16 Reacties

één maand geleden

Fijn dat je je weer wat beter voelt! Ik kan mij voorstellen dat je hier niets van moet hebben, maar de afgelopen twee weken ben ik helemaal gek van zuurkool en andijviestamppot, haha. Ik kan ook wel wat inspiratie gebruiken🙈

één maand geleden

Rijst met wat groente en vis Wraps met groente en iets van shoarma (vega) Soep met broodje Macaroni met tomatensaus, groente en kaaa Dit is wat ik nog redelijk naar binnen krijg

één maand geleden

Reactie op marieke26

Fijn dat je je weer wat beter voelt! Ik kan mij voorstellen dat je hier nie ...
Haha nou toevallig is stamppot iets wat er dus wél goed in gaat 😂

één maand geleden

Ik eet het liefst elke avond witte rijst met sperziebonen en kipfilet. Niet heel voedzaam, maar dat gaat er redelijk in en blijft er ook nog eens in. Gisteren voor de afwisseling snijbonen genomen 😅

één maand geleden

Mijn man kookt bijna altijd dus ik heb gelukkig weinig last van de geurtjes tijdens het koken. Als ik zelf iets maak gaat een salade het beste, dingen die je niet hoeft op te warmen dus minder sterk ruiken. Al heb ik weken moeten kokhalzen van überhaupt de keuken in lopen dus dan was zelfs een schaaltje yoghurt pakken een opgaven 😂 Normaal plannen we maar 1 of 2 keer per week in wat we de komende dagen gaan eten maar sinds ik zwanger ben kijken we echt van dag tot dag. Eten waar ik op dat moment zin in heb gaat het beste en dat is per dag verschillend.

één maand geleden

Ik heb gelukkig zelf geen last van misselijkheid gehad maar wel extreme vermoeidheid en heb daarnaast geen partner. Mijn trick was om de oven veel te gebruiken. Traybakes met groeten en aardappelen. Vis en vlees uit de oven. Het voorkomt natuurlijk niet alle geurtjes maar je kan het in de oven schuiven en 20-40 min later eruit halen zonder je er de hele tijd boven hebt moeten hangen.

één maand geleden

Qua gezond. Wat bij mij qua groentes altijd wel lukt is doperwten of sperziebonen opf spinazie a la creme (allen voordelig bij de Aldi in de diepvries, dus geen boontjes meer afsnijden). Verder neem ik bij het avondeten soms ook yoghurt met fruit en eet ik later zonodig wat. Zilvervliesrijst is verder gezond en neutraal. En als je gezond wil maar pasta wil volkoren pastas. Als je net als ik een afkeer hebt voor de vis die je wel mag eten dan kan je dagelijks een omega 3 supplement innemen.

één maand geleden

Reactie op Mosan21121994

Qua gezond. Wat bij mij qua groentes altijd wel lukt is doperwten of sperzi ...
Correctie LIDDLE. Mijn zwangerschapsbrein haha

één maand geleden

Herkenbaar. Ik kijk nu per dag waar ik zin in heb. De supermakt doorlopen en kijken waar ik niet mn neus voor ophaal n plots trek in heb :) Verder zorg ik dat ik voorraad in huis heb, producten waar ik geen afkeer voor heb. Misschien kan je ook bijhouden op een lijstje waar je nog wel trek in hebt? Dat maakt het boodschappen doen iets makkelijker

één maand geleden

Krijg meer echt zin in pasta pesto aardappel met kipgehakt champignons saus Marokkaanse soep linzen

één maand geleden

Oh koken is hier nog zoooo moeilijk. Mijn vriend heeft al zo goed als alles thuis overgenomen omdat ik zo ziek ben dus ik probeer wel te koken maar man 🫣😩… Ik ben eigenlijk gek op koken en is een grote hobby van me, maar het lukt nauwelijks. Letterlijk alles waar ik nog enigszins trek in heb maak ik, maar daarna walg ik er van. Er blijft dus weinig over 😓. Iets als wraps of nacho schotel uit de oven gaan nog wel (echt gezond is het niet.. maar dan krijg ik iig nog wat binnen). Verder houd ik totaal niet van Hollandse pot eigenlijk maar vind ik nu stampotjes met jus best lekker haha. Gek wat die misselijkheid met je doet. En zoals iemand anders ook noemt: per dag kijken waar ik trek in heb want anders ga ik over mn nek als ik iets maak wat me tegen staat. Pittige weken zo hoor. Hopelijk snel beterschap voor ons allemaal!

één maand geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Oh koken is hier nog zoooo moeilijk. Mijn vriend heeft al zo goed als alles ...
Oh en aanvullend: tuurlijk is gezond en gevarieerd eten belangrijk, maar als je dat normaal gesproken gewoon doet is even minder variatie echt niet gelijk heel erg, je lijf heeft echt wel een buffer! Ik merk persoonlijk dat ik veel beter ga op een gevulde maag, dan kokhalzend of met grote tegenzin groente en/of eiwitten naar binnen werk. Bij mij gaat sinds een week ontbijten wel weer goed en ik doe daar nu gewoon extra lijnzaad/chiazaad, noten en pitten etc doorheen ter compensatie en eet dan ook al 2 porties fruit.

één maand geleden

Reactie op marieke26

Fijn dat je je weer wat beter voelt! Ik kan mij voorstellen dat je hier nie ...
Hahaha ik heb hetzelfde, zelfs met dat warme weer. Worden toch nog net winterkindjes he, hebben er nu al zin in... 😅

één maand geleden

Helaas ook veel last van misselijkheid de hele dag door, en alles wat ik eet wekt het op, op Elstar appels en Ananas na. Dus dat is over het algemeen het hoofdgerecht ‘s avonds, met kleine schepjes van wat mijn vriend eet 😅

één maand geleden

Voor wie ook ern sushi leighebber is. Ik miste de sushi heel erg en neem nu soms ern suhsi rol van de AH met gekoookte kip of surimi er in. Surimimag 1 x in de 2 weken zegt zwangerhap. Of ik check of de AHsushi heeft met alleen groente of dus kip of surimi. Of je kan natuurlijk ook die soorten bestellen. Of het zelf maken als je er de enrgie vooro hebt 😅

één maand geleden

Ik ben gevulde paprika's aan het maken. Kijk hier al dagen naar uit! 🤤