11 Reacties

12 dagen geleden

Ik heb enkel voor mijn eerste kraamzorg gehad. Uiteindelijk vind ik alleen maar vervelend dat iemand vreemd in je huis rondloopt.

12 dagen geleden

Ik ook niet, heb wel een vroedvrouw aan huis gehad, waar ik superblij om was. Ze deed ook mijn naverzorging en maakte een te strakke hechting los. Best day ever toen haha.

12 dagen geleden

Ik ben kraamverzorgende en kraam met regelmaat in gezinnen die al meerdere kinderen hebben. Wat ik altijd aangeef is dat als de zorg klaar is, dit altijd mag aangegeven. Je kan ook minimum zorg aanvragen, dat is 24 uur verdeeld over 7 of 8 dagen. Dat zou zijn voornamelijk zijn om de gezondheid van jou en de baby in de gaten te houden en natuurlijk wat extraatjes te doen voor thuis. Ik doe met minimale zorg altijd leuke hapjes maken en vraag altijd wat ze nog weten van hun eerste kind(jes) en kan dan altijd aanvullen. Is ook toch een beetje ontzorgen natuurlijk!

12 dagen geleden

Hee, je zou ook voor ZZP Kraamzorg kunnen gaan. Dat gaan wij deze zwangerschap ook doen. 😊

10 dagen geleden

Ik heb bij de 2e zzp kraamzorg gedaan, en wat een verschil! Nu bij de derde heb ik geen moment getwijfeld om haar weer te vragen. Ik vond haar zo fijn in ons huis, super pro actief en heel duidelijk. Ook totaal niet bezwaard als je aangaf dit wil ik niet of kun je dit voor me doen. Wellicht is dat een optie voor je?

10 dagen geleden

Ben alleen bang dat ZZP “zo ver” in de zwangerschap geen optie meer is. Hier met 6-7 weken paar ZZP’ers benaderd en zaten allemaal al vol voor mijn uitgerekende datum.aar zal wellicht ook per regio verschillen wat het aanbod is (hier in het oosten zijn er relatief weinig denk ik).

10 dagen geleden

Reactie op UmmBanaat

Ik heb enkel voor mijn eerste kraamzorg gehad. Uiteindelijk vind ik alleen ...
Dit inderdaad. Hele dag het gevoel dat je visite hebt..

10 dagen geleden

Reactie op Evanna

Ben alleen bang dat ZZP “zo ver” in de zwangerschap geen optie meer is. Hie ...
Dat denk ik ook, ik was net op tijd met 6 weken ongeveer, ook het oosten van het land. Juist omdat ze het alleen doen kunnen ze ook minder mensen aannemen als cliënt. Maar wie weet is er in omgeving van TS meer keuze

10 dagen geleden

Nooit geschoten is altijd mis.. ik had geluk want was ook laat met het regelen , 14-15 weken, toen heeft een zzp kraamverzorgster in hun gezamenlijke zzp’er app gestuurd wie nog tijd en ruimte had, uiteindelijk was deze net voor zichzelf begonnen dus heb ik er toch 1 😄

5 dagen geleden

Bedankt voor al jullie comments! Ik had ook al gekeken naar een zzp'er maar die zat ook vol. Ik heb eem gesprek gehad met de verloskundige em omdat ik het liefst weer thuis wil bevallen, vinden ze het fijner om een extra paar handen erbij te hebben. Ik heb ons nu aangemeld bij Naviva en wil echt enkel de bevalling (als ze dat uberhaupt redden aangezien onze jongste binnen 1 minuut na het breken van de vliezen was geboren, ook zonder kraamhulp) de controles en dan mogen ze wel weer vertrekken. Dat fruit elke ochtend met een gesmeerde boterham kunnen we zelf wel en aangezien we al 2 meiden hebben rondlopen geeft het ons gewoon zo veel meer rust als we gewoon alleen zijn.

3 dagen geleden

Wij hadden een fantastische vrouw bij ons eerste kindje! 🥰 Voelde echt als een vriendin die me met alle kleine dingetjes hielp. Ik had een keizersnede gehad en mijn man had corona, dus ik kon de hulp ook goed gebruiken.... We hebben haar voor nu weer gevraagd. Maargoed, onze ervaring met de kraamzorg is dan ook zeer positief 😊