Origineel bericht:
Een prille zwangerschap is hartstikke spannend en roept vaak veel vragen op over kwaaltjes en symptomen.
Heb jij al ergens last van?
Een fijne zwangerschap gewenst 💗
Vervolg van: https://community.24baby.nl/geboorteclubs/geboorteclub-maart-2025/grote-symptomen-topic-XwXZ4yn?page=1
Oeps te snel verstuurd. Soms ook ‘s middags. Het voelt elke keer alsof ik tegen ziek zijn aanzit, zo vervelend! Verder ook erg moe en misselijk. Vooral na de lunch tm de avond erg misselijk. Ben nu 9 weken.
Ben nu 10.5 weken
Sinds week 5-6 misselijk geweest. En ging steeds beter. Nu sinds 2 dagen mega misselijk met overgeven helaas. Hoop zo dat het snel overgaat....🙃
Hier vanaf begin al misselijk veel overgeven emesafene gekregen wat met vlagen z'n werk doet en ik denk ook nog een griepje mee te pakken hele lichaam doet pijn😬
Help! Even klein vies praatje. Altijd als ik veel water drink is mijn plas wit/heel licht geel. Ookal drink ik nu minstens 2L water m’n plas blijft heel geel. Meer mensen hier last van?!
En nog iets, ben nu 9+2, maar ben heel klein beetje misselijk als ik niet snel genoeg wat eet. Wel afkeer voor vanalles. Maar kunnen we dus ook nog misselijk worden in het tweede trimester? of?
En nog iets, ben nu 9+2, maar ben heel klein beetje misselijk als ik niet s ...
Dit verschilt echt per persoon. Ik had dus totaal geen last van misselijkheid maar vanaf 9+4 begon bij mij het in de ochtend overgeven. Dit hield aan tot ruim 12 weken en toen hield het weet op.
Nu richting 11,5 week. Zijn er meer mensen die af en toe lichte onder buikp ...
Dit wilde ik net gaan posten hier. Ik ervaar het als een trekkend gevoel onderin m'n buik, precies waar de baby ongeveer zit. Ongeveer een week geleden was het een licht trekkend gevoel. Aan de verloskundige gevraagd tijdens de termijnecho en ze gaf aan dat dat komt omdat alles groeit.
Sinds een paar dagen voel ik het sterker. Ik zou het nog niet als echt buikpijn omschrijven maar het trekkerige gevoel is wel een stuk scherper en vaker aanwezig. Ik probeer me er ook niet te druk om te maken. Morgen tijdens hartjesspreekuur ga ik het nog een keer navragen of dit normaal is (misschien kunnen dames die al eens zwanger zijn geweest er iets over zeggen?)
Ik heb het vandaag aan mijn verloskundige gevraagd. Ik had sinds ongeveer 11 weken en nu met 12 weken ook last had van een trekkerig gevoel bij m'n baarmoeder. Dit is inderdaad omdat de baarmoeder groeit. Je kan hier ook links- en rechtsonder pijn van hebben. Dus volkomen normaal ❤️