381 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op imkevdven

Hoi iedereen! Mijn eerste vraag in het topic… nog iemand die snachts klaarw ...
Ja hier ook! Soms vanaf 2 uur, soms vanaf 5. Verschrikkelijk, ik verveel me zo dan. Boekje lezen, broodje eten, serie kijken, meer kan ik niet verzinnen om te doen. En eindeloos plassen. Zie er wel tegenop als dit nog 6 maanden doorgaat

2 maanden geleden

Ja hier ook. Ben 14+2 momenteel. Paracetamol helpt echt zo goed als niet ook. (Voor zwangerschap gebruikte ik advil want dat was enige wat hielp, maar mag nu niet) Lig er snachts wakker van en daardoor de rest van de dag ook weer hoofdpijn. Zit in zo’n loop ermee. Ik vermoed door de hormonen, had het tijdens mijn menstruaties ook altijd heel erg. Hopelijk ben je er snel vanaf!

2 maanden geleden

Iemand ook echt helemaal geen eetlust? Nu 14+6 en ik word er inmiddels helemaal gestoord van dat ik nog steeds amper kan eten/van eten kan genieten

2 maanden geleden

Ik ben momenteel 15+6 en heb een beetje zeurende pijn, vaak de ,'rand' aan de onderkant van mijn buik, maar ook wel bij de schaamstreek. Ik ben nog niet veel aangekomen. Hebben andere ook deze symptomen? Het is ook niet heel pijnlijk, maar echt zeurend. Kan me dit van de eerste zwangerschap helemaal niet herinneren. Heb het gevoel dat het nu allemaal best vroeg begint.

2 maanden geleden

Reactie op nubis00

Iemand ook echt helemaal geen eetlust? Nu 14+6 en ik word er inmiddels hele ...
Herkenbaar, vlees gaat moeizaam… ook 14+6 vandaag

2 maanden geleden

Reactie op ellenrose

Ik ben momenteel 15+6 en heb een beetje zeurende pijn, vaak de ,'rand' aan ...
Ja heb ik ook, vervelend gevoel he? Ik had ook het idee dit helemaal niet te hebben gehad bij de 1e.

2 maanden geleden

Ik heb nu twee keer gehad dat ik een complete dag aan het spugen was, zelfs water bleef niet binnen. Tegen de avond lukte het om 1 pakje droge crackers binnen te houden. En dan de dag erna ging het weer een stuk beter. Gisteren had ik weer zo’n dag. Herkent iemand dit? Meestal spuug ik ongeveer 1x per week in de ochtend als ik net een hap te snel of te veel op heb, maar dan kan ik daarna weer ‘gewoon’ ontbijten en mijn dag vervolgen.

2 maanden geleden

Reactie op Willemino

Ik heb nu twee keer gehad dat ik een complete dag aan het spugen was, zelfs ...
Heb je het toevallig druk gehad die dag?

2 maanden geleden

Reactie op ellenrose

Ik heb hier ook last van sinds 2 dagen. Ben nu 15+3. Hele tijd zo’n zeurend gevoel onder in de buik inderdaad. Trekt soms een beetje van links naar rechts

2 maanden geleden

Nu ben ik 15+4 weken zwanger. Al paar weken had ik last van pijnlijk onderbuik/ clitoris en pijn bij plassen. Eerst blijkt dat ik blaasontsteking had. Dus eerst heb ik netjes de antibiotica kuur gedaan. Maar de klacht dat m'n clitoris pijn doet blijft aanhouden. Voelt soort van knijpende pijn. De rest is gelukkig wel verdwenen. Mijn urine heb ik ook weer laten checken op blaasontsteking en nog op ander zeldzame bacterie. Beide is negatief. Gelukkig. Mr wel gek toch? Zijn er meer dames die dit ook hebben? Best wel gênant vind ik. En heeft ook best invloed op mijn libido.

2 maanden geleden

Ik heb wel pijn in lage onderbuik bij bukken en recht overeind komen. Zal wel bandenpijn heb, maar had dit niet bij mijn eerste

2 maanden geleden

Reactie op ellenrose

Jaa dat is dus wat ik ook voel. Herken het ook niet van mijn eerste. Misschien omdat het al eens is opgerekt?

2 maanden geleden

Zijn jullie ook zo moe? Ik ben nu 14+3 en slaap wel tien uur per dag. Maar voel me dan nog steeds de hele dag lamlendig. Wanneer gaat dit over?

2 maanden geleden

Reactie op imkevdven

Hoi iedereen! Mijn eerste vraag in het topic… nog iemand die snachts klaarw ...
Hi, ontzettend herkenbaar. Vanaf de 7e week tot nu 15+2 is het raak. Ik val als een blok in slaap voor ongeveer een uurtje, vanaf dan is het op en af slapen en vanaf 03.00 heb ik geen rust meer in mijn lijf. Verloskundige heeft acupunctuur aangeraden of melatonine. Die laatste heb ik een week geprobeerd, helaas zonder effect. Voelde ook niet helemaal goed om het te gebruiken, omdat op de verpakking staat dat het niet geschikt is tijdens de zwangerschap… verder heb ik meditatie, luisterboeken, gewone boeken en ademhalingsoefeningen geprobeerd, andere tips zijn welkom!

2 maanden geleden

Reactie op puppy2025

Heb je het toevallig druk gehad die dag?
Nee dat niet! Het begon echt al direct in de ochtend na het opstaan. Beide keren dacht ik eerst gewoon aan de normale ochtend misselijkheid maar het bleef maar doorgaan

2 maanden geleden

Hoi allemaal! Ineens heb ik het gevoel alsof alles wat ik voel(steekjes en druk(baarmoeder/bandengroei) verlaagd naar beneden. Zit in week 15. Wie kent dit? Het voelt niet bepaald fijn, alsof m'n vagina drukt en ik ben ook opzoek naar zwangerschapsbrpeken maar die nog niet zo'n hoge band hebben want das juist nog niet fijn. Heb je ook kleding er tussen in of die verstelbaar is? Alle tips hiervoor zeer welkom:)

2 maanden geleden

Sinds dit weekend echt de hele dag behoorlijke hoofdpijn, niks lijkt er tegen te werken.. ook vaak na de maaltijd voel ik me misselijk, eerder nog helemaal geen last van gehad. Ben nu 14+6.. voor iemand herkenbaar?

2 maanden geleden

Reactie op Tamvb

Sinds dit weekend echt de hele dag behoorlijke hoofdpijn, niks lijkt er teg ...
Misselijkheid heel herkenbaar! Ben nu 15 weken en heb het vanaf week 6 al last van. Van week 6 tot 10 wel echt veel waardoor best beperkt was, erna met momenten. Hoofdpijn ook soms. T hoort er allemaal bij! Genoeg drinken iig en rust nemen. Ik heb nu ineens n nieuw gevoel wat me een beetje onzeker maakt ofzo, weet niet of t blaasontsteking zou zijn of dst er wat anders is of dat t hoort dat de druk meer lager gaat zijn in je baarmoeder dan ervoor

2 maanden geleden

Hoi allemaal! Is er nog iemand die echt heel erg duizelig is, nekpijn en tintelende handen? Alsof mijn bloedsomloop helemaal is omgegooid en alles naar de buik gaat 🤨

2 maanden geleden

Reactie op Blijstel

Zijn jullie ook zo moe? Ik ben nu 14+3 en slaap wel tien uur per dag. Maar ...
Herkenbaar! Ik dacht dat het nu in het tweede trimester beter zou zijn, maar ik voel me slap, moe en niks waard. Inderdaad lamlendig.. vraag me af wanneer de energie terug komt