299 Reacties

2 maanden geleden

@Annette, ik kon geen echte reactie geven omdat het vorige topic vol was maar wilde reageren op je vraag over pijn in de bovenbuik. Ik was opzoek of meer mensen die hadden want ik heb dit ook, vorige zwangerschap ook niet gehad en nu echt last ervan, het voelt als een soort druk maar kan het niet goed omschrijven. Bij mij is het grotendeels weg als ik ga zitten of liggen.

2 maanden geleden

Vandaag 10 weken. Enorm last van warme voeten, niet normaal meer. Ook het continu moeten plassen is een ding wat irritant wordt 🤣. Verder tot nu geen misselijkheidsklachten oid gehad. Wel heb ik veel trek in frisdrank/sap. Mogen we gewoon cola drinken?

2 maanden geleden

Reactie op DYE41

Vandaag 10 weken. Enorm last van warme voeten, niet normaal meer. Ook het c ...
In cola zit caffeine, dus niet te veel maar er is ook een caffeine vrije cola te krijgen :)

2 maanden geleden

Reactie op Sterretje2025

In cola zit caffeine, dus niet te veel maar er is ook een caffeine vrije co ...
Oh dat wist ik niet! Ideaal. Ik ga er eens naar opzoek ☺️

2 maanden geleden

Ik had voorheen niet heel veel symptomen tot nu 9 weken😅 Ik was voor 9 weken alleen snel moe (ik heb ook de ziekte van Hashimoto) en ik was snel emotioneel of geïrriteerd.. nu sinds 9 weken heb ik last van misselijkheid wat begint om bijna precies 15:00 en dan de rest van de dag aanhoud. Extreem moe, trekkend gevoel in mn banden en rug, super emotioneel ik huil echt om helemaal niks😂 soms huil ik zelfs omdat ik huil hahaha😂 Oh en ik ruik alles!! Maar dan ook echt alles! Ik lijk wel een speurhond zo erg is mijn geur op het moment..😅

2 maanden geleden

Reactie op pluisje2828

@Annette, ik kon geen echte reactie geven omdat het vorige topic vol was ma ...
Ik heb dit ook! Ene moment meer als het andere en voor namelijk als ik een opgeblazen buik heb of als ik in een bepaalde houding heb gezeten. Ik denk dat dit komt omdat al je ingewanden naar boven en naar achter worden geduwd om ruimte te maken voor de kleine in de buik

2 maanden geleden

Reactie op pluisje2828

@Annette, ik kon geen echte reactie geven omdat het vorige topic vol was ma ...
Ah wat fijn dat je reageert, zag mijn vraag ik een gesloten topic dus had er niets meer van verwacht🙈 ja met liggen heb ik dat ook dan voel ik niets meer, zitten nog wel wat maar minder. Ik kan het ook lastig omschrijven. Komende woensdag heb jij termijnecho ben dan 12+4 als het goed is, ik ga er naar vragen en zal het je laten weten! Maar het is wel echt een rotgevoel🙈 dit is mijn vierde en heb ook onwijs veel pijn in mijn schaambeen, iets waar ik bij de andere drie pas op een veel latere termijn last van kreeg dus begin een beetje op te zien tegen de zwangerschap:(

2 maanden geleden

Reactie op janey97

Ik heb dit ook! Ene moment meer als het andere en voor namelijk als ik een ...
Ah ja dat klinkt wel bekend idd, ik sta er namelijk niet mee op, het komt na zo’n uur wakker zijn en zakt pas af als ik weer naar bed ga. Ongemakkelijk; maar merk dat ik heel veel lucht te veel heb in de zin van boeren dus zou daar ook wel mee te maken kunnen hebben.

