25 Reacties
21 dagen geleden
Ik zou verschillende flesjes bestellen. Mijn dochters kregen eerst borstvoeding en duurde even voordat ze een fles pakten. Mijn oudste wilde alleen die van kruidvat huismerk en de jongste alleen van philips avent 😅
21 dagen geleden
Wij hebben de glazen flessen van Avent. Heb ruim een jaar borstvoeding gegeven dus hij kreeg niet zo vaak een flesje (alleen op de opvang/als ik op werk was). Aan twee kleine flesjes heb je nu wel voldoende. Meer zou ik niet kopen want soms pakt een kindje die specifieke fles niet, dus zonde als je dan met meer zit. En twee was voor ons dus zat. Uiteindelijk nog wel twee grotere flesjes gekocht, maar in principe hoef je bij borstvoeding nooit echt grote flessen te geven dus is niet noodzakelijk (zie ook la Leche League calculator voor hoe groot het flesje “moet” zijn)
20 dagen geleden
Ik vond zelf de dr. Brown flessen fijn. Ik zou wel de smalle hals bestellen. Wij moesten naar de tongriemkliniek en daar noemden ze de brede hals flessen: 'slikken-of-verzuipen-flessen. Daar schrok ik wel van. Blijkt dat met een brede speen je kindje zelf de toevoer niet kan regelen omdat hij de spee met zijn gezichtje al indrukt voor hij begint te zuigen. En het idee dat het door de brede hals meer zou lijken op een borst en beter zou zijn, was volgens hen slimme marketing van de producent. Ik vond dit zelf wel héél negatief klinken, maar het zijn toch de experts...
20 dagen geleden
Reactie op AnyaE
Ik vond zelf de dr. Brown flessen fijn. Ik zou wel de smalle hals bestellen ...
Goed om te weten, schik er ook een beetje van. Heb zelf via vinted een aantal brede hals flessen gekocht omdat een nicht van me zei dat die stukken beter aanhapt dan de smalle... Nou weet ik dat elke baby anders is dus dacht ik haal er een paar dan kunnen we proberen.
20 dagen geleden
Reactie op Rexxies
Goed om te weten, schik er ook een beetje van. Heb zelf via vinted een aan ...
Snap ik hoor, zeker als je dat advies krijgt! En ik wist het ook echt niet van tevoren. Mijn ervaring is wel dat een pasgeboren baby ook echt went aan wat je hem/haar aanbiedt qua voeding, maar ook qua speen. Dus kies wat jou fijn lijkt en bied dat aan vanaf het begin, dan accepteren ze dat wel. Ze weten nog niet dat er ook andere mogelijkheden zijn en dus niet wat ze missen 😉 Maar ook dat is mijn persoonlijke ervaring, misschien hadden wij gewoon een gemakkelijk kind wat dat betreft en zijn andere kindjes kritischer. Wat wel echt belangrijk is: bied vanaf het begin heel regelmatig (gekolfde)melk aan uit een flesje en begin er niet mee vlak voordat je weer gaat werken en ze naar de opvang moeten, dan ben je wellicht te laat en is elke fles/speen een probleem...
20 dagen geleden
Reactie op ThK
Mij is bij de eerste verteld dat Lansinoh het het best zou doen bij borstvo ...
Echt? Wij kregen juist de tip om vanaf het begin regelmatig een flesje aan te bieden, zodat de kleine aan beide kon wennen en dat werkte bij ons super! Ook omdat dat betekende dat papa regelmatig de voeding voor zijn rekening kon nemen vanaf het begin. Voor mij maakte dat niet veel uit, want ik moest op zulke momenten toch kolven om de melkproductie op gang te brengen en daarna stabiel te houden, maar voor hem was het fijn om te doen en voor de band met ons zoontje ook, zeker omdat hij het vaak deed in combinatie met huid-op-huid-contact.
20 dagen geleden
Reactie op AnyaE
Echt? Wij kregen juist de tip om vanaf het begin regelmatig een flesje aan ...
Nee, de eerste 6 tot 8 weken wordt echt afgeraden om te kolven of flesjes te geven om te vermijden dat je productie zich niet goed aanpast aan de noden van je kindje en om het risico op tepel-speen verwarring te vermijden waardoor ze niet meer aan de borst willen drinken.