20 Reacties

3 maanden geleden

Je kunt nu niet meer zoveel doen aan de cafeïne die je hebt binnen gekregen. Je mag wel wat binnenkrijgen, maar niet te veel. Probeer je niet zoveel zorgen te maken nu en je cafeïne inname te beperken. Je kunt de app Zwangerhap downloaden om te zien wat je drinkt of eet veilig is! Probeer het los te laten 🤍🍀

3 maanden geleden

Ik drink dus ook graag groene thee, en heb extra veel gedronken na de punctie. Kwam er ook pas vorige week achter dat je beter niet te veel groene thee kunt drinken. Ik volg graag deze topic.

3 maanden geleden

Jullie hoeven je echt geen zorgen te maken Nu je weet dat je zwanger bent (gefeliciteerd!!) stap je gewoon over op kruidenthee, bv camomille met honing 🤤 Dan ben je nog heel goed bezig Ik ben ook een grote thee drinker en dronk ook koffie tijdens mijn ICSI. Eenmaal zwanger de caffeine flink beperken (1 kopje koffie mag gewoon) We hebben een gezonde dochter gekregen 😊 Nu zwanger van 2e, ook met ICSI. Succes en geniet van je zwangerschap! 😊🙏

3 maanden geleden

Bron voedingscentrum: Als je zwanger bent is het verstandig om niet veel cafeïne (max 200 mg per dag) binnen te krijgen. Te veel cafeïne vergroot de kans op een miskraam en kan de groei van het ongeboren kind verminderen. Je krijgt niet te veel cafeïne binnen als je bijvoorbeeld 3 kopjes (een kopje is 125 ml) thee en 1 kopje koffie drinkt.

3 maanden geleden

Reactie op Dimf85

Bron voedingscentrum: Als je zwanger bent is het verstandig om niet veel ca ...
Dit had ik gelezen. Ik drink (dronk vanaf nu dus) veel meer dan 3 kopjes. Vandaar die ontrust... Uiteraard zal ik het vanaf nu gaan beperken... Dank voor je info iig!

3 maanden geleden

Reactie op Dimf85

Jullie hoeven je echt geen zorgen te maken Nu je weet dat je zwanger bent ...
Dank voor je reactie! Ik ben gewoon wat angstig door eerdere ervaring...

3 maanden geleden

Reactie op Yilllll

Je kunt nu niet meer zoveel doen aan de cafeïne die je hebt binnen gekregen ...
Dank voor je reactie! Dat is ook zo, ik kan niets meer doen aan wat ik eerder binnenkreeg. Ik ga er vanaf nu uiteraard op letten. Niet teveel zorgen maken vind ik lastig. Na lang traject (6 iui's, 1 ivf) + miskraam ben ik gewoon bang dat het misgaat en dat ik het verkeerd doe...

3 maanden geleden

Reactie op An4485

Dank voor je reactie! Ik ben gewoon wat angstig door eerdere ervaring...
Begrijp ik helemaal, want deel je ervaring. Maar deze regels gaan echt pas in vanaf het moment dat je weet dat je zwanger bent. Dus je doet het heel goed! Ik wens je een hele fijne zwangerschap toe 🍀

3 maanden geleden

Reactie op An4485

Dank voor je reactie! Dat is ook zo, ik kan niets meer doen aan wat ik eerd ...
Ach, dat snap ik echt helemaal! Wat vreselijk verdrietig van je miskraam en wat verdrietig dat het zo'n lang, moeilijk traject heeft moeten zijn. Hier een minder heftig traject, een jaar en pas na 10 maanden de diagnose pcos zwanger geraakt in de 2e cyclus met medicatie. Dus ik snap je angst echt om iets fout te doen. Maar probeer dat het gebeurd is los te laten, je weet het nu en dan kun je er nu op gaan letten. Ik heb de dag voor ik positief testte ook nog een flesje AA gedronken wat niet goed is, bijvoorbeeld. Wees niet te streng voor jezelf, probeer er van te genieten en hopelijk heb je niet te veel stress over dat het mis kan gaan. 🤍 Heb je al uitzicht op een eerste echo?

