7 Reacties

2 maanden geleden

Weet dat je sowieso recht hebt op 1/8ste extra pauze. Dus als je 8 uur werkt op een dag, mag je een uur extra pauze nemen (en dit wordt gewoon doorbetaald). Als het daarnaast niet gaat, kun je in de ziektewet gaan. Je kunt dan in overleg met een bedrijfsarts bespreken hoeveel je nog wel kunt werken. Misschien heb je hier iets aan: https://www.fnv.nl/werk-inkomen/zwanger-ouderschap/brochure-werk-en-zwangerschap

2 maanden geleden

Reactie op Evanna

Weet dat je sowieso recht hebt op 1/8ste extra pauze. Dus als je 8 uur werk ...
Jaa dat heb ik voorbij zien komen! Ik werk 9 uur per dag, vraag me alleen af hoe ze dat dan moeten gaan invullen als ik (bij elkaar incl originele pauze) 2 uur van de groep af ga. Nu is dat natuurlijk niet mijn probleem maar ik voel me wel verantwoordelijk 馃ぃ dat is mijn valkuil

2 maanden geleden

Ik zou aangeven dat het voor jou op deze manier niet werkt en of ze samen met jou een oplossing willen zoeken. En dat je dan zelf voorstelt dat je halve dagen werkt of wat eerder weggaat. En dan misschien over twee weken een evaluatie daarvan inplannen om te kijken of het beter gaat of dat er wat anders kan, of dat je je beter voelt natuurlijk. Ik snap dat je je verantwoordelijk voelt, maar misschien mooi om dat verantwoordelijkheidsgevoel te verplaatsen van je werk naar je baby en jou zelf 馃┓

2 maanden geleden

Reactie op Babymaart2025

Jaa dat heb ik voorbij zien komen! Ik werk 9 uur per dag, vraag me alleen a ...
Dat is een van de redenen dat je 3 uur per dag af mag wijken van de bkr (3-uursregeling). Maar dat is inderdaad niet aan jou maar aan je werkgever om het te regelen. Je mag je nu verantwoordelijk voelen richting jezelf en je baby! 鉂わ笍

2 maanden geleden

Ik trok het ook niet en afgesproken dat ik 2 uur eerder naar huis ga. Dit helpt mij enorm! Dan ga je 2 uur per dag in de ziektewet. Mijn werkgever deed er niet moeilijk over..

2 maanden geleden

Dankjulliewel 馃檹馃徏馃檹馃徏 ik ga het gewoon bespreekbaar maken en dan kijken waar we mee uitkomen! Het kan ook zomaar over een aantal weken weer beter gaan (wat de meeste ook zeggen). 鉂わ笍鉂わ笍

2 maanden geleden

Dankjulliewel 馃檹馃徏馃檹馃徏 ik ga het gewoon bespreekbaar maken en dan kijken waar we mee uitkomen! Het kan ook zomaar over een aantal weken weer beter gaan (wat de meeste ook zeggen). 鉂わ笍鉂わ笍