Hi allemaal,
Helaas zijn wij er na de 20 weken echo achter gekomen dat onze zoon een hartafwijking heeft en zal hij in de eerste of tweede week na zijn geboorte geopereerd moeten worden.
Gisteren zijn we in het WKZ geweest voor vervolgonderzoek en hebben ze ons aanbevolen ook een vruchtwaterpunctie te doen. Dit omdat de baby ook wat aan de kleine kant is en ze uit willen sluiten dat er meer aan de hand is dan alleen de hartafwijking op zich.
Het voelt allemaal nog heel onwerkelijk. Afgelopen maart hebben we een miskraam met 6 weken gehad en de 20 weken echo was eigenlijk de eerste echo waarbij ik een goed gevoel had, omdat ik hem al constant voel schoppen. Heel heftig om toch weer zulk nieuws te krijgen.
Ik vroeg me af of hier mensen zijn die ook een vruchtwaterpunctie hebben gehad en wat hun ervaringen zijn. Maar ook of sommigen van jullie ervaring hebben met een kindje met VSD of een andere afwijking waar ze vroeg na de geboorte aan geopereerd zijn of misschien moeten worden en hoe jullie hier dan mee omgaan. Want ik weet zelf even niet zo goed hoe we de komende tijd nog een beetje positief door gaan komen..