377 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Najima Ed

Sinds 3 dagen onverklaarbaar hoofdpijn zit in week 10 herkenbaar voor ieman ...
Herkenbaar, bij allebei mijn zwangerschap precies in week 10 hoofdpijn. Beterschap!

2 maanden geleden

Rond 5/6 weken veel last gehad van mijn onderrug. En nu is het weer compleet terug (10 weken). Meer die dit hebben?

2 maanden geleden

Reactie op jet127

Rond 5/6 weken veel last gehad van mijn onderrug. En nu is het weer complee ...
Ja ik nu bij 12 weken. Was bij mij ook helemaal weg en nu weer het gevoel dat ik elk moment ongesteld ga worden.

2 maanden geleden

Reactie op Annette19901

Ja ik nu bij 12 weken. Was bij mij ook helemaal weg en nu weer het gevoel d ...
Ja inderdaad precies dezelfde rugpijn die je kan hebben bij ongesteldheid

2 maanden geleden

Reactie op jet127

Ja inderdaad precies dezelfde rugpijn die je kan hebben bij ongesteldheid
Herken het wel van de andere drie hoor, het is volgens mij vooral het groeien van de baarmoeder wat dat gevoel geeft, maar toch altijd weer even spannend

2 maanden geleden

Reactie op Annette19901

Herken het wel van de andere drie hoor, het is volgens mij vooral het groei ...
Ah oke. Dit is mijn eerste zwangerschap (na een miskraam in april), dus vind alle dingen die voel maar spannend 🤭 goed om te horen dat je het wel herkent van eerdere zwangerschappen

2 maanden geleden

Brand los jongens! Wij zijn benieuwd of een van jullie iets kan zien! Wij konden geen nub zien

2 maanden geleden

Vandaag 13+2 en eindelijk niet meer de hele dag misselijk. Hopen dat dit doorzet. Inmiddels erg vermoeid. Kan de hele dag wel slapen. Niet heel fijn met een fulltime baan. Kan niet zo goed focussen door de vermoeidheid.

2 maanden geleden

Reactie op Najima Ed

Dit heb ik ook gehad. Bij mij heeft dit gelukkig niet lang aangehouden. Bij 11+5 was het weer weg.

2 maanden geleden

Reactie op Iet123

Misselijkheid lijkt hier af te nemen (heeeel fijn), en plaats te maken voor ...
Zure Napoleon balletjes of iets anders waar ook suikers in zitten hielp bij mij goed tegen de duizeligheid. Zuigen op zon snoepje hielp ook tegen de misselijkheid dus bij mij liggen nu overal in huis snoepjes hihi. Misschien helpt het jou ook?

2 maanden geleden

Heeft er iemand ook last van veel dorst? Ik drink steeds water maar het gevoel blijft. Te vroeg voor zwangerschapsdiabetes volgens het internet tenminste (11+6) Maakt ook niet uit of ik suikers eet of niet. Iemand tips om de dorst te lessen? Ik krijg een tweeling, misschien dubbele lading vruchtwater in de maak?

2 maanden geleden

Ten hoogte van mijn navel en dan in de rechterkant van mijn buik heb ik bij aanspannen tijdens bijv opstaan of draaien in bed gevoelige steken… wat zou dit kunnen zijn? Iemand die dit herkent? Wil namelijk niet voor elk dingetje bijnde verloskundige aan de telefoon hangen… heb dit al een paar weken. Niet constant maar het gaat ook niet over

2 maanden geleden

Reactie op Najima Ed

Herkenbaar. Misselijkheid is gelukkig veel minder! Ik heb nu ook dat ik extreem moe ben, als ik een tijdje sta of met iets bezig ben dan wordt ik trillerig en duizelig. Ook vaak zwart voor de ogen bij het opstaan.. het is zo erg dat ik nu tijdelijk halve dagen werk omdat ik na een halve dag gewoon echt op ben. Morgen bloedprikken! Denk ijzertekort. Ben zwanger van een tweeling dus zou goed kunnen!

