16 Reacties

één maand geleden

Zou een kijkje nemen op insta van tegengif. Wij gaan alleen nog maar voor rvs of glas!

één maand geleden

Hier bij de eerste plastic gedaan maar gaan nu ook over op glas!

één maand geleden

Bij het opwarmen van plastic (en afwassen met heet water) kan alsnog veel microplastic vrijkomen. Wij hebben glas gehad en waren daar enorm tevreden over. Hier is nog nooit een fles kapot gegaan

één maand geleden

Ik denk dat wij nu ook voor glas gaan.

één maand geleden

Hier ook glas! Bij de eerste ook gedaan, is er maar één keer eentje kapot gegaan. BPA vrij betekent alleen maar dat het wel, vrij van BPA is. Maar dat zegt helaas niks over alle andere stoffen die erin zitten én in de melk kunnen lekken. Zeker bij opwarmen of schoonmaken in de vaatwasser. Melk schijnt door de vetten extra slecht te zijn in plastic, komen nog meer slechte stoffen vrij daardoor. Zie ook onderzoek van Tegengif.

één maand geleden

Glas. Ik begrijp oprecht niet waarom de plastic nog verkocht mogen worden😅

één maand geleden

Dankjewel iedereen, het is voor mij wel duidelijk. Wij gaan voor glas ❤️

één maand geleden

Ja wij gaan nu ook voor glas! En je hebt evt wel iets wat je om de fles kan doen ter bescherming

één maand geleden

Ik heb een set glazen flessen en ik laat ze gewoon staan, veel te zwaar en onhandig en eentje is helaas ook al gesneuveld.

één maand geleden

Ik heb wel mijn vraagtekens bij Hegen. Zei zeggen dat hun flessen anders zijn als andere plastic flessen. Iemand die daar meer van af weet?

één maand geleden

Welk merk hebben jullie?

één maand geleden

Wij gaan over op glas. Je kan ook voor rvs kijken (is wel minder duurzaam). Ik zou niet direct een grote voorraad inslaan want soms wil een kindje een ander flesje/speentje en werkt een ander merk gewoon veel fijner. Dat weet je niet van te voren. Lansiloh heeft ook hele fijne glazen flesjes en zijn zeker in combi met borstvoeding vaak goed geschikt.

één maand geleden

Reactie op HdHD

Ik heb wel mijn vraagtekens bij Hegen. Zei zeggen dat hun flessen anders zi ...
Ben ik ook benieuwd naar!

één maand geleden

Reactie op Assepoester89

Welk merk hebben jullie?
Wij gebruikten Avent dus ga die nu weer proberen want dan kan ik de flessen hergebruiken en alleen nieuwe spenen kopen. Maar niet teveel inslaan zoals Pannenkoekplantje al zegt, want je weet niet welke ze gaan pakken. Voor het bewaren van de borstvoeding gebruik ik de glazen flesjes van Sterifeed.

één maand geleden

Reactie op Inb523

Ben ik ook benieuwd naar!
Heb het gevraagd bij babypark. Hegen is niet gemaakt van plastic. Het is een ander materiaal. We too en Hegen flessen hebben dit materiaal. Overweeg deze nu ook. Ga ze dan nog wel steeds met de hand afwassen.

één maand geleden

Wij gaan denk ik over op Hegen. Ik vind glas vrij zwaar namelijk.