25 Reacties

3 maanden geleden

Je NOD is al geweest? Dan ben je in ieder geval al 4 weken zwanger馃槉 tja.. weet je, de ene heeft heel veel klachten, de ander een stuk minder. Ik hoop voor jou dat je ook geluk hebt en milde klachten ervaart zodat je optimaal kan genieten van je reis naar Mexico! Want dit is toch wel een heel gaaf vooruitzicht馃

3 maanden geleden

Reactie op Deems1991

Je NOD is al geweest? Dan ben je in ieder geval al 4 weken zwanger馃槉 tja.. ...
Dankjewel voor je reactie! 馃グ Ja! Die was gister! Ik heb de verloskundige al gesproken en die zei dat ik 3wk en paar dagen was. Ik begrijp die telling nooit zo goed 馃檲 Ja zeker een heel gaaf vooruitzicht! Hopelijk vallen de klachten mee inderdaad

3 maanden geleden

Wij hebben ook een reis gemaakt terwijl ik zwanger was. Ik vond het juist iets magisch hebben en als je rustig aan doet is het helemaal goed te doen. Als je thuis zit moet je (in mijn geval) werken en van alles doen en op vakantie kan je per dag bekijken hoe en wat. Ik zou wel vragen of je voor je weg gaat een echo kan krijgen! Wel fijn als je voor je vakantie wat duidelijkheid hebt over het verloop van je zwangerschap tot dan toe

3 maanden geleden

Reactie op Jos1197

Wij hebben ook een reis gemaakt terwijl ik zwanger was. Ik vond het juist i ...
Dankjewel voor je reactie!! 馃グ en zo fijn om te lezen hoe jij dit hebt ervaren. Daar heb je zeker een punt, je kan lekker doen waar jij je goed bij voelt ipv alle verplichtingen thuis. Ik heb 29 juli een vitaliteitsecho en mogelijk (afhankelijk van hoe ver ik ben) de termijnecho vlak voor we weggaan. Dat is inderdaad heel fijn!! 鈽猴笍

3 maanden geleden

Ik had hetzelfde. Wij maken een reis van Nederland duitsland, Zwitserland, italie en via oostenrijk weer terug. En ben 5 weken zwanger. Als we terug komen, hebben we meteen de 1e echo. Ik vind het juist fijn nu even op vakantie te zijn. Het enige is, wij zijn vrij ondernemend. Paragliden, ziplinen etc maar dat mag nu allemaal niet..ook met eten is het even uitzoeken, en net wat lastiger dan in Nederland..

3 maanden geleden

Reactie op TREUU

Ik had hetzelfde. Wij maken een reis van Nederland duitsland, Zwitserland, ...
Bedankt voor je reactie! 馃グ Fijn om te lezen dat je dit ook als prettig ervaart en dat je meteen erna de 1e echo hebt! Balen inderdaad dat je dat soort activiteiten nu niet kan doen maar dat komt wel weer! 馃 Qua eten zal inderdaad wel nog extra opletten worden maar dat komt wel goed!

3 maanden geleden

Meid geen zorgen! Ik liep hoogzwanger nog van alles te ondernemen op vakantie (km鈥檚 lopen en heel veel gezwommen). Zelfs toen ik voor een inleiding naar het ziekenhuis ging ging ik nog 4 etage鈥檚 met de trap (41+2). De verloskundige vroeg of ik wel helemaal goed was en had dat soort dingen nog nooit eerder gezien. Als jij denkt dat je lichaam het aan kan dan zeker doen! En anders lekker optijd je rust pakken! Luister naar je eigen lichaam 馃

3 maanden geleden

Wij zitten ook te denken om in augustus naar Mexico te gaan! Zou dan 8,5 week zijn. We twijfelen nog wel. Nog niks geboekt.

3 maanden geleden

Ik ben 7 weken zwanger en op vakantie. Helaas veel last van kwaaltjes. Wij hebben ervoor gekozen om het daarom rustig aan te doen. Na het eten lig ik even op bed voordat we verder gaan. Ondanks dat is het gewoon genieten en aanpassen aan hoe je je voelt. De ene dag kun je alles, de andere dag misschien niet. In ieder geval heel veel plezier!

3 maanden geleden

Reactie op Dewirafaelly

Meid geen zorgen! Ik liep hoogzwanger nog van alles te ondernemen op vakant ...
Wauw, wat knap! En mooi advies, enorm bedankt!! 馃グ

3 maanden geleden

Reactie op Macy92

Wij zitten ook te denken om in augustus naar Mexico te gaan! Zou dan 8,5 we ...
Wat gaaf!! Ik kan dan helaas nog niet mijn ervaring delen met je haha. Maar de andere reacties hieronder, stellen mij wel enorm gerust. Misschien dat dat voor jullie ook helpt om de knoop door te hakken 馃

3 maanden geleden

Reactie op Anoniem Wens

Ik ben 7 weken zwanger en op vakantie. Helaas veel last van kwaaltjes. Wij ...
Wat vervelend dat je toch veel last hebt van kwaaltjes maar wat goed en fijn dat jullie dit op die manier doen en dat het daardoor wel te doen is. Dankjewel voor je reactie en tip! Jullie nog een fijne vakantie!! 馃

2 maanden geleden

Ik heb een vraag. In oktober zouden mijn vriend en ik graag op vakantie gaan maar Cura莽ao. Op dat moment ben ik 17 weken zwanger. Heeft er iemand ervaring met zwanger zijn in Cura莽ao, is dat veilig?

