Hoi allemaal! Ik kon hier geen eerder topic over vinden dus ik dacht ik start er één. Ik ben op dit moment 15 weken zwanger en van plan om geen borstvoeding te geven. Dit is hoe ik er nu over denk, wie weet slaat dat helemaal om wanneer de baby er is maar daar ga ik voor nu even niet vanuit.
Ik ben op zoek naar mede (aanstaande) mama's die er ook zo over denken, omdat ik het idee heb dat het nog steeds vaak genoeg als iets "slechts" wordt gezien, al helemaal als je het niet eens wil proberen, want ook dat wil ik (voor nu in ieder geval) niet. Ik hoef dus geen commentaar van mensen die het er niet mee eens zijn, anders had ik het topic wel "Borstvoeding of Flesvoeding" genoemd. Ik zoek gewoon herkenning 😊
Ik zal namelijk even toelichten waarom ik vooralsnog van plan ben om direct flesvoeding te geven. Borstvoeding lijkt me gewoon niks. Ik geloof echt dat veel vrouwen het iets fantastisch en intiems vinden (mocht het je überhaupt gegund zijn dat het lukt), maar ik moet gewoon denken aan een koe 🙊😂 En het lijkt me ook vooral heel pijnlijk. Ik weet dat dat niet zo hoeft te zijn, maar die kans is wel aanwezig en dan ook nog al die verhalen over stuwing en borstontstekingen. Nee bedankt. Daarnaast houd ik nogal van structuur in mijn leven. Ik heb dingen graag onder controle en weet graag waar ik aan toe ben. Ik weet heus wel dat het leven met een newborn zich niet laat plannen, maar als er dan iets is waar ik wel controle over kan hebben dan graag. Met flesvoeding kun je sneller een ritme opbouwen (hoeft niet per se op verzoek) en weet je precies wat je baby aan hoeveelheden binnenkrijgt. Ik zou het ook als een mooie oefening in loslaten kunnen zien als ik wel borstvoeding zou geven, als is het maar voor een paar maanden. Maar waarom zou ik mezelf veranderen als dat niet nodig is? Je moet het jezelf ook wel een beetje makkelijk maken als dat kan.
Nogmaals, ik hoef niet te horen waarom dit een slecht idee is, maar zou graag met (aanstaande) mama's willen kletsen die er ook voor over denken, omdat ik het idee heb dat we zwaar in de minderheid zijn 😂