7 Reacties

10 dagen geleden

Ik heb dat ook, vaak tijdens douchen...

10 dagen geleden

Reactie op greeneyesbrownie

Ik heb dat ook, vaak tijdens douchen...
Ik heb al gelezen over de mid pregnancy dip, dat over algemeen uw bloeddruk laagst is rond de 20 weken, ik vind het heel vervelend want heb steeds de angst dat het me overvalt als ik ergens aan het wachten ben

10 dagen geleden

Reactie op Momonthegram

Ik heb al gelezen over de mid pregnancy dip, dat over algemeen uw bloeddruk ...
Dit is het inderdaad. Ik had het vorige zwangerschap ook extreem, nu gelukkig iets minder. Mijn verloskundige raadde toen zoute dropjes aan, daarmee werd het een stuk beter! Die eet ik nu dus uit voorzorg en veel minder last van 😊

10 dagen geleden

Ik heb dit ook regelmatig, vooral bij te lang staan, lopen of warme ruimtes. Mijn verloskundige gaf als tip; op dat moment zoute dropjes eten of dextro. Probeer inderdaad altijd meteen te gaan zitten of liggen zodat je bloed weer weer naar je hoofd kan stijgen + zodat het niet onveilig wordt

10 dagen geleden

Hier ook last van! Maar dan vooral duizelig met oorsuizingen en misselijkheid. Vandaag ook de verloskundige gebeld en HB was bij mij flink gezakt. Morgen heb ik verdere bloedonderzoek. Ook is de bloeddruk vrij laag

10 dagen geleden

Goed drinken, zoute dropjes en ik heb zelf Stox kousen. Dat je bloed niet lang in je benen blijft staan. Helpt bij mij wel oké! Als je het heel licht voelt aankomen dan kan je je benen kruisen (staand) en je spieren aanspannen. Als het snel gaat dan gelijk zitten op de grond!

9 dagen geleden

Ik begreep dat rond de 18 weken je bloeddruk het laagst is. Daarna gaat je lichaam het weer compenseren. Dit vertelde de gynaecoloog ivm een wat lagere bloeddruk en wat andere klachten. Hopelijk trekt het dus snel weer bij!