15 Reacties

één maand geleden

Hier ook iemand met een gedeelte van de placenta over de uitgang met bijna 20 weken. Hoop dat hij naar boven groeit zodat ik natuurlijk kan bevallen. Ben jij ook doorgestuurd naar de gynaecoloog?

één maand geleden

Met de 13 weken echo lag de placenta gedeeltelijk voor mijn baarmoedermond. As. vrijdag heb ik de 20 weken echo, hoop dat hij dan naar boven getrokken is. Als dat niet het geval is, krijg je met 32 weken nog een echo begreep ik, als het dan nog niet goed is, kun je niet vaginaal bevallen. Maar je hebt, ook na 20 weken, nog best veel kans dat hij omhoog trekt zeiden ze bij mij, omdat je baarmoeder rond die tijd juist een grote groeispurt maakt.

één maand geleden

Reactie op Noledam

Hier ook iemand met een gedeelte van de placenta over de uitgang met bijna ...
Ik krijg met 32 weken een echo bij de gynaecoloog, daar gaan ze dan nogmaals kijken of hij eroverheen ligt of niet! Anders indd een keizersnede, alhoewel ik hoop van niet

één maand geleden

Reactie op AnyaE

Met de 13 weken echo lag de placenta gedeeltelijk voor mijn baarmoedermond. ...
Ja ii ben erg benieuwd. Hier moet hij zo’n 5cm omhoog groeien zodat ik vaginaal kan bevallen, dus hopelijk doet hij dat

één maand geleden

Ik heb dit bij de eerste zwangerschap meegemaakt! Op de 20 weken echo werd gezien dat de placenta minimaal 4 cm op moest schuiven. Dat is uiteindelijk ook gebeurd, bij de laatste echo bij de gynaecoloog lag de placenta zelfs 2 cm voorbij de baarmoedermond en ik mocht dus vaginaal bevallen. Gelukkig ook nooit bloedingen gehad. Het kan dus ook meevallen allemaal!

één maand geleden

Bij mijn eerste lag de placenta ook over de uitgang, ging een keizersnede worden als die niet zou opschuiven. Nou die is dus wel opgeschoven maar met 34 weken moest ik spontaan bevallen maar lag m’n kindje in stuit waardoor het dus toch een keizersnede is geworden 🥲

één maand geleden

Bij mijn eerste lag mijn placenta in eerste instantie dichtbij de uitgang, maar met 32 weken idd naar boven meegegroeid. Helaas kwamen we er met 32 weken achter dat ze in stuit lag. Versie mislukt, dus alsnog een keizersnede 😅

één maand geleden

Ook hier ligt de placenta echt voor de baarmoedermond, echter mijn VK geeft aan dat bij pakweg 95% van de zwangere het genoeg optrekt door het groeien van je baarmoeder dat het geen enkel probleem meer oplevert met de bevalling

25 dagen geleden

Ik had dit ook met mijn eerste zwangerschap. Is gewoon goedgekomen. 5 vriendinnen van mij hadden dit ook en is ook goed gekomen. Zodra de baby meer groeit, schuift hij vaak automatisch mee naar boven. Ik ken eigenlijk geen gevallen waarbij het uiteindelijk een keizersnede werd, komt volgens mij ook maar weinig voor. Zou me dus niet teveel zorgen maken! 😊

25 dagen geleden

Ik heb dit bij mijn vorige zwangerschap gehad en helaas werd er met 30/32 weken in het ziekenhuis geconstateerd dat hij er nog steeds overheen lag. Ik heb met 38 weken een spoedkeizersnede gehad, maar nu een gezond dochter van 1,5 en ik kijk er opzich goed op terug. Het is even afwachten en ik zou proberen je er niet te druk om te maken, omdat het nu nog twee kanten op kan gaan.

22 dagen geleden

Hoi! Ik heb ook een placenta pravia, nu 22 weken zwanger en binnenkort 2e controle bij de gynaecoloog. Placenta ligt ongeveer 2cm over de uitgang heen. Bij mij zeiden ze een voorliggende placenta meestal goed groeit, maar als die er echt overheen ligt de kans erg klein is.

20 dagen geleden

Hoihoi! Ik werk zelf op de kraam/verlos en het komt wel eens voor dat iemand een sectio heeft vanwege placenta previa, maar niet zo heel vaak! Helaas is het echt even afwachten tot een week of 32 maar vaak is de placenta mooi mee naar boven gegroeid 😁

10 dagen geleden

Hoi, hier iemand bij wie de placenta niet omhoog getrokken is. Ik ben geëindigd met een keizersnede, waar ik op zich goed op terug kijk. Het is afwachten, maar bij mij hadden ze al vrij vroeg in de zwangerschap de hoop opgegeven op omhoog trekken vd placenta. Geen idee, waarom dat bij mij al wel snel duidelijk was, omdat je inderdaad hoort dat het in de meeste gevallen voldoende omhoog trekt.

10 dagen geleden

Reactie op Mih

Hoi, hier iemand bij wie de placenta niet omhoog getrokken is. Ik ben geëin ...
Ik zit in dezelfde situatie, net gisteren weer een echo gehad en de placenta ligt ruim 1.5 cm over de baarmoedermond heen. Om veilig te kunnen bevallen, moet hij er 2 cm vandaan liggen, dat betekent dus ruim 3.5 cm omhoog. De verloskundige gaf aan dat hoewel het niet onmogelijk is, 3.5 cm wel heel veel is en we echt rekening moeten houden met een keizersnede. Het belangrijkste is natuurlijk de gezondheid en veiligheid van de kleine, maar ik merk voor mezelf dat het echt wel een flinke teleurstelling is en het tijd nodig heeft om te landen... Ben dus blij om te horen dat jij goed terugkijkt op je keizersnede! Maar wat ik wilde zeggen 😇 : misschien dat het bij jou ook te ver er overheen lag zodat ze het al redelijk vroeg konden zeggen.

10 dagen geleden

Reactie op AnyaE

Ik zit in dezelfde situatie, net gisteren weer een echo gehad en de placent ...
Ik heb echt precies dit! Mijn placenta ligt aan de achterkant dus gaf de gynaecoloog aan dat de kans dan kleiner is dat het nog goedkomt. Hoe is dat bij jou? Ik moet het idee van een keizersnede wel echt even verwerken nog. Nu blijven duimen tot week 32!