23 Reacties

één maand geleden

Ik kon door de misselijkheid niet meer hardlopen. Nu ik me eindelijk beter voel heb ik vorige week weer eens op de mtb gezeten en heb het zwemmen weer opgepakt. Lopen zie ik helaas echt niet meer zitten (13+2 en 4de kindje)

één maand geleden

Ik loop hard! Ging niet heel lekker de afgelopen tijd door de misselijkheid maar ben zondag weer begonnen. Doe het gewoon heel rustig aan. Eerst rende ik 10km in een uur, nu in een uur en een kwartier maar dat vind ik best. Heb eind van de maand nog de tilburg ten miles staan en begin oktober de matathon van eindhoven, maar die laatste ga ik niet doen. Wil graag ruilen voor de halve maar heb de hoop een beetje verloren dat dat nog gaat lukken (is uitverkocht 🙃)

één maand geleden

Ja ik loop maar wel echt veel langzamer, ben evht heel snel buiten adem en afgeraden wordt om echt heel intensief te sporten nu. Dus gewoon lekker blijven lopen maar niet tot het gaatje gaan ;)

één maand geleden

Reactie op Laura83

Ik kon door de misselijkheid niet meer hardlopen. Nu ik me eindelijk beter ...
Fijn dat je wel iets anders hebt gevonden wat je lukt en wat je leuk vindt!

één maand geleden

Reactie op Neintjelief

Ik loop hard! Ging niet heel lekker de afgelopen tijd door de misselijkheid ...
Wat leuk dat je ook nog loopt! Ben benieuwd tot hoever iedereen het vol houdt. Snap wel dat je een marathon niet meer wil doen. Ik vond vorige week de 10 km al echt veel en zwaar.

één maand geleden

Reactie op Hel1J

Ja ik loop maar wel echt veel langzamer, ben evht heel snel buiten adem en ...
Ja, erg hè dat buiten adem zijn! Ik verwachtte dat eigenlijk pas veel later in de zwangerschap

één maand geleden

Reactie op mamafaby

Ja, erg hè dat buiten adem zijn! Ik verwachtte dat eigenlijk pas veel later ...
Ja klopt, toch die hormonen die weer om de hoek komen kijken, maar het was vandaag ook wel benauwd buiten vond ik

één maand geleden

Reactie op Neintjelief

Ik loop hard! Ging niet heel lekker de afgelopen tijd door de misselijkheid ...
Gewoon meedoen met de hele en halverwege instappen! 😂

één maand geleden

Voor mijn zwangerschap (12.6 w) liep ik +- 20 km per week. Sinds week 5 ook idd snel buiten adem en loop niet meer lekker. Mis het wel en hoop het ook weer een keer of na de zwangerschap op te kunnen pakken. Hoe gaat dit bij jullie? 🏃🏼‍♀️‍➡️

één maand geleden

Reactie op vansambeek

Voor mijn zwangerschap (12.6 w) liep ik +- 20 km per week. Sinds week 5 ook ...
Ik loop gewoon echt heel langzaam voor mijn doen en kortere afstanden. Na de zwangerschap raden ze aan pas met 6 maanden weer te beginnen, dus hou dat tegen die tijd wel in je achterhoofd ;)

één maand geleden

Ik loop gewoon nog hard! Heb zelfs 2 weken geleden nog een trailrun van 23.5km gedaan, terwijl ik eigenlijk nooit trailruns doe.... toen was ik 11+5 Nu moet ik zeggen dat ik wel een hele getrainde loper ben. Heb afgelopen april de marathon van Rotterdam namelijk gerend. Vanaf dat moment gewoon veel blijven lopen. Wel 1 maandje er tussenuit gemoeten ivm een spierscheur in mij kuit, maar heb dat heel snel weer opgepakt. Eind juni merkte ik dat alles wat zwaarder ging, maar bleek dus dat im zwanger was 😊. Tot nu toe gaat het nog heel goed, alleen merk ik wel dat mijn gemidelde tempo een beetje langzamer begon te worden. Ik liep voorheen rond de 5:45 km/u gemiddeld. Nu zit ik echt wel op 6:00km/u gemiddeld. Maakt me niks uit, maar is voor mezelf even schakelen! Buiten dus wat vermoeider en dus moeten vertragen, heb ik (nog) geen klachten! Heb het iig het hele 1e trimester vol gehouden, want ben nu 13+4! Ik heb nog best wat loopjes op de planning staan en zo lang ik me goed voel en het gaat goed, blijf ik lekker lopen. Ik hoop het in ieder geval dit jaar nog vol te kunnen houden! Heb vanavond 10km Ladies run in Leiden. 22 september de Dam tot Damloop 10EM 6 oktober Singelloop Breda 10km 13 oktober Bergse Plasloop 21.1km 10 november Last runner standing (max 10 rondes van 4 of 5km) 16 november 7heuvelennacht 7km 17 november 7heuvelenloop 15km 8 december Bruggenloop 15km Behalve die laatste, had ik me overal al voor ingeschreven voordat ik zwanger was. Als het lukt, lukt t. Zo niet, dan niet! Verkoop ik lekker mijn startnummer. Zeker die 7heuvelen is misschien wat pittig, 2 dagen achter elkaar. Mijn man loopt trouwens ook hard! Dus we doen alle loopjes samen (behalve die van 10 november, en hij doet bij de singelloop breda de 21.1km). Hij zal dus tempo nu moeten gaan terugnemen voor mij, maar hij doet het er maar mee hahahaha.

