10 Reacties

4 weken geleden

Mijn baby vecht ook echt tegen haar slaap. Maar is tegelijkertijd moe dus raakt ze gefrustreerd en krijgt ze alles bij elkaar (maar dan ook echt heftig krijsen)

4 weken geleden

Mijn zoontje had dit ook, was echt een hele alerte baby. We konden hem alleen in slaap krijgen in donkere kamer (zelfs screens laten plaatsen) zonder geluid of andere prikkels in de draagzak wiebelend op een zwangerschapsbal. Echt uuuren hebben we zo gezeten, vond het een loodzware periode. Vanuit daar hebben we hem langzaam laten wennen in z’n bedje in dezelfde kamer. Uiteindelijk is het een super goed slapertje geworden, maar wel echt alleen in z’n eigen bedje als het helemaal donker is. Hij is nu 2.5 jaar en is nog steeds een pittig mannetje die overal bij wil zijn, maar z’n bed is echt z’n veilig plekje en daar kan hij inmiddels goed toegeven aan z’n slaap. Moraal van het verhaal; het komt echt goed, hou vol want ik weet hoe pittig het is!🫶🏼

4 weken geleden

Mijn oudste is erg slim en alert. Als baby veel in de draagzak geslapen en nooit in de auto of kinderwagen slapen. Als hij wel een keer in slaap viel in de auto, sliep hij hooguit 30 minuten. Hij is nu 2 jaar en valt inmiddels sinds ruim een half jaar wel in slaap in de auto en is ook over te leggen naar zijn bed waar hij weer verder slaapt slaapt. Ook sinds een half jaar valt hij zelfstandig in slaap maar we hebben hem daarvoor al die tijd gewiegd of naast zijn bed gezeten tot hij sliep. Slapen op de opvang is moeilijk en hij kan niet in de standaard bedjes. Hij ziet te weinig en vind dat denk ik eng. Hij raakt echt in paniek. Gelukkig slaapt hij meestal wel maar soms ook een dag niet. Waar ben je precies naar op zoek? Dat een baby niet zelfstandig in slaap valt is bijvoorbeeld heel normaal.

4 weken geleden

Ik vind het zelf ook wel echt loodzwaar en met name vanwege het gekrijs. Ik ben soms uren bezig om haar in slaap waarbij ze dan niet direct wakker wordt wanneer ik haar neer leg. Draagdoek houdt ze ook niet van want dan blijft ze ook krijgen (na 10 min geef ik het dan ook vaak op) Gelukkig houdt ze wel van in de auto zitten dus als ik echt even niks meer weet gaan we een rondje rijden want dan valt ze zo in slaap. Ik vraag me ook af hoe lang zoiets gaat duren. Ik lees online veel na 1,5 jaar. Maar dagelijks dat gekrijst tot die leeftijd ga ik denk ik mentaal niet goed van worden.

4 weken geleden

Hier precies gehad met onze zoon. Hij had een boxmobiel boven zijn couveuse om “bezig” te zijn. Inmiddels 6 jaar en nog steeds een mega actief kind.

4 weken geleden

Reactie op Bosdieren

Mijn oudste is erg slim en alert. Als baby veel in de draagzak geslapen en ...
Ik werd trouwens af en toe echt gek van mensen die zeiden dat je moest oefenen met slapen in de wagen en je kind gewoon overal mee naartoe moest nemen. Oefenen hielp echt niet. Hij ging niet slapen en werd alleen maar oververmoeid. Dus wij gingen soms echt maar kort naar verjaardagen enzovoorts. Op tijd weer thuis voor een slaapje. We namen hem wel overal mee naar toe hoor maar slapen doet hij gewoon niet. Ook avondverjaardagen en camping bed mee was gewoon geen succes. Ik heb veel moeite gehad met onbegrip van andere maar daar moet je echt schijt aan hebben. Zij zitten namelijk niet met een oververmoeid kind wanneer je onderweg naar huis bent of thuis bent met al het gehuil. Helaas heeft dit onbegrip bij mijn ouders wel voor ruzie gezorgd en een verpeste relatie met elkaar. Zij hebben er tot op de dag van vandaag geen begrip voor dat we dat op die manier deden. Gelukkig heb ik nu een tweede die wel overal slaapt en zelfs soms neergelegd wil worden om te slapen en niet vastgehouden wil worden. Ligt dus echt niet aan jou als ouder maar echt grotendeels aan je kindje 🥰

