83 Reacties

20 dagen geleden

Ik snap je helemaal, ik ga ook voor flesvoeding heel bewust. Ik hou nu al heel veel van mijn kleine mannetje, maar het idee van borstvoeding staat mij ook heel erg tegen. Daarnaast vind ik het heel fijn om het voeden te kunnen delen met mijn partner en het idee van moeten kolven vooraf hiervoor heb ik ook totaal geen behoefte of interesse in. Ik denk dat zonder borstvoeding je gewoon een even goede moeder bent als met en mensen die dit anders beweren moeten dan misschien toch even beter nadenken voor ze hier een mening over uiten. Er zijn voor veel mensen verschillende redenen zowel mentaal als fysiek om geen borstvoeding te willen of kunnen geven en dat is helemaal oke!

19 dagen geleden

Hoi, Ik heb 2 zoontjes en nu in verwachting van een 3e. Ga nu weer geen borstvoeding geven. Bij mijn eerste alleen in de kraamweek gedaan en toen overgestapt. Wat een opluchting vond ik dat. (Vond het maar een gedoe, Ik lekte ook nog eens mega erg, overproductie, in de ochtend helemaal nat...). Dus blij dat dit voorbij was. Bij 2e zwangerschap, wou ik dat gedoe niet meer, wel de stuwing er uitgedrukt in een flesje, dit heeft mijn zoontje opgedronken. Denk 1 flesje in totaal gehad). Ga het nu weer niet doen. Vind dat lekken echt verschrikkelijk. En met flesjes had ik behoorlijk snel een ritme er in. Lekker doen waar jij je goed bij voelt. Ik heb ook 2 gezonde zoons, ondanks ze weinig borstvoeding hebben gehad.