381 Reacties
één maand geleden
Reactie op Lvandep
Ik heb ’t ook sinds gisteren. Beetje drukkend gevoel en als ik opsta voelt ...
Ja ik heb ook best wel een harde buik zakt en dan is het er weer best wel vaak op de dag kan alleen maar op bed liggen zonder dat het pijn doet verloskundige zegt kan er bij horen toch maar voor controle morgen heen ben ontzettend bang voor dingen dat maakt het leven angstig helemaal mijn placenta ligt aan de voor kant dus voel mijn baby niet goed tot weinig en ook dat maakt het angstig
één maand geleden
Reactie op cynthiaaa2025
Hoi ik heb sinds 2 weken last van mijn onderbuik ook als ik daar op druk en ...
Ik heb dit sinds een week ook en heb vandaag voor de zekerheid laten testen op blaas ontsteking ook omdat ik echt aanzienlijk meer moest plassen. Ik heb dus indd blaas ontsteking en moet zo een antibiotica halen. Mijn advies laat het dus voor de zekerheid even na kijken bij de huisarts of je blaas ontsteking hebt of niet😊
één maand geleden
Reactie op Tamvb
Vermoeidheid was rond 14 weken minder, maar sinds vorige week weer enorm mo ...
Ja ik was in de eerste weken ook heel moe, denk tot 10 weken. Daarna weer helemaal fit maar deze week (18) ben ik moe. Nu ben ik wel 3kg in 2 weken aangekomen en dat is voornamelijk naar de buik gegaan. Ik denk dat groei en ontwikkeling van baby+lichaam heel veel energie vraagt.
één maand geleden
Reactie op Buket2
Hoi allemaal,
Misschien een stomme vraag maar ik vroeg mij af of het hebbe ...
Volgens mij kan dat prima hoor! Ik gebruik zelf gellak.
Pff ik heb vandaag echt m'n dag niet. 😔 Sinds vanmiddag voel ik me ineens nerveus en heb ik af en toe hartkloppingen. Snap echt niet waar het vandaan komt. Ik had wel een herhaalcursus omgaan met agressie op m'n werk en ik was een beetje bang om te oefenen met zo'n acteur (want die kunnen nogal heftige situaties nadoen) maar dat hoefde niet eens. Maar ik kom niet van dat nerveuze gevoel af. Verder al 3 dagen pijn in m'n onderrug en ik voel de baby vandaag ook een stuk minder dan gister. Maak me daar toch ook weer zorgen om pff. Ik ga straks maar douchen en naar bed.
één maand geleden
Waauw ik heb nog nooit zoiets gevoeld. Ging net kapot van de pijn rond mijn navel. Echt de lijn daarboven en naar onderen. Meteen een halve paniekaanval erbij, top😂. Wel meteen de tip van yoga kunnen toepassen om juist je lichaam mega slap te maken ipv aan te spannen bij pijn en dat hielp wel wat. Echt geen idee wat die pijn is, bandenpijn ofzo?
één maand geleden
Reactie op Buket2
Jaa de hartkloppingen heb ik soms ook hoor maar misschien komt het omdat je ...
Herkenbaar die hartkloppingen
Gelukkig helpt haken heel erg om me rustig te houden
één maand geleden
Reactie op Nola1203
Waauw ik heb nog nooit zoiets gevoeld. Ging net kapot van de pijn rond mijn ...
Ik heb dit ook soms. Volgens mijn verloskundige kan dit te maken hebben met je buikspieren die oprekken en ruimte maken voor de kleine. Bij week 16/17 heb ik hier door mijn buikspier verrekt met lichte inspanning.. ging vrij snel ook weer over. Bij de ene vrouw schuiven de spieren sneller opzij als bij de ander.
één maand geleden
Reactie op janey97
Ik heb dit ook soms. Volgens mijn verloskundige kan dit te maken hebben met ...
Dankje voor je bericht en goed om te weten. Ik zie morgen mijn verloskundige weer dus wilde het ook even bij jaar checken. Heb er nu geen last meer van gehad gelukkig.
Was je aan het sporten toen je die spier verrekte?
één maand geleden
Ik heb opeens sinds 2 dagen last van enorme jeuk.. onder mn voeten, tussen/onder mn borst, in mn ellebogen.. als ik Google moet geloven wijst dit naar zwangerschapscholestase.. maar kan dat al met 20 weken? Moet ik mij zorgen maken en morgen de vk bellen? Iemand ervaring mee ☹️
één maand geleden
Carpaal tunnel syndroom in tweede trimester, meer die er last van hebben? Ik ervaar onwijs veel pijn en hierdoor kan ik helaas niet meer werken en word zelfs het huishouden mij te veel..
25 dagen geleden
Reactie op mamafaby
Ja, geen idee of dat het is maar steeds last van tintelende vingers/hand. S ...
Voet ken ik niet, maar tinteling vingers/vingertoppen zeker!
25 dagen geleden
Reactie op Minimi1993
Carpaal tunnel syndroom in tweede trimester, meer die er last van hebben? I ...
Ik had het voor mn zwangerschap al, ik zou geopereerd worden maar toen werd ik zwanger! Nu is het 10x zo erg vooral snachts me handen zwellen op en gaan slapen en doet super zeer prikken en pijnlijk vooral
25 dagen geleden
Reactie op Ano321
Sinds vandaag ervaar ik wat steken rondom m’n navel als ik opsta. En soms m ...
Ik heb dit aan mijn verloskundige gevraagd, zie ook mijn vorige twee berichten hier.
Zij gaf aan dat je als baby een navelstreng had en die splitste in je buik naar twee bloedvaten, een richting je blaas en een richting je lever. Bij het doorknippen van die navelstreng krijg je een navel en die bloedvaten in je buik worden dan niet meer gebruikt. Maar je voelt dus die rekking van je buik en daarin dus ook die oude bloedvaten die aan je navel vastzitten. Zo legde zij het uit en ze had er ook termen voor maar geen idee hoe dat heette. Ik had hier nooit aan gedacht en ook wel lastig om het na te vertellen (typen).
25 dagen geleden
Reactie op Kleinbijtje
Ik had het voor mn zwangerschap al, ik zou geopereerd worden maar toen werd ...
Oh wat erg zeg:( hoe hou je dit vol? Ik heb vandaag mijn brace binnen gekregen, dus ik hoop dat ik de nachten door kom, maar ik weet gewoon niet hoe ik de laatste maanden door kan komen op deze manier….
24 dagen geleden
Reactie op Minimi1993
Oh wat erg zeg:( hoe hou je dit vol? Ik heb vandaag mijn brace binnen gekre ...
Snap ik heel goed! Ik weet niet of het mag tijdens de zwangerschap maar misschien kan je tijdelijk injecties krijgen? Bij mij hielp dat toen wel eventjes, helaas werken zowel injecties als een brace niet meer bij mij. Ik zou even overleggen met de huisarts! Sterkte ik weet hoe vervelend het is!
24 dagen geleden
Reactie op Kleinbijtje
Snap ik heel goed! Ik weet niet of het mag tijdens de zwangerschap maar mis ...
De huisarts geeft aan dat hij het niet wil doen omdat er eigenlijk te weinig bekend is met je injectie en zwangerschap.. ik durf het risico niet te nemen als ik het zo van de huisarts hoor, ik heb wel kunnen slapen door de brace, maar het is geen oplossing voor mijn dagelijkse bezigheid. Hopelijk komt hiervoor snel een oplossing