299 Reacties

één maand geleden

Reactie op Nola1203

Kan ik me voorstellen ja! Fijn dat je morgen langs kan komen en hopelijk is ...
Gelukkig alles goed hier met de garnaal🍀 Zelfs weer vooruit gezet in tijd. Dus 9,4 week ipv precies 9 week. Ze konden al zien dat de navelstreng klopte! Volgende week de termijn echo. Nou ik ga nu ophouden met stressen en proberen te genieten. Misselijkheid is vandaag in vlagen maar prima. 👌🏼

één maand geleden

Fijn puppy2025! Ook fijn om 4 dagen langer zwanger te zijn! Ik lig weer op de bank, jeetje wat ben ik futloos dit eerste trimester. Ik had de afgelopen 9 weken prima 24/7 kunnen slapen 😴 Hoop dat het snel beter wordt, vind het vreselijk om zo weinig energie te hebben.

één maand geleden

Reactie op Iet123

Dat ervaar ik al sinds week 7. Vooral in de nachten maar ook overdag wel. H ...
Dankjewel voor je reactie 💕 Ik ben ook zo vreselijk moe. Vannacht 10 uur in bed gelegen een 9 uur geslapen! Ik had het echt nodig. Ik heb het ook veel te druk op werk maar ook prive. Wil zoveel dingen doen. Komende tijd proberen wat rustiger aan te doen.

één maand geleden

Hey Ik ben nu 8+4 doordat we op vk zijn heb ik nog geen echo gehad. Als we terug komen heb ik echo en ben dan 10wk het maakt me soms onzeker omdat je nog niks gezien hebt. Het is de eerste zwangerschap, dus je voelt van alles maar weet het ook niet momenteel ben ik zo erg moe kan ieder moment wel in slaap vallen. Gister had ik bijvoorbeeld helemaal geen klachten elke dag is weer anders, dit is wel normaal toch. Ik maak mezelf soms helemaal gek 🤣

één maand geleden

9+6 en misselijkheid neemt niet af. In combinatie met obstipatie en enorme vreetbuien 😅 meer vrouwen dit nog rond deze termijn? Ik houd geen water binnen maar snak naar een glas water 😂

één maand geleden

Ik ben hier 12 + 4 weken, iemand een idee ?

één maand geleden

Mag je nou wel of niet paracetemol? Ik heb een flinke griep te pakken 😅

één maand geleden

Reactie op jet127

Mag je nou wel of niet paracetemol? Ik heb een flinke griep te pakken 😅
Zeker! Geen ibuprofen maar paracetamol wel!

één maand geleden

Reactie op sunny13

Zeker! Geen ibuprofen maar paracetamol wel!
Oke en hoeveel mag je per dag? En ook wel meerdere dagen achter elkaar?

één maand geleden

Reactie op LissaM

Ik heb af en toe een wat trekkerig gevoel onderin m'n buik. Ik voel het elk ...
Ik ben vandaag ook 11+1 en ik voel sinds gisteren exact hetzelfde. Het komt met vlagen , die vlageren duren me soms wel te lang af haha. Trekkend gevoel, zeurende pijn bij de liezen en schaambeen. Ik verwacht dat het erbij hoort. Maandag termijn echo staan

één maand geleden

Goedemorgen allemaal, Vandaag ben ik 9+3. Ik had erge last van vermoeidheid, zo erg dat ik soms pas om 14.30 mijn bed uit kwam. Misselijk begon rond de 8 weken. Nu heb ik sinds gisteren opeens vrijwel nergens meer last van. En heb ik vanmorgen wel een lichte kramp in mijn onderbuik… Herkent iemand dit? Meestal stoppen de symptomen toch pas bij 12 weken?

één maand geleden

Ik had al minimale kwaaltjes, maar sinds begin deze week voel ik me op en top prima. Net als voor de zwangerschap. Ben 11 weken nu, buiten de goed echo’s om, merk ik aan niets dat ik zwanger ben. Heel gek is dat. Echo’s zijn goed. Dus ik geniet er maar van :)

één maand geleden

Meer mensen die last hebben van enorm haaruitval? Ik ben nu 8+4

één maand geleden

Reactie op jet127

Meer mensen die last hebben van enorm haaruitval? Ik ben nu 8+4
Yes! Heb zelfs een hele kale plek op mijn hoofd, had dit ook bij mijn eerste zwangerschap!

één maand geleden

Ik ben nu 12+1, ik heb niet veel klachten gehad, in het begin licht misselijk zo nu en dan en wel echt vermoeid. Dat is rond 8/9 weken weggegaan. Maar nu merk ik wel weer dat ik vermoeider word en heb nu ook al een paar dagen hoofdpijn. Pfff, had dat niet meer verwacht..

één maand geleden

Reactie op nubis00

Yes! Heb zelfs een hele kale plek op mijn hoofd, had dit ook bij mijn eerst ...
Oh nee joh 🫣 is er iets tegen te doen? Weet je dat?

één maand geleden

Reactie op jet127

Oh nee joh 🫣 is er iets tegen te doen? Weet je dat?
Moet zeggen dat ik het niet weet helaas, is na mijn zwangerschap weer bijgegroeid de vorige keer. Ik ga er dan ook vanuit dat dit deze keer ook uiteindelijk wel vanzelf weer goed komt✌️

één maand geleden

Nu richting 11,5 week. Zijn er meer mensen die af en toe lichte onder buikpijn hebben? Echt soms en korte momenten. Soms maakt het me onzeker maar kan ook te maken hebben met groeiende baarmoeder lees ik….

één maand geleden

Reactie op nubis00

Moet zeggen dat ik het niet weet helaas, is na mijn zwangerschap weer bijge ...
Ah oke! Laten we het hopen haha 🤞🏼

één maand geleden

Reactie op jet127

Oke en hoeveel mag je per dag? En ook wel meerdere dagen achter elkaar?
Je mag er 2 van 500mg in 1 keer. Gisteren had ik last van hoofdpijn, toen heb ik in de ochtend 2x 500 op en later in de middag nog een keertje. Waar je alleen op moet letten is dat de paracetamol zonder cafeine is 😊 de tijd die er tussen moet zitten zou ik niet exact weten, moet je even navragen! Een vriendin van mij is verloskundige en doe heeft mij uitgelegd dat ibuprofen vooral eigenlijk niet mag omdat het je bloed verdund en je in je 3e trimester (voornamelijk tijdens je bevalling) dus meer kan bloeden.