18 Reacties

2 maanden geleden

Ik dacht dat het gemiddeld was om in het 1e trimester 1 kilo aan te komen. 2e trimester het meeste, dan ongeveer 7. En derde nog ongeveer 4. Dat is dan de baby, je baarmoeder, vruchtwater en extra bloed en wat vetopslag (dus alles wat nodig is voor de baby). Dus in totaal ongeveer 12 kilo. Veel vrouwen vallen in het eerste trimester wat af vanwege de misselijkheid, of komen wat extra bij verderop vanwege lekkere cravings😋

2 maanden geleden

Reactie op Vanillecola

Ik dacht dat het gemiddeld was om in het 1e trimester 1 kilo aan te komen. ...
bij mijn eerste was ik inderdaad heel gemiddeld. Bij de tweede had ik zo ontzettend veel zin in brood. Ik at elke dag een of twee boterhammen extra en met avond eten schepte ik vaak ook wat meer op😅 dus dat verklaarde de extra kilo’s bij mijn tweede zwangerschap

2 maanden geleden

Nou ik ben 7+3 en ben al 1,5 kilo aangekomen. Bij de eerste was ik 18 kilo aangekomen en na de bevalling meteen 14 kilo kwijt. Die overige 4 kilo is er nooit vanaf gegaan 🥲

2 maanden geleden

Hier 9+4 en 2 kilo afgevallen ivm verminderde eetlust.

2 maanden geleden

Dit is mijn eerste zwangerschap, ik ben nu 9+1 en ben 1 kilo aangekomen. Had veel meer verwacht met hoe veel ik eet sinds ik zwanger ben maar is bij mij ook deels spierverlies wat het compenseert omdat ik eerst heel veel en zwaar sportte en het nu wat rustiger aan doe!

2 maanden geleden

Hier 8 weken en al 3 kilo aangekomen 🫣 denk en hoop vooral vocht. Voel me erg opgeblazen. Kan het ook bijna niet meer verborgen houden. Ik eet niet super veel extra, dus daar kan het niet aan liggen. Eerste zwangerschap 23 kilo aangekomen, dus ik denk dat ik deze zwangerschap ook die kant op ga. Het is niet anders 😊

2 maanden geleden

Voor de zwangerschap: 93.2 kg Met 3 weken: 92.3 kg Met 4 weken: 92.4 kg Met 5 weken: 93.0 kg Met 9 weken: 93.1 kg Kortom best wel stabiel, en ben bekend met schommelde gewichten door vocht vasthouden en obstipatie. Die week 3/4 liep ik helemaal leeg dus dat lagere gewicht is daarmee wel te verklaren denk ik. Maar kom tot nu toe dus niet echt aan. Dus denk dat die 1kg in het eerste trimester wel kan kloppen.

2 maanden geleden

Eerste zwangerschap 20 kilo aangekomen 72--> 92 na de bevalling nog 78 kilo na een half jaar 67 kilo. Nu tweede zwangerschap en op dit moment 0.6 aangekomen.

2 maanden geleden

Dit is mijn eerste zwangerschap. De "eerste week" van deze zwangerschap woog ik 59. Bij 3 weken 58,3. Bij 4 weken 58,6. Bij 6 weken 59,1. En vandaag met 8 weken 59,6 kg. Dus t.o.v. mijn startgewicht ben ik pas 0,6 kg aangekomen. Ik zie ook nog niks ziet aan mijn buik. Heb geen opgeblazen buik ofzo. Sinds de zwangerschap kan ik eindelijk dagelijks naar de wc voor de grote beurt terwijl ik daarvoor soms maar 1x per 3 dagen kon gaan. Toen had ik juist vaker een opgeblazen/opgezwollen buik 🤭 Wel zijn mijn borsten zijn al een cup gegroeid. Dus dat is het enige dat ik een beetje probeer te verbergen met de juiste kledingkeuze, hihi.

2 maanden geleden

Dit is mijn derde zwangerschap. Nu 8+1 en 900 gram aangekomen

2 maanden geleden

10 weken, een kilo afgevallen nadat ik voor de zwangerschap ook al een paar kilo kwijt was. Weinig eetlust en net ziek geweest. Denk dat het er de komende tijd wel weer aan komt. Vorige zwangerschap werd het pas zichtbaar rond de 20 weken en toen uiteindelijk 14 kilo aangekomen in totaal.

2 maanden geleden

Reactie op Vanillecola

Ik dacht dat het gemiddeld was om in het 1e trimester 1 kilo aan te komen. ...
Dat is op papier idd 😂 ik ben na +25 kilo gestopt met wegen en toen moest ik nog een maand 😂

2 maanden geleden

Ik was de eerste zwangerschap 16,5 kg aangekomen. Na de bevalling was er al gelijk veel vanaf, een maand na de bevalling zat ik nog 5 kg boven mijn oude gewicht en zes maanden na de bevalling was ik weer op gewicht. De borstvoeding hielp ook denk ik. Nu tweede zwangerschap 7+5 en 0,5 kg afgevallen (tot mijn verbazing want ik ben enorm opgeblazen)

2 maanden geleden

Ik was bij de eerste ongeveer 15 kilo aangekomen, bij de 2e 12 kilo en ik ben benieuwd wat het nu gaat doen

2 maanden geleden

9.5 week + 2.5 kg

2 maanden geleden

Nu 2kg er bij, maar volgens mij is dat met name vocht..

2 maanden geleden

7+4 2e zwangerschap en nog niks aangekomen

2 maanden geleden

Vorige zwangerschap totaal 28 kg aangekomen (mede door schildklier die minder functioneerde) waarvan 18 meteen weg was en met moeite nog zo’n 2 kilo van ben verloren. De laatste 8 kg nooit kwijt… nu 7+2 zwanger en 2.5 kg erbij 😔