11 Reacties

3 maanden geleden

Vorige zwangerschap ben ik gewoon blijven hardlopen (wel max 5 km) en blijven intensief sporten (sommige oefeningen wat aangepast na 12 weken, bv buikspieren) totdat mijn lijf op een gegeven moment ging protesteren. Toen ben ik doorgegaan met essentrics, pilates en yoga (vaak 3/4 keer in de week). Ik merkte het vanzelf aan mijn lijf. Ben met 37/38 weken echt gestopt met sporten en overgegaan op wandelen.

3 maanden geleden

T belangrijkste is volgens mij dat je je rechtebuikspieren niet meer traint vanaf 12 weken

3 maanden geleden

Reactie op Melissa_93

Vorige zwangerschap ben ik gewoon blijven hardlopen (wel max 5 km) en blijv ...
Wat goed! Thanks voor je reactie!

3 maanden geleden

Ken je sterkher al? Zou haar zeker even gaan volgen!

3 maanden geleden

Reactie op Boerma25

Ken je sterkher al? Zou haar zeker even gaan volgen!
Nee nog niet! Ik ga zeker even kijken

3 maanden geleden

Ik sport ook fanatiek. Vorige zwangerschap ook blijven doen. Ook lesgeven in de sportschool. Echter je lichaam geeft heel goed aan wat wel kan en wat niet. Vooral achteraf voel je of je te gek hebt gedaan of niet. Luister goed naar je lichaam. Als je signalen krijgt dan de volgende keer rustig aan. Helaas vond ik dat moeilijk en heeft het herstel van mijn bekken daardoor (onnodig) langer geduurd denk ik 🙈 dus wel blijven sporten maar wel goed luisteren naar de signalen!

3 maanden geleden

Ik had graag gewild bij mijn eerste, maar heb toen hele dagen moeten overgeven, tot aan de laatste paar weken, maar toen was ik dus al hoogzwanger.... Deze keer probeer ik het opnieuw! Heb afgelopen april de marathon gelopen, en uiteraard weet ik dat dat niet zal lukken tijdens de zwangerschap, maar hoop de komende 3-4 maanden toch wel afstanden van 15-21.1km te kunnen blijven rennen 🤞. Ik ga nu ook veel getrainder de zwangerschap in dan toen, dus ga het meemaken!

3 maanden geleden

Ik heb vandaag voor het eerst gesport sinds ik zwanger ben (vandaag 5 weken). Het viel me best tegen! Ik ben geen heel fanatieke sporter, ik probeer 2x per week te gaan en dan doe ik cardio en wat oefeningen. Ik had het nu heel snel heel warm en m'n hartslag was echt hoog! Werd er helemaal nerveus en opgejaagd van. Ook voelde het alsof m'n eten een beetje hoog zat. Ik wil wel graag een beetje fit blijven, heeft iemand tips? Ik had zelf bedacht om iets minder intensief te sporten. Dus op de crosstrainer wat langzamer dan normaal. En wel gewoon oefeningen voor zover het lukt, alleen geen buikspieren. Vind het ook leuk om te wandelen buiten, dat wil ik sowieso vaak blijven doen.

3 maanden geleden

Ik sport ook 4 a 5x per week. Ben benieuwd of ik het kan blijven doen in ieder geval! 😄

3 maanden geleden

Reactie op LissaM

Ik heb vandaag voor het eerst gesport sinds ik zwanger ben (vandaag 5 weken ...
Ik ervaar dat nu ook, zit toevallig nu in de sportschool en lees nu weer even dit forum. Haha. Poeh valt me echt zwaar! Ik denk dat het vooral met het eerste trimester te maken heeft, ik ben ook 5 weken en wat dagen.

3 maanden geleden

Reactie op Mimaw200

Ik ervaar dat nu ook, zit toevallig nu in de sportschool en lees nu weer ev ...
De enige tip die ik jullie kan geven is let goed op je ademhaling, doe desnoods ademhalingsoefeningen. Met een goede ademhaling gaat automatisch je hartslag ook omlaag.