15 Reacties

één maand geleden

Zeker herkenbaar, zeker in dit stadium. Ik probeer me altijd vast te houden aan het idee dat er veel meer zwangerschappen goed gaan, dan fout. Zeker op deze termijn. Het is maar zo'n klein percentage dat misgaat.. natuurlijk nooit een garantie helaas.. maar misschien helpt die gedachte wel iets

één maand geleden

Ik heb een doppler aangeschaft, elke dag luister ik even naar het hartje van de kleine,

één maand geleden

Reactie op DaphneBoaz

Ik heb een doppler aangeschaft, elke dag luister ik even naar het hartje va ...
Deze kan je toch pas vanaf 14 weken horen?

één maand geleden

Bij mij hebben ze een hartjesspreekuur (zowel in het ziekenhuis als bij de verloskundigenpraktijk). Wie weet hebben ze dat bij jou in de buurt ook? Ik zou er altijd voor kiezen hier langs te gaan, omdat zij professionals zijn, weten waar ze naar moeten luisteren en je gerust kunnen stellen. Over een doppler voor thuis bestaan best wat twijfels of het veilig is en daarnaast moet je deze ook juist gebruiken. Ieder zijn keuze, maar ik kies liever voor even extra langs gaan bij een professional en het echt zeker weten!

één maand geleden

Reactie op melissadrd

Deze kan je toch pas vanaf 14 weken horen?
Ik ben nu 12 weken, en hoor hem luid en duidelijk sinds een paar dagen, dit ook zo bij mijn 6 vorige zwangerschappen

één maand geleden

Reactie op DaphneBoaz

Ik ben nu 12 weken, en hoor hem luid en duidelijk sinds een paar dagen, dit ...
Hoeveel geeft de hartslag aan?

één maand geleden

Reactie op melissadrd

Hoeveel geeft de hartslag aan?
Tussen de 158 en 160

één maand geleden

Zeer herkenbaar! Maar probeer te vertrouwen op de je lichaam. Voor mij helpt de gedachte dat mocht het mis gaan, dat ik daar helemaal geen invloed op heb. Hoe ingewikkeld ook, geeft mij dit wel wat rust. Probeer te genieten, de kans dat het goed gaat is enorm groot! 😘

één maand geleden

Deze periode is even uitzitten. De kwaaltjes verdwijnen maar je voelt vermoedelijk nog geen bewegingen. Durf er van uit te gaan dat het goed gaat zolang er geen zorgelijke signalen zijn. Nog even en je voelt de baby bewegen, dat is zo’n fijne geruststelling.

één maand geleden

Dit is heel herkenbaar. In januari heb ik een missed abortion gehad en ik ben nu 12 weken zwanger met een vergelijkbaar eerste trimester (misselijk, moe etc). Wat mij helpt is om die gevoelens toe te staan maar ook voor mezelf te herhalen dat ik op mijn lijf vertrouw en de baby in mijn buik goed groeit. Daarnaast heeft mijn verloskundige benadrukt om laagdrempelig contact op te nemen met haar als ik me zorgen maak. Misschien is het fijn om wat vaker naar de verloskundige te gaan of in ieder geval haar op de hoogte te stellen, misschien dat ze tips heeft?

één maand geleden

Dank voor jullie reacties! Mijn verloskundige weet ervan en ik heb ook om de 2 wk nu een afspraak ipv 1x in de 4 weken. Een hartjesspreekuur hebben ze helaas niet. Ik wil haar echter ook niet steeds 'lastigvallen', want ik voel me al zo'n mieperd. Een doppler is inderdaad een idee, maar ik denk dat het vertrouwen uit mezelf mag gaan groeien. En ik vrees dat het alleen maar meer stress geeft (wat als je het hartje niet kan vinden?) Dat ik hier niet alleen in sta, vind ik fijn. En julie woorden stellen gerust; ik mag erop vertrouwen dat het gewoon goed is en dat m'n guppie lekker groeit. 🩷

één maand geleden

Reactie op DaphneBoaz

Ik heb een doppler aangeschaft, elke dag luister ik even naar het hartje va ...
Is dat niet slecht voor de kleine, elke dag die stralingen?

één maand geleden

Reactie op EsSays

Is dat niet slecht voor de kleine, elke dag die stralingen?
Maximaal 1 keer per week wordt inderdaad geadviseerd. Ik koop er bewust geen omdat ik weet dat ik mezelf niet zou kunnen tegenhouden bij onzekerheid 🫢

één maand geleden

Reactie op EsSays

Is dat niet slecht voor de kleine, elke dag die stralingen?
Ik luister een paar seconden hoor , ik lig niet een uur te luisteren, ik weet wat ik doe