13 Reacties

één maand geleden

Ik geloof echt dat het absoluut geen kwaad kan. Zo’n klein beetje alcohol zit ook in een rijpe banaan, is gewoon natuurlijk. Toch zou ik het persoonlijk voor de zekerheid niet doen.

één maand geleden

Vaak zet je een kleine hoeveelheid alcohol in een gerecht. Het meeste verdampt. Probeer het iets langer te koken dan dat je normaal zou doen. En als je dat niet regelmatig eet lijkt het me niet heel erg. Mijn zus werd bij een zwangerschap van een paar jaar terug aangeraden om rode wijn te drinken,, kindje is gezond geboren.

één maand geleden

Hoi, ikzelf ben niet het type die alles Googled of in Zwangerhap opzoekt, ik sta er dus wat makkelijker in. Iedereen is hierin anders maar ik eet gerechten die alcohol bevatten gewoon. In de Italiaanse keuken wordt veel met wijn gekookt en bij ons thuis dus ook af en toe. Een glas wijn tijdens het eten (wel iets later in de zwangerschap) is in onze cultuur ook heel normaal. Ben er wel van overtuigd dat het meer goed doet dan kwaad dus dat laatste doe ik zelf niet. Gerechten die met alcohol bereid zijn kunnen wat mij betreft echt geen kwaad.

één maand geleden

Reactie op FabjeN

Ik geloof echt dat het absoluut geen kwaad kan. Zo’n klein beetje alcohol z ...
Interessant dat je dat zo zegt! Ik hoor dit inderdaad ook vaker, dat vrouwen denken dat het geen kwaad kan maar toch ervoor kiezen om geen risico's te nemen. Ligt ook heel erg aan jezelf denk ik. Als je weet dat je je snel zorgen maakt ga je daarna bij elk klein dingetje denken dat het komt door iets wat je zelf hebt gedaan maar als je weet dat je er toch wat losser instaat kies je er ook eerder voor om kleine risico's te nemen natuurlijk.

één maand geleden

Ik eet ook gewoon stoofpotjes en andere dingen met rode wijn in de saus. Ik denk dat dat echt geen kwaad kan omdat het alcohol percentage echt heel erg laag is, als er al iets overblijft.

één maand geleden

Als je het zelf maakt kan je ook een alcoholvrij alternatief gebruiken als je je er niet prettig bij voelt. In iets als stoofperen proef je dat verschil echt niet.

één maand geleden

Ik ben er wat makkelijker in maar iedereen moet denk ik zelf die afweging maken. Vaak zie je dat in fruit ook een laag percentage alcohol kan zitten, en dat eten we ook gewoon

één maand geleden

Ik doe het niet.. mijn moeder doet ook een scheutje drank door haar zelfgemaakte cake. Maar mij niet gezien, geen risico.

één maand geleden

Wat is het waard? denk ik dan.. je kunt toch best 9 maanden een aantal dingen laten staan of een alternatief bedenken? Maar goed, dat ben ik..

één maand geleden

Het kan hoogstwaarschijnlijk geen kwaad zo’n klein beetje, maar het is echt een persoonlijke keuze of je het (weliswaar erg kleine) risico wil lopen en je het eten van die maaltijd daartegen vindt opwegen.

één maand geleden

Ik heb zelf voor mijn studie en werk research gedaan naar FAS. Door alcohol in gerechten kan dit ook ontstaan, niet alle alcohol is er uit en je weet niet welke percentage er over is gebleven. Dus ik doe het zeer zeker niet. Ga geen risico lopen.

één maand geleden

Ik denk ook dat het geen kwaad kan, zeker omdat het gaat om zo’n kleine hoeveelheid.

één maand geleden

Als je het kan vermijden, waarom zou je dat niet doen vraag ik mij altijd af. Er is altijd wel een alternatief te vinden voor de alcohol in het recept. Desnoods alcohol vrije wijn (let op, wel de 0.0 pakken. In alcohol vrij zit alsnog een klein percentage!).