25 Reacties
20 dagen geleden
Reactie op ThK
Nee, de eerste 6 tot 8 weken wordt echt afgeraden om te kolven of flesjes t ...
Daar ben ik het niet perse mee eens, kolven kan een hulpmiddel zijn. Als de kleine geod kan drinken uit de borst, met grote teugen, dan kan je wel eens overstappen naar een flesje en dat combineren. Als het kindje geood blijft drinken is er niets aan de hand, ik zal de eerste week a 2 weken afwachten, maar zo lang hoeft dat zeker niet!
19 dagen geleden
Reactie op ThK
Nee, de eerste 6 tot 8 weken wordt echt afgeraden om te kolven of flesjes t ...
Wij kregen ook het advies om 5 weken te wachten. Ik had ook 2 kieskeurige dames wat fles betreft 馃檲
19 dagen geleden
Oeh, lastig inderdaad!
Ik ben het niet eens met dat je de eerste 6 tot 8 weken niet zou mogen kolven of flesje zou mogen geven. Ik slik bijvoorbeeld medicatie, waardoor ik altijd savonds 3 u na die medicatie niet mag voeden. Als de productie dan op gang komt moet ik kolven en dit weggooien. Maar met een lactatiekundige hierover gesproken en zij zegt dat als ik bijvoorbeeld om 23u nog een voeding geef, dan mijn medicatie neem en de kleine meldt zich, dat je dan prima een flesje kan geven. Je hebt tegenwoordig van difrax ook de mommy feel flessen, waarbij de speen werkt zoals de tempel. Misschien is dat nog iets?
Onze lactatiekundige heeft in ieder geval aangeraden om alles pas te kopen na de bevalling. Wij hebben 2 kleine flesjes thuis, voor nood of als de bv niet aanslaat. Maar zij zegt; een kolf weet je pas of je nodig hebt als het allemaal lukt. Die kun je desnoods de eerste maand huren zodra je het ziekenhuis uit loopt (daar zit zo'n winkel ervoor). Slaat het aan, dan koop je er een. Niet? Dan heb je geen onnodige kosten gemaakt. Flesjes; kijk eerst welke ze goed pakt en koop daar daarna een aantal van in. 1 druk op de knop en de volgende dag heb je ze in huis via bol.com bijv.
Ik vind het ook lastig, ben liever goed voorbereid en heb het liefst alles al in huis. Maar ik weet ook juist dat het veel kosten kan besparen als ik haar advies volg..
19 dagen geleden
Ik heb echt vanaf dag 2 regelmatig (lees: om de dag ofzo, soms meer, soms minder) gekolfd en ons zoontje heeft altijd heerlijk gedronken, zowel van de borst als van de fles. Toen hij 13 weken was, moesten we naar de tongriemkliniek omdat zijn tongriempje toch te kort bleek en daar waren ze zelfs verbaasd dat hij al die tijd zo goed gedronken had omdat het hem wel extra moeite gekost moet hebben. Ik denk zelf echt dat dat komt omdat we vanaf het eerste begin er gemakkelijk mee waren en de borst en fles afwisselden. Ik ben ook van plan dat met de 2e weer zo te doen. Ook omdat mijn man het heel fijn en leuk vindt om ook regelmatig de voeding te doen en ik denk dat dat goed is voor hun band.