2 maanden geleden

Reactie op Annette19901

Ah wat fijn dat je reageert, zag mijn vraag ik een gesloten topic dus had e ...
Ja ik snap je heel goed! Ik vind het ook ontzettend rot. Vond vandaag echt een zware dag door de pijn dus hopelijk gaat het snel beter! In elk geval heeel veel plezier tijdens je echo. Laat het maar weten 🥰

2 maanden geleden

Reactie op Annette19901

Ah wat fijn dat je reageert, zag mijn vraag ik een gesloten topic dus had e ...
Ik wilde ook nog reageren, ik heb dit ook! En ook enorm veel maagpijn op die plek. Ik ben er nu na een paar dagen achter dat het maagzuur is (dit is ons tweede kindje, bij de eerste had ik dit pas het derde trimester) dat dan in je maag aan het branden is. Met kleine porties eten en drinken en rennie is het voor mij redelijk snel opgelost. En op je linkerzij liggen. Vandaag is het al minder dan voorgaande dagen.

2 maanden geleden

Ik haak in op pijn boven in je buik. Ik ervaar dat bij deze zwangerschap ook! Kan ook geen beugel BH meer verdragen, dit druk op mijn bovenbuik. Ik gooi het er inderdaad ook op dat mijn organen naar boven worden gedrukt. Als ik ga liggen gaat het wel beter!

2 maanden geleden

Reactie op pluisje2828

@Annette, ik kon geen echte reactie geven omdat het vorige topic vol was ma ...
Ja ik nu ook voor t eerst, derde zwangerschap. Had t wel heel erg als ik ging liggen. Werd er ook benauwd van. Verloskundige zei dat de onderste ribben verweken en van stand veranderen en dat het daarvan zou moeten komen..

één maand geleden

Ik gebruik sinds een week suprimal. Ik neem elke avond 1 pilletje in voor het slapen gaan. Dit helpt mij de volgende dag tegen de misselijkheid. Echter heb ik sinds afgelopen vrijdag een furabid kuur gekregen (2x daags, 7dagen lang) en de misselijkheid is in gigantische vorm terug 😵‍💫 iemand tips?

één maand geleden

Ervaren meer mensen een afname van klachten bij 8 weken? Hier totaal geen gevoelige borsten meer, enkel nog de vermoeidheid zo nu en dan. Misselijk ben ik (nog) niet geweest.

één maand geleden

Haai, Ik heb sinds week 7 (ben nu 11+2) na alles wat ik eet een vieze smaak in mijn mond, vooral achter in mijn keel. Het smaakt een beetje alsof je net een dextro op hebt en daarna een doosje rozijntjes (2 dingen die ik echt vies vind 😅) mijn glucose was gewoon netjes. Zijn er meer die dit herkennen?

één maand geleden

Reactie op gloriosa

Haai, Ik heb sinds week 7 (ben nu 11+2) na alles wat ik eet een vieze smaa ...
Ik herken dit ook! Ben nu 12+1 en heb er al twee weken last van. Mijn glucose is ook goed. Heel vervelend

één maand geleden

Ik heb mezelf betrapt op denk ik nog een symptoom😅 Hele heftige huil buien! En soms niet eens weten waarom.. Soms huil ik zelfs omdat het huilen niet stopt😅 En ik bedoel echt de meest dramatische huil bui die je je maar kan voorstellen echt ugly cry!! Ik ben een emotioneel type maar deze huilbuien zijn echt next level😂😂 Iemand anders die dit ook ervaart?

één maand geleden

Ik ben vandaag 10+6 en ik merkte vandaag voor het eerst een paar duidelijke blauwe aderen op op m'n borsten. En tepels zijn wat dikker ofzo? Wel bijzonder om die veranderingen op te merken. Ik voel trouwens ook af en toe een licht trekkerig gevoel onderin m'n buik, volgens de verloskundige is dat m'n baarmoeder die groeit. 😊 Verder veel moe, sneller buiten adem en veel dorst, maar ik mag niet klagen. Af en toe iets misselijk maar gelukkig minder als rond 6 weken.

één maand geleden

Vandaag 10+3. En voel rechtsonder in mn buik allerlei steken.. is dit normaal?

één maand geleden

Sinds twee dagen heb ik zere liezen, iemand anders dit ook? Heb er nu maar een warme pittenzak op gelegd in de hoop dat het minder wordt. Voor de rest ben ik heeeel moe. Was ik met 11 weken een paar dagen van m’n misselijk af maar is dat nu met 12+2 weer volop terug 😂 Ik ben sneller emotioneel en ervaar alle emoties sterker dan voorheen. Het zal er allemaal wel bij horen 😂