11 Reacties

3 maanden geleden

Is sws niet goed, ook als je iet zwanger bent. Straling..

3 maanden geleden

*niet

3 maanden geleden

R枚ntgenfoto bij de tandarts als je zwanger bent Soms is het nodig dat de tandarts een r枚ntgenfoto van je gebit maakt. Hierbij komt bijna geen straling vrij. Ook komt deze straling niet in de buurt van je baby. Je kan daarom veilig een r枚ntgenfoto laten maken als je zwanger bent.

3 maanden geleden

Ik ben nu 5+2 weken zwanger. Afgelopen vrijdag mijn verstandskies laten trekken. Voor die tijd las ik overal op internet dat de tandarts liever geen foto鈥檚 maakt. Eenmaal bij de kaakchirurg zeiden ze dat dit tegenwoordig geen risico鈥檚 met zich mee brengt en je veilig foto鈥檚 kan laten maken.. Ze hebben me kunnen overtuigen maar het blijft toch nu en dan in m鈥檔 hoofd rondspoken of ik hier goed aan gedaan heb.

3 maanden geleden

Ze vermijden het liever maar bij mijn eerste zwangerschap hebben ze ook een foto gemaakt omdat ze echt niet anders konden.

3 maanden geleden

Er is meer straling als je bijvoorbeeld vliegt....

3 maanden geleden

Ik heb zelfs een foto van mijn longen laten maken - kan gewoon!

3 maanden geleden

Toevallig zij mijn tandarts ook dat het geen kwaad kon. Het was voor mij niet noodzakelijk dus heb gezegd dat ik het liever niet heb.

2 maanden geleden

Hier kun je eea vinden: https://mijntandarts.com/zwanger-en-tandarts/#:~:text=Meld%20dat%20je%20zwanger%20bent!&text=Zo%20kan%20de%20tandarts%20hier,worden%20tot%20na%20de%20zwangerschap.

2 maanden geleden

Grappig want waarschijnlijk stappen mensen wel in het vliegtuig en het maken van een foto levert ongeveer even veel straling op als een vliegreisje binnen Europa, of een dagje ski毛n in de Zwitserse Alpen. En daar klaagt niemand over 馃ぃ馃槄

2 maanden geleden

Grappig want waarschijnlijk stappen mensen wel in het vliegtuig en het make ...
Ja dit! En vliegen kan ook gewoon (tot een bepaalde termijn) als je zwanger bent