2 maanden geleden

Hallo allemaal😄, Vandaag ben ik 12+1 weken zwanger, ik merk dat mijn misselijkheid gelukkig afneemt. Al blijft mijn reflux reflex verschrikkelijk, pillen krijg ik er niet in. Had ik voor mijn zwangerschap al last van, maar nu komt alles eruit bij een poging. Verder heb ik vaak de hik en pijn in mijn bovenbuik, bh's haat ik halverwege de dag. Die drukken te veel bij mijn maag, dat is erg oncomfortabel. Mijn energie en conditie is ook drastisch veranderd, voorheen deed ik graag uren wandelen. Nu bij een trap op lopen ben ik helemaal bekaf, het liefste lig ik op bed. Dat is het meest comfortabele op dit moment. Ik heb helaas nog steeds last van een vieze nasmaak in mijn mond, genieten van eten zit er helaas niet in momenteel. Ik kan mijn tanden poetsen tot ik neer val, maar niks werkt helaas. Alleen een Smintje tijdelijk. Hebben andere ook vergelijkbare klachten? Eventuele tips zijn altijd welkom!😄 (Ik zoek nog fijne beugel vrije bh's)

2 maanden geleden

Zijn er meer vrouwen die dit ervaren? Ik ben 11+5 weken en ik dacht afgelopen week dat mijn symptomen afnamen.. hele eerste trimester wel last gehad van misselijkheid en hoofdpijn en vermoeidheid maar ik was niet aan het overgeven of iets.. tot begin 11 weken had ik hier last van en dacht vanaf dat moment dat de symptomen minder werden en ik weer wat energie kreeg en weer normaal kon eten.. nu sinds 3 dagen ben ik dus weer super vermoeid en misselijk. Vanochtend voor het eerst in de zwangerschap over gegeven.. zijn er meer vrouwen die zulke ups and downs hebben? Ik dacht juist dat het vanaf week 10 allemaal zou gaan afnemen😅😅

2 maanden geleden

Heyy, Ik werk op een peutergroep 36 uur, en ik heb tot nu toe dat ik om de 2 weken ziek/niet lekker ben.. ik ben nu 12 wk en 3d. Vandaag ook weer niet lekker maar toch doorgewerkt. Net mijn werkgever gebeld dat ik mij voor morgen afmeld en nu besproken dat ik een bso dienst ga draaien als ik niet al te ziek wordt. Ze zei wel dat ze vond dat ik de laatste tijd veel ziek ben (ze weet dat ik zwanger ben). Ik kan hier ook niet veel aan doen natuurlijk en heb dit ook gezegd... vond alleen de opmerking wel een beetje jammer, ik had het ook graag anders gezien 🤣 Maar zijn er meer die hier last van hebben? En hoe doe je dat dan met werk?

2 maanden geleden

Reactie op Babymaart2025

Heyy, Ik werk op een peutergroep 36 uur, en ik heb tot nu toe dat ik om de ...
Ik ben al 3/4 weken volledig ziek gemeld, als het niet gaat gaat het gewoon niet, iedereen ervaart het anders. Ene heeft helemaal geen symptomen ander kan niet meer functioneren. Ik zou gewoon ziekmelden, uwv betaalt jouw werkgever dus hoef je je ook helemaal niet schuldig of iets te voelen..

2 maanden geleden

Ik ben vandaag 13 weken en nog steeds zo snel moe. In het weekend slaap ik wel 9,5 uur en ik kom doordeweeks echt moeilijk m'n bed uit 's ochtends vroeg. Als ik vrij ben of thuis werk doe ik ook het liefst een kort dutje 's middags. 😴 Ik hoop dat m'n energie snel terugkomt want ik mis het om gewoon niet steeds moe te zijn. 😋 Maargoed ik las verder ook dat het ook pas bij 15 weken minder kan worden.

2 maanden geleden

Reactie op Stephanie 1991

Hallo allemaal😄, Vandaag ben ik 12+1 weken zwanger, ik merk dat mijn miss ...
Hey! Ik heb nu de ultimate comfort bh’s van de Hema. Ik vind deze echt geweldig!! Super zacht (ook fijn voor bij de pijnlijke borsten) maar toch voldoende steun voor ook wat grotere cup maten!

2 maanden geleden

Na 8/9 weken begonnen met af en toe overgeven. Zit nu op 11 + 5 en het lijkt erger te worden. Dagelijks 🤢. Ik blijf wel gewoon eten (wetende dat het in de avond weer zo ver is)🥲 iemand tips?