9 Reacties

één maand geleden

Wat rot! Ik denk dat het goed is om te onthouden dat je het zwanger zijn gewoon klote en zwaar vindt, maar dat dat niet zegt dat je niet ontzettend blij bent met het kindje dat straks komt. Ik denk altijd dat mensen die er zo flauw en onaardig over doen óf zijn vergeten dat zij zichzelf tijdens de zwangerschap ook slecht en doodmoe hebben gevoeld óf dat ze nauwelijks klachten hadden. Stel je was niet zwanger en had deze klachten dan zou het toch ook gewoon zwaar zijn? Hoezo moet je als zwangere dan maar allemaal negeren en doen alsof het er niet is. En wat er gezegd wordt over hoe je baby straks wordt: wát een onzin!! En wat een schuldgevoel word je aangepraat. Ik werk in de ggz vanuit IMH visie (gericht op zwangeren/jonge gezinnen) en geloof mij; dit is echt de grootste onzin en vooral heel erg vervelend voor jou. Aangezien je bij een psycholoog loopt, kan je dit ook niet eens aankaarten? Zij zal je misschien ook goed kunnen helpen door dit allemaal vanuit een andere hoek te bekijken. En nogmaals: vergeet niet: hoe je je nu voelt in je zwangerschap zegt níks over wat voor moeder je straks zal zijn en hoe je babytje zal worden 💜

één maand geleden

Nou ja, gewoon toegeven aan wat je lichaam aangeeft, niet elke zwangerschap gaat over roosjes 😘 en een huilbaby hierdoor? Onzin, ik was bij mijn dochtertje van 3 nooit moe en dat was echt een huil baby

één maand geleden

A . Jou gedrag heeft geen invloed op een baby... dat heeft allen stress dus weet niet waar ze die bullshit vandaan halen B . HUN ZIJN NIET ZWANGER EN VOELEN JOU LIJF NIET C.je lijf is zo hard aan het werk dat het normaal is dat je moe bent Dus laat ze maar lallende volg je even pad ... en ga eens kijken op instagram bij bevallen als een baas .

één maand geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Wat rot! Ik denk dat het goed is om te onthouden dat je het zwanger zijn ge ...
Lief van je ik zou het idd even bespreken met de psycholoog

één maand geleden

Wij hebben dit weekend aan iedereen verteld dat ik in verwachting ben en inderdaad ook een miljoen keer “geniet er van” gehoord. Ik denk echt genieten waarvan?! Van de misselijkheid of de vermoeidheid? 😂 Ik geniet heel erg van het idee dat we een kindje krijgen, maar het zwanger zijn zelf? Nee, dat is tot nu toe echt niet mijn nieuwe hobby hoor. En dat is volgens mij ook helemaal normaal. Ik vind eerlijk gezegd jouw familie niet heel aardig of meelevend klinken. Het is juist goed om te rusten als je je erg moe voelt, je lichaam gebruikt nou eenmaal meer energie dan normaal en dat moet je ook gewoon weer opladen. Lekker naar je eigen lichaam en gevoel luisteren hoor! Er zal vast nog wel meer ongevraagd “advies” komen als je kindje straks geboren is dus misschien wel slim om hier ook mee aan de slag te gaan. Leer het loslaten en je grenzen aangeven, bespreek dat ook eventueel met je psycholoog.

één maand geleden

Ik vind het naar dat ze hun negatieviteit projecteren op jou. Nu lijk jij de boosdoener terwijl ik vindt dat zij niet zo aardig zijn. Je voelt je niet goed, prima!!! Dat mag!!! Het is niet niets om zwanger te zijn. Jij mag je voelen hoe je je voelt en daar is niets mis mee. Ik heb een hekel aan mensen die je gevoelens niet serieus nemen. Blijf dicht bij jezelf en erken je gevoel, want die mag er zijn.

één maand geleden

Helemaal eens met wat de rest zegt ❤️ Los van de reacties van anderen geef je aan dat je het zelf erg vindt dat je zwanger zijn tot nu toe niet leuk vindt. Dat klinkt alsof je had gehoopt je anders te voelen. En dat is heel begrijpelijk. Hierin mag je vooral heel liefdevol met jezelf omgaan. Het loopt anders dan verwacht en het valt tegen… Nou, daar mag je best even van balen. En bedenken: wat vind ik nu fijn? Kan ik (of partner/ander lief persoon) mezelf daar wat meer van geven? Bijvoorbeeld rust, zorgzaamheid, bemoediging, complimentjes? Probeer heel dicht bij jezelf te blijven en jezelf lief te hebben, want dat ben je helemaal waard. Enne, ik vind het ook heel stoer hoe je met je psycholoog toewerkt naar het bloedprikken. Meid, je bent super krachtig en het komt helemaal goed. Take care ❤️

één maand geleden

Je bent een mens aan het groeien! Dat is heel veel werk voor je lichaam daar horen klachten bij en daar mag je aan toe geven. Volg je gevoel dat is het belangrijkste ( ook straks als de kleine er is, legio meningen. Pik eruit welke ideeen je aanstaan en de rest lekker laten gaan) Het is niet altijd leuk en zeker niet genieten. Je hoeft niet de hele tijd op een roze wolk. Toch is af en toe bewust zijn van de bijzondere periode wel heel fijn. Je gaat het waarschijnlijk niet heel vaak meemaken dus alle reden om je gevoel bewust te volgen en je eigen pad te gaan! Je doet het goed mama!

één maand geleden

Lastig he. Echt een overgangsfase is het. Mijn eerste zwangerschap was fantastisch. Deze zwangerschap heb ik kwaaltjes waaronder doodmoe zijn. Heel anders dus en niet zoals verwacht. Ik vond het interessant me te verdiepen in matresenscie. Had meteen meer begrip voor mezelf en communiceer alles ook naar de buitenwereld, wat begrip kweekt. Wellicht een goede tip ook voor jou. Succes 🍀