2 maanden geleden

Hi! Ik was met 6 weken op vakantie naar Canada voor 3,5 week. Opzich vergelijkbaar dus. Natuurlijk wel last van war kwalen, maar dit is natuurlijk ook heel erg persoonlijk. Ik merkte vooral dat ik minder energie had en dus minder puf had om activiteiten te ondernemen of te gaan hiken. Daarnaast ook niet altijd zin om te eten, terwijl normaal uit eten gaan altijd een goed idee is voor mij, haha. Ik zou er lekker open in gaan, genieten van de vakantie en van de zwangerschap! Doe het ook vooral lekker rustig aan en voel je niet vervelend als je een keer een mindere dag hebt, dat hoort erbij!

2 maanden geleden

Reactie op nientjedebox

Ik heb een vraag. In oktober zouden mijn vriend en ik graag op vakantie gaa ...
Hoi! Wij zijn 3 jaar geleden naar Cura莽ao geweest. Ik was toen 21 weken zwanger en het was heel goed te doen. En het is veilig. Wij hebben geen onveilige situaties meegemaakt en heerlijk genoten :)

2 maanden geleden

Reactie op Tamvb

Hi! Ik was met 6 weken op vakantie naar Canada voor 3,5 week. Opzich verge ...
Enorm bedankt voor je reactie en het delen van jouw ervaring! Je berichtje stelt mij gerust en ik ga je advies zeker opvolgen! 馃グ

2 maanden geleden

Gefeliciteerd met de zwangerschap! Geen ervaring met een lange reis, maar wel 2x in de beginperiode op vakantie. De eerste zwangerschap was ik met 10 weken in Lapland! We hebben daar gewoon alles gedaan wat we wilden (skie毛n, sneeuwscooter, hondenslee), wel in overleg met de verloskundige. Tot aan de 12 weken zit je baarmoeder nog achter je schaambeen, dus kan er eigenlijk niks gebeuren. De reis zelf was best pittig omdat ik extreem misselijk was, maar als ik buiten was had ik daar veel minder last van. Ik heb toen ook geleerd dat ik moet zorgen dat ik altijd iets te eten bij me moet hebben.... We gingen een avond Noorderlicht spotten en ik had niks te eten bij me. Ook niks van winkels of tankstation in de buurt om iets te kopen. De autorit was verschrikkelijk!! Het stormde enorm, maar ik kon mijn man niet "helpen" kijken omdat ik zo misselijk was van de honger..... Qua eten was het daar ook niet "gevaarlijk" omdat het vergelijkbaar is met het eten in NL. Deze zwangerschap ging ik met 5 weken naar Kreta, hele dagen chillen op strand en in de zon. Veel minder last van misselijkheid, maar dat heb ik deze zwangerschap sowieso minder!

2 maanden geleden

Wel een beetje anders maar ik denk dat het een heel goed idee is. Ik heb vooral last van vermoeidheid en rugpijn (8+2) en heb de eerste week van september een vakantie gepland. Ik kijk er zo naar uit dat ik kan slapen als ik dat wil, rustig aan kan doen en kan zitten, liggen, lopen wanneer ik dat wil. Ik merk dat wanneer ik werk ik alle lichamelijke klachten verplicht opzij moet zetten terwijl ze er wel zijn, dit maakt me ook neerslachtig. Ik wens je heel veel plezier op je reis!

2 maanden geleden

Reactie op iirrssjjee

Gefeliciteerd met de zwangerschap! Geen ervaring met een lange reis, maar w ...
Bedankt voor het delen van jouw ervaring 馃 en wat fijn dat het jou 2x goed bevallen is, op dat eten na. Goede tip, ik ga zorgen dat ik altijd eten bij mij heb!

2 maanden geleden

Reactie op joelleleh98

Wel een beetje anders maar ik denk dat het een heel goed idee is. Ik heb vo ...
Ja ik begrijp heel goed wat je bedoelt inderdaad! Zelf heb ik dit ook en hoop ik zo te kunnen toegeven aan alles, te relaxen en vooral niks te moeten is zo鈥檔 fijn idee. Fijn dat je dit zelf ook hebt en dus kan uitkijken naar je vakantie! Aftellen kan beginnen voor je! Dankjewel (voor je reactie) en jij ook veel plezier! 馃