377 Reacties

één maand geleden

Reactie op Valeryfirstbaby

Wij hebben echt namen crisis🙈 wij houden van engelse namen maar het liefst ...
Jenny!

één maand geleden

Emmy Lucy Annely

één maand geleden

Rosie? Jane? Jenn?

één maand geleden

Reactie op Ilse174

Opeens begint de twijfel, we vinden Livia allebei heel mooi maar als je de ...
Je zou het ook af kunnen korten naar Lia

één maand geleden

Reactie op Lulu26

Wat vinden jullie leuker: Sen of Sep?
Seppe? Dat vind ik makkelijker in spraak?

één maand geleden

Reactie op Ilse174

Opeens begint de twijfel, we vinden Livia allebei heel mooi maar als je de ...
Onze dochter heet Livia! Nog geen moment spijt van gehad. Wij korten het niet echt af, maar zeggen bijna altijd Livje 😂 wel zonder “ie” klank, dus echt alleen de i. Wij zeggen ook geen Lievia maar gewoon Livia

één maand geleden

Reactie op Lulu26

Wat vinden jullie leuker: Sen of Sep?
Ik vind Sen leuker! Staat ook op ons lijstje 🫢

één maand geleden

Celin🎀🌸

één maand geleden

Wij twijfelen hier enorm haha. Wij hadden eerst gelijk Luca in ons hoofd, maar die horen en zien we de laatste tijd steeds meer in onze omgeving (niet direct) waardoor het nu wat minder als onze naam voelt. Tweede naam die we erg mooi vinden is Levi. Die hebben we nog helemaal niet gehoord in onze omgeving en is blijkbaar niet mega populair in Brabant. Ons gevoel en voorkeur gaat alle kanten op en dat hebben we beiden haha. Wat vinden jullie mooier? 🤗

één maand geleden

Reactie op Suuskexx

Wij twijfelen hier enorm haha. Wij hadden eerst gelijk Luca in ons hoofd, m ...
Levi is wat minder voorkomend idd. Beide zijn leuk :)

één maand geleden

Wij hebben voor de eerste naam gekozen voor Olivia, maar we twijfelen nog om Mae als tweede naam te gebruiken of het gewoon bij 1 naam te houden. Wat zouden jullie doen?

één maand geleden

Reactie op XesmeeX

Wij hebben voor de eerste naam gekozen voor Olivia, maar we twijfelen nog o ...
Ik vind Olivia een hele mooie naam, de naam Mae vind ik ondertussen een beetje saai, 50% van de mensen met kinderen die ik ken gebruikt de naam Mae als eerste of tweede naam. Nog los van het feit dat ik het geen mooie naam vind, maar dat is persoonlijk. Ik zou het bij Olivia houden:)

één maand geleden

Reactie op Annette19901

Ik vind Olivia een hele mooie naam, de naam Mae vind ik ondertussen een bee ...
Ja hier wel mee eens, zoveel kindjes die tegenwoordig Mae als extra naam eraan hebben. Ik vind het wel mooi maar inmiddels een stuk minder al haha. En Olivia is mooi genoeg op zichzelf ☺️

één maand geleden

Vince 🐣 🩵

één maand geleden

Ik heb al een tijd een naam in mijn hoofd (die ik liever nog niet deel 🫢). Mijn man vindt hem op zich ook mooi maar is niet overtuigd. Wat denken jullie: kan dat nog komen of zoeken we dan beter verder? We hebben heel Kinder al uitgeswipet samen maar dé naam zat er niet bij (deze naam zat er überhaupt niet tussen). Ik vind het zó een mooie naam en voel hem helemaal maar het zou zo jammer zijn om altijd te weten dat de papa het maar mwah vindt zegmaar…

één maand geleden

Reactie op Evanna

Ik heb al een tijd een naam in mijn hoofd (die ik liever nog niet deel 🫢). ...
Nu ben ik benieuwd!! En een versie ervan dan? Ik zou chatgpt eens vragen wat leuke ideeën zijn!!

één maand geleden

Reactie op Evanna

Ik heb al een tijd een naam in mijn hoofd (die ik liever nog niet deel 🫢). ...
Helpt het miss om toch een proefdruk te bestellen van een kaartje of het gewoon even 1 week te laten maar wel beide af en toe hardop uit te laten spreken? Sommige namen groeien vanzelf en worden dan alsnog super leuk! :)

één maand geleden

Reactie op Alyenna

Helpt het miss om toch een proefdruk te bestellen van een kaartje of het ge ...
Een proefdruk denk ik dat hij zal ervaren alsof ik al een keuze heb gemaakt en dus mijn naam “doordram” 😬 We testen de naam wel een beetje uit maar mijn liefde groeit daardoor en die van hem dus niet per se. Hij vindt het op zich een prima naam, dus zou zomaar kunnen dat dit hem wel wordt, maar ik zou het zo jammer vinden om altijd het gevoel te houden dat hij hem niet écht mooi vindt… Dus benieuwd of anderen herkennen dat een van beiden niet helemaal verliefd is op de naam, of dat dat betekent dat we verder moeten zoeken.

één maand geleden

Reactie op Evanna

Een proefdruk denk ik dat hij zal ervaren alsof ik al een keuze heb gemaakt ...
Hebben wij ook wel een beetje.. Mijn hele namen lijstje werd afgekeurd in eerste instantie. We hebben nu een naam die hij geroepen heeft, waar ik wel mee kan leven. Al moet ik er in dit geval wel aan wennen en voelt het een klein beetje als "toegeven aan hem". Ik denk alleen dat dat eerder is dat ik niet durf te hechten nog aan die naam voor het geval ik of hij wat leukers ziet😅. Al zijn echt alle namen die we nu tegen komen direct afgekeurd en blijft die ene naam de leukste. Maar andersom; ik denk ergens ook dat mannen vaak minder enthousiast lijken dan ze zijn en er misschien minder emotionele waarde aan hechten dan wij vrouwen die vol hormonen zitten 🙃. Zolang je alles steeds benoemt, en in overleg doet lijkt het me prima toch😊

één maand geleden

Reactie op Maria201623

Hebben wij ook wel een beetje.. Mijn hele namen lijstje werd afgekeurd in e ...
Ah dit is heel herkenbaar ja! Ik had ook een hele lijst, die houd ik al jaren bij als ik ergens een mooie naam hoor of zie. Deze naam komt wel van die lijst: hij zei iets als “ik vind het allemaal niets behalve deze en deze, die gaan wel”. Die gaan wel 🤷🏼‍♀️ Moet de naam van je kind worden he… Denk ik dan 😬 Maar nu je het zo zegt, zo is mijn man ook echt wel. Als hij iets “ja die is wel prima” vindt, dan bedoelt hij “ja mooi, laten we die kopen” (even vergelijking met een kast kopen ofzo 😂). Ik ga het nog even laten sudderen hier haha!