20 Reacties

5 maanden geleden

Wij hebben gewoon het matrasje van IKEA voor mijn zoon en is volgens mij prima. Om eerlijk te zijn heb ik geen uitgebreide research gedaan, als ze het mogen verkopen in de winkels ga ik ervan uit dat het veilig en gezond is 🤷🏼‍♀️

5 maanden geleden

Ik kijk meestal naar de onderzoeken van de Consumentenbond en Radar. Bijvoorbeeld deze aflevering van Radar: https://radar.avrotros.nl/artikel/jonge-ouders-onnodig-bang-gemaakt-voor-verstikkingsgevaar-babymatrasjes-60966

5 maanden geleden

Bij de eerste heb ik me mee laten spelen en had ik alles met aerosleep. Deze keer meer onderzoek gedaan en kom toch ook veel tegen dat kraamhulp het juist afraad en het helemaal niet bewezen is. Belangrijkste bij een matras is dat het vooral niet te zacht is. Wij hebben er nu gewoon 1 van Ikea om precies te zijn de JÄTTETRÖTT (deze voelde goed stevig) gecombineerd met LENAST matrasbeschermer en gewoon normale hoeslakens. Heb toch heel erg het idee nu dat dat speciale spul vooral veel geldklopperij en schijnheiligheid is. Maar goed ieder natuurlijk zijn eigen ding ☺️

5 maanden geleden

Oh en vergeet ook niet te kijken naar de maximale dikte die mag in jullie ledikantje.

5 maanden geleden

Reactie op DeSkippy

Bij de eerste heb ik me mee laten spelen en had ik alles met aerosleep. Dez ...
Volgens mij echt geldklopperij inderdaad 😬 Heb ook gehoord dat Aerosleep juist afgeraden wordt voor baby’s. Een waterdichte matrasbeschermer overigens ook, of in elk geval zo lang je een kruik gebruikt. Mocht de kruik gaan lekken blijft het hete water dan namelijk op het matras liggen. Weet niet of die jij noemt waterdicht is hoor, maar noem het hier even voor anderen die dit lezen en nog beddengoed gaan kopen.

5 maanden geleden

Wij hebben voor onze kids de himvlav of zoiets van ikea. Hoes in gewassen worden en de structuur binnenin kun je bijvoorbeeld in de douche afspoelen. Erg fijn met kids met buikgriep of een allergie en dus regelmatig overgeven 😬😂

5 maanden geleden

Reactie op Kiwinasje

Wij hebben voor onze kids de himvlav of zoiets van ikea. Hoes in gewassen w ...

5 maanden geleden

Reactie op Evanna

Volgens mij echt geldklopperij inderdaad 😬 Heb ook gehoord dat Aerosleep j ...
Zo'n waterdicht matras of matrashoes wordt sowieso afgeraden, omdat het kind er heel erg van gaat zweten. Je moet het je voorstellen alsof je op een plastic zeil slaapt, dat ademt helemaal niet. Dat kan tot schimmels en huidproblemen en oververhitting leiden. Je wil juist natuurlijke, ademende en absorberende stoffen gebruiken.

5 maanden geleden

Wij gaan ook voor een Ikea matrasje! Ik heb de beoordelingen van de Consumentenbond gelezen en ieder matras had wel wat 'nadelen' (óók de hele dure), maar over het algemeen zijn ze allemaal gewoon veilig en prima anders werden ze sowieso niet verkocht. Wij nemen waarschijnlijk de Krummelur of Jättetrött van Ikea.

5 maanden geleden

Reactie op DeSkippy

Bij de eerste heb ik me mee laten spelen en had ik alles met aerosleep. Dez ...
Dit ja, er wordt zoveel geld verdient aan het bang maken van ouders🙄. Je enige wat aantoonbaar van belang is is dat het matrasje stevig is, zodat het hoofdje er niet in zakt en je kleine vrij kan ademen. Vaak kom je dan juist bij de goedkopere matrasjes uit😄. Ons zoontje slaap al jaren prima op de pelleplut van ikea. Goedkoop, stevig, niet warm of koud. Meer heb je niet nodig.

5 maanden geleden

Reactie op Ree R

Dit ja, er wordt zoveel geld verdient aan het bang maken van ouders🙄. Je e ...
O, en leg er geen waterdichte matrasbeschermer op om de redenen die anderen hier al noemden.

5 maanden geleden

Reactie op DynamischeOlijf730273

Zo'n waterdicht matras of matrashoes wordt sowieso afgeraden, omdat het kin ...
Wij hebben een vrij goedkoop matrasje van Petit Amelie (zat bij de co-sleeper) en daaroverheen een topper van wol. Echt super fijn! Mijn peuter heeft die ook in zijn peuterbed en blijft daardoor zowel in de winter als in de zomer veel beter op temperatuur. Aanrader dus!

5 maanden geleden

Aerosleep en alles wat er op lijkt is echt pure marketing. Als je je houdt aan de regels voor veilig slapen is het écht niet nodig en het geeft echt schijnveiligheid als je hier wel op vertrouwt. Typisch voorbeeld van inspelen op onzekere ouders (ik was er bij onze eerste ook bijna ingetrapt hoor)

5 maanden geleden

Reactie op Evanna

Wij hebben een vrij goedkoop matrasje van Petit Amelie (zat bij de co-sleep ...
Mag ik vragen welke wollen topper jullie hebben? :)

5 maanden geleden

Reactie op RL-4

Mag ik vragen welke wollen topper jullie hebben? :)
Voor de baby van Kico Label, voor de peuter een op maat gemaakt van Daloumaa 🐑

5 maanden geleden

Ik heb dit keer voor de ZZZO Airgosafe Koala gekozen. Kwam als beste uit de test van de Consumentenbond. Bij onze eerste een "gewoon" matras gekocht bij Baby-Dump, maar die was toen nieuw €300... vond ik nu wel wat duur. En aangezien de Airgosafe de helft is qua prijs (in de aanbieding gekocht), vond ik dat nogal wat schelen. En kwam dus als beste uit de test.

5 maanden geleden

Himlavalv 3d matras van Ikea. Heel tevreden over voor onze dochter nu nu ook weer aangeschaft voor ons zoontje.

5 maanden geleden

Reactie op Liesje17

Ik heb dit keer voor de ZZZO Airgosafe Koala gekozen. Kwam als beste uit de ...
Wij zijn ook voor deze gegaan! 🤭

5 maanden geleden

Iemand ook nog tips voor een wiegmatrasje en waar ik die het beste kan kopen.

5 maanden geleden

Bedankt voor alle tips, echt heel fijn!😊