18 Reacties

2 maanden geleden

Ik volg graag Ook nummer 4 nu onderweg (17maart) 馃槏馃ぐ

2 maanden geleden

Reactie op OurLittleDream

Ik volg graag Ook nummer 4 nu onderweg (17maart) 馃槏馃ぐ
Gefeliciteerd!馃┓ Wat vonden je andere kids van het leuke nieuws?

2 maanden geleden

Hier is nummer 7 onderweg, vind het ook wel heftig hoor met de vermoeidheid, vandaag gelukkig een goede dag en weer lekker wat in huis kunnen doen, gelukkig heeft mijn vriend nog 2 weken vakantie

茅茅n maand geleden

Hier is nr 5 onderweg.. gelukkig al een paar oudere kids maar vind het wel heftig hoor :)

茅茅n maand geleden

Wat leuk! Hier is nummer 4 onderweg! Oudste is 6, daarna eentje van bijna 4, en net 2

茅茅n maand geleden

Hier nummer 5 onderweg. Van alles wat pubers schoolkind en peuter. En allemaal jongens. Super gezellig! Wel veel last van misselijkheid en spugen dat vind ik af en toe pittig馃槄

茅茅n maand geleden

Reactie op Ejtap987

Hier nummer 5 onderweg. Van alles wat pubers schoolkind en peuter. En alle ...
Hier ook alleen maar jongens! Ben benieuwd of deze kleine ook een jongen is 馃

茅茅n maand geleden

Reactie op Annette19901

Wat leuk! Hier is nummer 4 onderweg! Oudste is 6, daarna eentje van bijna 4 ...
Gezellig! Zelfde leeftijd als bij ons, onze jongste wordt in oktober 2馃┑

茅茅n maand geleden

Reactie op Ejtap987

Hier nummer 5 onderweg. Van alles wat pubers schoolkind en peuter. En alle ...
Dat klinkt inderdaad gezellig! Helpen de oudsten veel mee, of doen die lekker hun eigen ding? Wat bijzonder trouwens, allemaal jongens! Heel veel sterkte met de misselijkheid, hopelijk zakt het met een paar weken wat af馃槉

茅茅n maand geleden

Reactie op Bea9090

Dat klinkt inderdaad gezellig! Helpen de oudsten veel mee, of doen die lekk ...
Nou helpen...馃榿 ze vinden het leuk om met hem te spelen of als hij savond op bed ligt passen ze wel eens op. Maar ik wil het ook niet te veel dwingen. Vind niet dat omdat ze de oudste zijn mee moeten helpen. Daardoor vinden ze het denk ik ook nog steeds leuk om zo nu en dan hem eens mee te nemen naar de speeltuin ofzo

茅茅n maand geleden

Ik volg even mee! Ik heb 3 zoontjes en ben in verwachting van ons 4e kindje, uitgerekend eind maart 馃グ

茅茅n maand geleden

Hoi hoi, Ik heb ook 4 kindjes van straks 9, 8, 6 en 4 als de tweeling straks komt in maart/febr. Dus straks 6 kinderen :). Ik heb bewust gekozen om thuis te zijn. Dus komt ook veel op mijn schouders. Het is soms pittig maar probeer er heel bewust van te genieten. Ik ben zelf wel van de rust en ritme. En hoe jong ze zijn ze hebben hier wel allemaal elke dag een taak. 1 keer per tafel afruimen, fietsen 鈥榮 avonds in de schuur zetten, schoenen en jassen op het rek ook iemand verantwoordelijk voor 鈥榮 avonds. Zijn kleine dingen maar samen maken vele handen ligt werk. We zijn gezegd met een groot huis dus iedereen heeft een eigen plekje. De auto is nog wel een ding straks 馃き En ik kreeg ooit een tip voor bewust momentjes: cre毛er eilandjes van rust. Toevallig iedereen spelen/slapen of naar school. Pak gewoon even die 10 minuten voor een boek ect. Je laad toch even op. Vaak zijn we toch geneigd om op te ruimen of iets te doen. En wat mij ook heel goed helpt. Overdag het avondeten voorbereiden. Zodat je bijvoorbeeld om 5 uur alleen nog de pannen hoeft aan te zetten. Wie weet heb je hier iets aan. We doen allemaal op onze eigen manier maar kunnen dit 馃挭

