31 Reacties
8 maanden geleden
Verloskundige gaf aan dat het water in Nederland zo schoon is dat baby’tjes dit gewoon uit de kraan mogen. In het buitenland niet doen
8 maanden geleden
Bij flesvoeding mag je water uit de fles (spa o.i.d) verwarmen. Gebruik je kraanwater, dan moet je het eerst koken inderdaad. Wij gebruiken een flessenverwarmer, voor zowel de afgekolfde borstvoeding als het water. We gebruiken dan Spa blauw. Altijd voeding op 37 graden met de flessenverwarmer, perfect! Je kunt het direct geven.
8 maanden geleden
En tóch zitten er helaas wel degelijk bacteriën in het kraanwater. Dus ik kook het water altijd eerst.
8 maanden geleden
Als wij op pad gaan nemen we gekookt water mee in een thermosfles en koud water uit de kraan. Even half om half (ongeveer) mixen en klaar.
8 maanden geleden
Reactie op Floral
Misschien een stomme vraag… Mag gekookt water uit de Quooker dan wel? Is oo ...
Dat doen wij inderdaad ook. Geen probleem werd mij verteld...
8 maanden geleden
Ik geef borstvoeding en ben nu aan het afbouwen met kunstvoeding. Nu pak ik water uit de kraan, zonder dit te koken. Deed ik bij mn vorige baby ook. Nu ben ik dan wel benieuwd, tot wanneer doen jullie dit? Want op de kinderopvang wordt dit volgens mij ook niet gedaan
8 maanden geleden
Reactie op Hel1J
Ik geef nog bv maar bij mijn oudste gaf ik kokend water gemengd met koud wa ...
Overigens is het advies van oa het Voedingscentrum nog steeds om geen warm water uit de kraan te geven omdat in warm water er metalen uit de leidingen terecht kunnen komen. Maar volgens mij is daar alleen sprake van als je oude leidingen hebt.
8 maanden geleden
Mijn dochter drinkt op kamertemperatuur dus hoeven het eigenlijk niet warm te maken 😅
8 maanden geleden
Reactie op Floral
Gek dat het zo verschillend is. Onze kraamhulp zei dat je niet meer kokend ...
Het ligt denk ik erg aan welke regio je in NL woont, wat de hardheid van het water is en of je oude leidingen hebt. Tussen Veluws water en water uit de Randstad zit behoorlijk verschil:)
8 maanden geleden
Het is wel aan te raden om gekookt water te mee te nemen. Warm water staat langer stil in een boiler waardoor zoals eerder gezegd niet alleen meer bacteriën, maar ook meer metalen in.
https://www.kckz.nl/overige-berichten/bericht-van-het-voedingscentrum-kun-je-warm-water-uit-de-kraan-of-kookkraan-gebruiken-om-de-fles-klaar-te-maken/#:~:text=Gebruik%20liever%20geen%20warm%20water,quooker%20ook%20gewoon%20veilig%20is.