3 maanden geleden

Reactie op Yilllll

Ach, dat snap ik echt helemaal! Wat vreselijk verdrietig van je miskraam en ...
Over 3 weken de eerste echo... Ik mag idd echt proberen om het wat los te laten... moeilijk. Want het verlangen voor een kindje is zo groot en door de miskraam wil ik niets aan het toeval overlaten.. Fijn wat je zegt! Het stelt enigzins gerust 🙏🏻 Oef! PCOS is ook heftig! Maar wat fijn dat je nu ook zwanger bent!

3 maanden geleden

Reactie op Dimf85

Begrijp ik helemaal, want deel je ervaring. Maar deze regels gaan echt pas ...
Dank! Het stelt gerust...! 🙏🏻 wil echt niet zo'n mieperd zijn (had ik voorgenomen 😉), maar door alle tegenslagen, wil ik een soort controle houden. Het verlangen om een kindje te krijgen is intens groot. Wat verdrietig dat jij het ook heb meemoeten maken...nu weer zwanger? Nogmaals dank voor je reactie! 🩷

3 maanden geleden

Reactie op Dimf85

Begrijp ik helemaal, want deel je ervaring. Maar deze regels gaan echt pas ...
Oh en dat was dus pas gister, toen mocht ik testen...😉

3 maanden geleden

Reactie op An4485

Over 3 weken de eerste echo... Ik mag idd echt proberen om het wat los te ...
Spannend, probeer wat afleiding te zoeken de komende weken! Snap ik, dat is echt heel begrijpelijk. Dat loslaten is ook makkelijker gezegd dan gedaan. Graag gedaan, ik wens je een voorspoedige zwangerschap toe en hoop dat je er snel van genieten mag 🩷 Ja, vooral omdat de huisarts me niet serieus nam voor ik bij de gyn terecht kwam. Onze eerste was door de anticonceptie heen met geluk, gezien ik pcos heb dus. Dus dit is het andere uiterste. Heel dankbaar voor deze zwangerschap inderdaad en soms ook wel wat gespannen hoor.. 🍀

3 maanden geleden

Ik zou nog niet panikeren. Heb hetzelfde meegemaakt. De dokter vertelde me dat de embryo de eerste vier weken nog niet is 'aangesloten'. :)

3 maanden geleden

Reactie op Yilllll

Spannend, probeer wat afleiding te zoeken de komende weken! Snap ik, dat i ...
Dank! Ik ga echt m'n best doen ervoor om wat minder er bovenop te zitten en wat ontspannen zwanger te zijn. Pff..en ik maar denken dat zwanger worden vooral spanning gaf 😉 Wauw, dus zwanger van je 2e! Gefeliciteerd ook! Wat super stom van de huisarts! Ik heb wel eens gelezen dat dit vaker gebeurd. Je zou toch mogen verwachten dat huisartsen er alerter op zijn. Gelukkig ben je wel doorgestuurd naar een gyn. En wat een mooi wonder, je eerste kindje! 💕

3 maanden geleden

Reactie op NikitaDB

Ik zou nog niet panikeren. Heb hetzelfde meegemaakt. De dokter vertelde me ...
Hihi, 'aangesloten'. 🙈 Je doelt dan op de placenta?

3 maanden geleden

Reactie op An4485

Dank! Het stelt gerust...! 🙏🏻 wil echt niet zo'n mieperd zijn (had ik vo ...
Je bent helemaal geen mieperd! Wij snappen je helemaal, hoe lastig het is. Vooral als het na jaren lijkt alsof het anderen aan komt waaien en wij er zo voor moet 'strijden ' Maar zoals je leest, je bent niet alleen en wij steunen elkaar! :) Goed dat je dit hebt gepost. Blijf dat vooral doen als je je onzeker voelt 😘

3 maanden geleden

Reactie op An4485

Hihi, 'aangesloten'. 🙈 Je doelt dan op de placenta?
Klopt. :) Placenta en navelstreng moeten nog gevormd worden.

3 maanden geleden

Reactie op Dimf85

Je bent helemaal geen mieperd! Wij snappen je helemaal, hoe lastig het is. ...
Echt heel fijn wat je zegt! Dank je wel! 🩷

3 maanden geleden

Zwangerschap van de eerste. Ronde 1 via KID inseminatie. 4+3 vandaag Liefste test ik elke dag. Niet nodig natuurlijk maar gewoon bang het te verliezen Heb twee dagen achter elkaar getest en met 3 verschillende allemaal positief.