8 Reacties

2 maanden geleden

Dit staat bij de info op 24Baby: Doe het niet te vaak. Verf je haar niet te vaak tijdens je zwangerschap, maximaal zo’n drie tot vier keer. Je haar verven als je zwanger bent is veilig. Toch weet je zeker dat je niet te veel wordt blootgesteld aan verfstoffen door het niet te vaak te doen. Wacht tot het tweede trimester. Wil je graag je haar verven? Wacht dan liever tot het tweede trimester van je zwangerschap. In deze periode heb je waarschijnlijk minder last van zwangerschapssymptomen zoals misselijkheid. De geur van haarverf kan namelijk verkeerd vallen als je al misselijk bent en een sterker reukvermogen hebt.

2 maanden geleden

Ik heb het wel gedaan een week of twee geleden. Eerlijk gezegd niet zo bij stil gestaan.

2 maanden geleden

Dit is gewoon veilig. Er zijn zoveel kapsters die zwanger door moeten werken aan hun verlof en elke dag worden blootgesteld en deze dampen. Is totaal ongevaarlijk. Enige wat kan gebeuren is dat de kleur anders uitslaat door de hormonen.

2 maanden geleden

Oké, bedankt allemaal!

2 maanden geleden

Hoi, ik ben zelf kapster en ben ook zwanger. Ik krijg deze vraag heel vaak. Het haar kleuren met verf wat op de hoofdhuid komt wordt soms wel afgeraden. Ivm dat het via de huid soms een klein gedeelte de bloedbaan in kan komen. Maar met highlighten is dat niet het geval. Want highlights zetten we tot de aanzet, maar niet op de huid. Dat is altijd een stukje nog van de aanzet af waardoor deze manier van kleuren veilig is.

2 maanden geleden

Reactie op nientjenien

Hoi, ik ben zelf kapster en ben ook zwanger. Ik krijg deze vraag heel vaak. ...
Fijn! Dank je wel. En in welk trimester maakt dus ook niets uit?

2 maanden geleden

Zit het hem vooral niet in dat de verf anders kan uitpakken als je zwanger bent? Of niet goed pakt zeg maar?

2 maanden geleden

Reactie op Hel1J

Zit het hem vooral niet in dat de verf anders kan uitpakken als je zwanger ...
Ja dat risico is er inderdaad, komt door hormonen. Dat risico durf ik aan. Maar het gaat mij echt om de veiligheid van de baby.