79 Reacties
13 dagen geleden
Ik wil heel graag een geboortepakje kopen 🥰 maar ik vraag me af of die boxpakjes niet te dun zijn? Ik ben zelf een enorme koukleum en hul me in de winter het liefst volledig in fleece thuis haha, dus alleen zo'n pakje (en romper eronder) lijkt me zo fris.🤪 Kan iemand hier iets over zeggen?
13 dagen geleden
Reactie op LissaM
Ik wil heel graag een geboortepakje kopen 🥰 maar ik vraag me af of die box ...
Ja, hier zou ik heel goed op letten. Onze eerste dochter had veel moeite met temperatuur reguleren. Alle dunnere stoffen in de kleine maten zijn daardoor niet gebruikt. We hebben in de kraamweek flink bijgehaald bij de HEMA, daar hebben ze ook extra dikke boxpakjes in de winter. Wij hebben nu dus een lekker dik boxpakje gekocht als geboortepakje. En rompers met lange mouwen eronder vind ik dus ook echt noodzakelijk.
13 dagen geleden
Reactie op LissaM
Sommige pakjes zijn inderdaad wat dun! Het is belangrijk dat de maat goed past (niet te groot dan verliest ie warmte) dus echt maat 50 of 56 want daar passen ze in tot ongeveer 4,5 kilo!
Daarnaast is het belangrijk dat het rompertje lange mauwen heeft. En je kan kijken voor pakjes bijvoorbeeld met Merino wool of alpaca wool (ik heb daar een schattig setje van bij de Zara) ☺️
13 dagen geleden
Reactie op LissaM
Wij hadden onze dochter heel veel (eigenlijk altijd haha) gewikkeld in dekentjes, of dicht tegen ons aan. Dan is juist iets dunner prettig, kun je werken met laagjes. Wij deden er wel een romper lange mouw onder.
13 dagen geleden
Reactie op JoscaMB
Sommige pakjes zijn inderdaad wat dun! Het is belangrijk dat de maat goed p ...
Niet alle kindjes gaan goed op wol. Mijn dochter heeft eczeem en kreeg nog meer jeuk van wol. Ik zou dat zelf niet zo snel als geboortepakje doen eerst even kijken hoe haar huid reageert.
13 dagen geleden
Reactie op babywens_
Deze🩷
Super cute 🥰😁
Gister zag ik ook zoiets schattigs voor een meisje. Wij krijgen een jongetje. Ook heel leuk 🤗 maar hoop hierna nog wel een meisje te krijgen 🥰
13 dagen geleden
Reactie op LissaM
Sowieso romper lange mouwen er onder, en een broekje ook. En wij hebben ook wollen slofjes nog van onze vorige baby en dat is ook echt heel fijn. Met nog een goed dekentje over je baby hou je ‘m goed warm hoor! En is het dus ook goed te reguleren, liever even dekentje weg dan in 1 heel dik (synthetisch) pakje te liggen 😊.
(Overigens is dus idd zo’n enkel laagje katoenen boxpakje veel te dun voor maart baby’s)
12 dagen geleden
Reactie op san1236
Voor onze kleine jongen! Maatje 50 en is van 100% merinowol. Ik vond dat bi ...
Wat mooi! Waar is deze van?
Wij hoeven geen geboorte pakje omdat de baby helaas de eerste weken zonder kleertjes in de couveuse zal liggen, maar vind hem heel mooi voor daarna! En zo fijn 100% wol
11 dagen geleden
Reactie op MamaKamille
Wij hoeven geen geboorte pakje omdat de baby he ...
Dit heb ik ook gehad bij mijn eerste dochter. Je hebt ze ook in maatje 44. Wij vonden vooral die boxpakjes van merinowol heel erg fijn voor een prematuurtje. Kon ze zich mooi warm houden toen ze uit de couveuse in de wieg ging. Kindje nu komt ook eerder.. dus dacht weer dan is dit wel erg fijn. Het is van ziloen. Merk unaduna of joha. Maar ze staan ook wel op Vinted. Zag veel in maatje 44 daar. Echt rot sterkte. Ik vond het vreselijk naar huis zonder kindje..
10 dagen geleden
Reactie op MamaKamille
Wij hoeven geen geboorte pakje omdat de baby he ...
Sterkte deze tijd!! Ik kan je wel aanraden een mooi eerste pakje in maat 44 te kopen. Voor het eerst kleren aan en in een normaal bed slapen voelde voor mij als een enorme mijlpaal. Leuk voor later om het pakje te bewaren. Dan zie je hoe klein hij/zij ooit geweest is.