerd, ook alleen de fopspenen van dit merk!

7 maanden geleden

Hier de eerste een flesweigeraar. Zij pakte de smalle kruidvat fles. Na proberen dr brown, medela en avent. De 2e wilde de philips avent fles. Persoonlijk vond ik die fijner dan kruidvat. De 3e weer een kruidvat fles, maar de brede nu. Ik wilde de avent fles nu weer, maar in de kraamweek had ik die uit de blije doos en die deed het niet. Ik had ook nog kruidvat dus vandaar weer kruidvat. Allemaal ook bv gegeven.

7 maanden geleden

Lanisoh is een echte fles voor flesweigeraars heb ik begrepen. Hier ook een dles weigeraar en een wat kort tongriempje (niet aan geholpen (nog) want uit de borst drinken gaat gewoon heel goed) en we hebben de Difrax S nu in gebruik. Gaat nog niet van harte maar ze krijgt hem uiteindelijk leeg. De MAM fles lukte eerste wel, daarna niet meer. Maar hij gaat heel snel. Lactatiekundige zei ook meteen die speen is te groot en gaat voor de meeste baby's veel te snel.