één maand geleden

Nog wat reacties op jullie berichtjes; Mijn vorige zwangerschap kon ik niet meer hardlopen, ik was toen veel te misselijk, ik kon toen niet eens van de bank komen! Pas na 4mnd kon ik weer wat, maar dan was het (opnieuw) gaan hardlopen natuurlijk niet heel verstandig, dus gestopt. Ik ben toen na mijn zwangerschap pas weer begonnen. Dat buiten adem word wel weer minder heb ik het idee! Ik heb eergisteren gelopen, maar dat ging zonder echt buiten adem te zijn. Sterker nog, mijn hartslag bleef ook netjes steady, vergeleken met 3 weken geleden. Pas na 4km ging deze stijgen, maar toen kreeg ik ook last van windje tegen. Toen de tegenwind weg was (na 1km) zakte mij hartslag zelfs weer ietsjes. Had na mn ronde (6,5km) ook niet het gevoel kapot te zijn, waar ik dat een paar weken geleden na 4km wel al had. MTB en zwemmen is ook leuk! Nadeel van fietsen (ik ging wielrennen toen ik geblesseerd was) is dat straks je buik in de weg gaat zitten 😔. Marathon zou op zich wel mogelijk moeten zijn! Alleen niet op het tempo wat je voor ogen hebt. Als je je startbewijs niet geruild krijgt, kun je het natuurlijk altijd proberen! 6mnd wachten? Ik heb vorige keer na 16 weken (dus ong 4mnd) alweer groen licht gekregen om rustig weer alles te gaan doen zoals voor de zwangerschap, zelfs hardlopen. Dit zal misschien per vrouw verschillen hoor! Ik heb een keizersnede gehad en de verloskundige was ook verbaasd dat ik dus nu alles alweer mocht omdat het hersteld was....

één maand geleden

Reactie op iirrssjjee

Nog wat reacties op jullie berichtjes; Mijn vorige zwangerschap kon ik nie ...
Over dat laatste dat advies is inderdaad algemeen en je kan altijd een fysio laten meekijken. Maar die 6 mnd wordt aangehouden ivm je bekkenbodem

één maand geleden

Reactie op vansambeek

Voor mijn zwangerschap (12.6 w) liep ik +- 20 km per week. Sinds week 5 ook ...
Ik ren langzamer omdat ik snel buiten adem ben, maar ga nog niet stoppen met rennen

één maand geleden

Iemand tips voor de duizeligheid tijdens of voor het hardlopen? Ik probeer al iets te eten voor het rennen, zoals een banaan of iets, maar maakt nog niet veel verschil. Merk dat ik sommige dagen echt wat ‘raar’ ben in mijn hoofd en ga dan liever niet alleen hardlopen.

één maand geleden

Reactie op mamafaby

Iemand tips voor de duizeligheid tijdens of voor het hardlopen? Ik probeer ...
Nee niet echt tips maar ik herken dit wel een beetje. Ik probeer ook iets te eten en langzaam te rennen.

één maand geleden

Reactie op mamafaby

Iemand tips voor de duizeligheid tijdens of voor het hardlopen? Ik probeer ...
Hmm nee geen tips voor tijdens het hardlopen zelf, maar misschien even je ijzer laten checken?

één maand geleden

Reactie op Hel1J

Hmm nee geen tips voor tijdens het hardlopen zelf, maar misschien even je i ...
Net vorige week bloed geprikt en ijzer zat daar ook bij. Geen bericht was goed bericht zei de verloskundige dus verwacht dat die wel goed is. Heb wel een lage bloeddruk steeds

één maand geleden

Neem je drinken mee met je loop? Anders dat gaan doen en uiteraard ook goed gebruiken!

één maand geleden

Reactie op iirrssjjee

Neem je drinken mee met je loop? Anders dat gaan doen en uiteraard ook goed ...
Heb nu inderdaad drinken mee en daarna flink drinken ook en dan gaat het beter. Net weer hardgelopen en kijken of nu de hoofdpijn wegblijft.