茅茅n maand geleden

Hi Ik ben bijna 12 weken zwanger van me 6 de kindje. Ik moet zeggen dat het besef er nog niet helemaal is maar dat is vast door de drukte Wat helpt is idd taken geven en mee laten helpen thuis. Hier doen we 1 keer per week met ze alle grote schoonmaak houden echt iedereen helpt mee dan . En tussendoor gewoon taakjes. En ik probeer regelmaat te houden

茅茅n maand geleden

Reactie op Khadija4

Hi Ik ben bijna 12 weken zwanger van me 6 de kindje. Ik moet zeggen dat het ...
Ah gefeliciteerd! Dat besef heb ik ook hoor bij de vierde, denk dat het nog wel gaat komen:) hoe doe jij dat met taakjes? Onze oudste is zes en de middelste vier en ik wil daar vanaf maandag (vakantie voorbij) ook mee gaan beginnen. Verder dan de tafel dekken kom ik eigenlijk niet, maar ik vind het wel heel belangrijk dat ze op hun eigen niveau iets bijdragen aan het gezinsleven. Dus eigenlijk even benieuwd hoe jij dit doet:)

茅茅n maand geleden

Reactie op Ejtap987

Nou helpen...馃榿 ze vinden het leuk om met hem te spelen of als hij savond o ...
Grappig ik dacht bij het woord "helpen" of de oudste helpen met de jongste kids. Kwam niet eens bij me op dat het om huishoudelijke taken zou kunnen gaan馃ぃ馃ぃ Als je 1 kind hebt is het toch net zo belangrijk dat ze bepaalde dingen zelf doen? Bed opmaken, vaatwasser in uit ruimen, vuilnis bak aan de weg, kamer opruimen enz. Dit hebben ze hier vanaf dat ze 4 jaar werden gedaan. Ik vind dat niet anders met een groot gezin en gaat nu eigenlijk zonder problemen.

茅茅n maand geleden

Reactie op Ejtap987

Grappig ik dacht bij het woord "helpen" of de oudste helpen met de jongste ...
Nee een groot of klein gezin zou daarin zeker geen verschil moeten maken. Ik merk alleen zelf dat ik onze kinderen nog weinig tot niets laat doen (los van eigen spullen opruimen) dat ik benieuwd was hoe en wat

茅茅n maand geleden

Reactie op Annette19901

Nee een groot of klein gezin zou daarin zeker geen verschil moeten maken. I ...
Wij hebben echt een schema even gemaakt omdat het telkens discussie was wie er aan de beurt was. Toen ze heel klein waren was eigen bord en beker op aanrecht zetten. Maar nu hebben ze de beurt. Ik help altijd wel mee want anders lijken ze niet echt te overzien. Tafel dek ik altijd zelf. Maar afruimen doe ik met 1 van de kinderen. Bij ons eten de kinderen tussen de middag thuis dat dat zijn 3 beurten. En verder taakjes als fietsen in de schuur zetten. Schoenen/ jassen opruimen. En speelgoed moeten ze zelf doen.

茅茅n maand geleden

Reactie op Annette19901

Ah gefeliciteerd! Dat besef heb ik ook hoor bij de vierde, denk dat het nog ...
Speelgoed opruimen,meehelpen tafel schoonmaken en dekken kleine dingen brengen Wasmachine vullen en leeghalen vinden ze ook leuk. Doekje geven en deurposten laten schoonmaken of andere dingen laten schoonmaken op hun manier natuurlijk maar zo leren ze het wel