4 weken geleden

Hier hetzelfde. 3x op een dag een dutje van max 25 minuten met een hoop drama en gekrijs voor af.. snachts slaapt hij dan wel weer van 23-6 Maar ik ben mentaal op van de dagen

4 weken geleden

Reactie op I1994BXOUR

Ik vind het zelf ook wel echt loodzwaar en met name vanwege het gekrijs. Ik ...
Herkenbaar! Hier ook niet het wakker zijn wat perse het probleem is maar het krijsen. Vorige week vooral echt enorm drama, ineens werkte de routine die we hadden niet meer. Sinds sprong 3 zijn alle dutjes contactslaapjes maar zelfs dat lukte nu niet. Hij had steeds een erg korte wakkertijd (45-60min) waar ik echt op moest reageren anders was het huilen. Maar nu is hij ineens juist naar een wakkertijd van 2 uur gegaan, niet geleidelijk aan maar echt in een keer. In die 2 uur zorg ik er ook voor dat hij verschillende prikkels krijgt want dan valt hij daarna vaak wel vlot in slaap. Heb je al geprobeerd om haar wat langer wakker te houden? Dat bleek bij ons echt de oplossing. Hij slaapt nu 3 dutjes van 1,5-2 uur. Het derde dutje gaat altijd wel wat moeizamer, dan moet ik veel rondlopen met hem op de arm maar hij is verder ineens een veel vrolijkere baby. Ben je al bij de osteopaat geweest? Dat zou je anders ook nog wel kunnen proberen. Een doekje over zijn hoofd/ogen helpt hier ook erg goed.

4 weken geleden

Ja hier ook een FOMO baby. Ik neem heb op de koop toe omdat ze het in de nacht wel echt ontzettend goed doet. Hoe vermoeiend het ook kan zijn, en dat je nooit tijd hebt om eens iets voor jezelf of in het huishouden te doen. 😅 Het consultatiebureau adviseerde om te gaan proberen slaapjes te introduceren in haar eigen bedje overdag, en dan in het begin er gewoon naast gaan liggen, totdat ze uiteindelijk zelf leert in slaap te vallen. Ik heb er een hard hoofd in dat het gaat werken met deze FOMO baby, maar ik denk wel dat ik het binnenkort ga proberen.

4 weken geleden

Reactie op I1994BXOUR

Ik vind het zelf ook wel echt loodzwaar en met name vanwege het gekrijs. Ik ...
Ja, herkenbaar hoor! Ik heb twee alerte kinderen. Slechte slapers inderdaad. Mijn oudste sliep vanaf anderhalf jaar volledig zelfstandig in en sliep toen ook door. Maar het krijsen werd wel veel eerder minder. En het slapen gaat steeds makkelijker. Ook al in het eerste jaar. Mijn tip zou zijn om goed op de wakkertijd te letten. Tijdig bij vermoeidheid helpen met in slaap vallen, want hoe meer oververmoeid hoe moeilijker het wordt. Maar ook niet te vroeg. Verder hielp bij mijn oudste de kinderwagen goed vanaf dat hij erin kon zitten. Ik ging lekker in het bos wandelen. Hij keek rond tot zijn ogen 1 keer dicht vielen en dan zette ik de wagen platter en deed ik een donkere klep erover. Dan viel hij rustig in slaap. De jongste help ik met prikkels langzaam afbouwen en dan naar een donkere ruimte. Het is inderdaad wel pittig dus zorg dat je partner ook veel helpt en vraag af en toe iemand om op te passen.