14 Reacties

2 maanden geleden

Ik moest mijn vorige zwangerschap ook vanwege mijn BMI. Heb het vooral gezien als extra check en niet te veel proberen te koppelen aan mijn gewicht. Kostte een ochtend, maar viel mij alles mee. Er kwam ook niks uit, dus dat is fijn. Alleen maar fijn als ze er op tijd bij zijn, kun je er alles aan doen om het voor je kindje zo goed mogelijk te doen!

2 maanden geleden

Dit moest ik mijn vorige zwangerschap ook vanwege BMI. Vond het juist wel fijn even een extra check voor de gezondheid van mij en bovenal ons kleintje. Ik bleek zwangerschaps-suiker te hebben en door een paar kleine aanpassingen in mijn voeding kon ik dit goed onder controle houden. Ik was hier erg dankbaar voor☺️

2 maanden geleden

Mag ik vragen wat jullie bmi is . Ik ben door gewicht maar ook pcos en eerdere miskramen door verwezen naar de gynaecoloog

2 maanden geleden

Reactie op secundina

Mag ik vragen wat jullie bmi is . Ik ben door gewicht maar ook pcos en eerd ...
Die van mij is 32.1. Ik hoef niet naar de gyneacoloog, maar dit is ook mijn eerste zwangerschap.

2 maanden geleden

Reactie op secundina

Mag ik vragen wat jullie bmi is . Ik ben door gewicht maar ook pcos en eerd ...
De mijne was des tijds 31,3 geloof ik

2 maanden geleden

Het is geen verplichte test en uit vooral je gevoel als je dit voelt en vervelendt vindt , want ik vindt het niet oké dat je er onzeker van wordt ..geen enkele professioneel hulpverlener mag je zo laten voelen

2 maanden geleden

Reactie op secundina

Mag ik vragen wat jullie bmi is . Ik ben door gewicht maar ook pcos en eerd ...
In mijn geval 30,5

2 maanden geleden

Het is geen verplichte test en uit vooral je gevoel als je dit voelt en ver ...
Ik denk dat dat wel een goede is. Het is niet dat ze het op een vervelende manier zei, meer informatief. Maar blijkbaar triggert het me meer dan ik had verwacht.

2 maanden geleden

Vanaf 30 doen ze dat inderdaad. Ik vond het ook niet leuk om te horen, maar statistieken. En je kunt het uiteindelijk maar beter weten. Ik vond het drankje trouwens verschrikkelijk, bij mijn tweede wilde ik liever niet. Maar hij was super groot, dus toch weer getest. Uiteindelijk alles voor de baby! En ze moeten ergens een lijn trekken 😘

2 maanden geleden

Ik heb er eentje gehad, terwijl ik slank ben van mijzelf. Vanuit PCOS toen toch gekregen, maar vond het alleen maar prettig. Wordt een baby toch even extra in de gaten gehouden. Denk dat je het vooral zo moet zien, een extra check! 😉

2 maanden geleden

Wat vervelend dat je je zo voelt! Ik heb zelf 2x zwangerschapsdiabetes gehad en verwacht het nu ook weer. Ik zag het niet als iets wat draaide om mijn gewicht, maar meer als een controle voor de baby. Je kunt er ten eerste echt niks aan doen als je het wel hebt, overgewicht is alleen een groter risico op zwangerschapsdiabetes, nu betekent het ook weer niet dat iedereen met overgewicht het krijgt. Geen pijl op te trekken, als je een bepaalde afkomst hebt, heb je ook weer meer kans en zo zijn er meerdere dingen. Hier uiteindelijk alsnog 2 flinke baby's en ik weet zeker dat het letten op voeding er wel voor gezorgd heeft dat ze niet nog groter werden! Dus ik vond het fijn om te weten.

2 maanden geleden

Reactie op maart_baby

Ik denk dat dat wel een goede is. Het is niet dat ze het op een vervelende ...
Bij mij ging het helaas op ene vervelende manier en nu 2 de zwangerschap weer dus ja ik ga liever een dag cruve bij houden bij klachten dan een redbull xxxl.suiker naar binnen slaan .

2 maanden geleden

Je mag altijd aangeven als je iets moeilijk vindt om te horen en je er onzeker van wordt. ❤️ Vanuit medisch oogpunt wordt het ongetwijfeld met een goede reden aangeraden, maar dat neemt niet weg dat jij mag delen hoe je je erbij voelt. Is helemaal oké en soms lucht alleen het delen + begrip voor je gevoel al op. Succes 🥰

2 maanden geleden

Ik vond het zelf een vreselijke test. Ik was alleen en viel bijna flauw. Gelukkig net optijd in positie gebracht daar. Later hoorde ik dat ze het je sterk aanraden maar dat je zelf bepaalt of je dit wel of niet gaat doen.