377 Reacties
16 dagen geleden
Reactie op Lieke-01
Leuk al jullie overwegingen te lezen!
We zijn er zelf ook nog niet helemaa ...
Wij hadden Sef eerst ook op ons lijstje, maar iemand vertelde me dat dat vaak een afkorting is van Youssef en sindsdien krijg ik die associatie niet meer uit mijn hoofd. Niet dat dat geen goede naam is, maar is echt geen naam die bij ons zou passen. Oliver vind ik heel mooi. Wel Engels maar dat is Bowie ook toch?
16 dagen geleden
Ons eerste zoontje heet Bas. Ik wilde toen al heel graag de naam Robin, maar mijn vriend vond Bas echt mooier (en ik vond dat ook een mooie naam). Onze afspraak/compromis was min of meer dat bij een tweede kindje (jongetje) hij de naam Robin zou krijgen. Nu ben ik weer zwanger van een jongetje, dus ik hoop(te) op Robin. Maar mijn vriend zei laatst "Ik weet niet of ik het wel echt een heel mooie naam vind." Nu twijfel ik heel erg, want ik wil graag dat mijn vriend ook een goed gevoel bij de naam heeft. We hebben nog twee andere namen, Joep of Joris, maar daar heb ik toch een ander gevoel bij. Wat zouden jullie doen? Of hebben jullie nog een goed idee?
16 dagen geleden
Reactie op Evanna
Wij hadden Sef eerst ook op ons lijstje, maar iemand vertelde me dat dat va ...
Ooh ja dat heb ik dus zelf ook een beetje bij Sef. Maar ergens denk ik als ie eenmaal zo heet dat ik dat wel los kan laten.
Klopt Bowie is ook Engels maar daarom miss ook wel de twijfel. Met combinatie van Oliver ga je wel een beetje een bepaalde richting op ofzo. Ik weet zelf gewoon niet zo goed wat ik daar van vind 🙈
Voor welke naam gaan jullie nu?
16 dagen geleden
Reactie op Lieke-01
Ooh ja dat heb ik dus zelf ook een beetje bij Sef. Maar ergens denk ik als ...
Ja als het eenmaal de naam van jóúw kindje is zal die associatie vast veranderen. Snap wel wat je bedoelt met twee Engelse namen ja. Lastig he! Mijn tip; probeer de naam een tijd, echt een hele week ofzo, samen uit en kijk of je dan meer vertrouwen of juist meer twijfel voelt.
Waarschijnlijk gaat onze zoon Edin Julièn heten. Al speelt ook Jens nog door ons hoofd als optie. Met dan ook een Franse tweede naam (maar niet Julièn want ik vind 2x J niet leuk haha). Onze oudste heet Noan Maxime.
16 dagen geleden
Reactie op GewoonSanne
Ons eerste zoontje heet Bas. Ik wilde toen al heel graag de naam Robin, maa ...
Ik vind alledrie de namen leuk, maar ik doe het zelf goed op opvolgende aantal lettergrepen dus ik zou gaan voor Joep. Lekker Hollands, stoer en kort:)
16 dagen geleden
Reactie op GewoonSanne
Ons eerste zoontje heet Bas. Ik wilde toen al heel graag de naam Robin, maa ...
Misschien Roan, Sander, Thijs, Lucas
15 dagen geleden
Wij hebben al heel lang een naam en tweede naam en ik heb gisteren ook voorgelegd om beide achternamen te geven aan onze kleine. Dat vind ik eigenlijk toch wel heel mooi, het is een kind van ons samen. Mijn man reageerde positief, binnenkort nog eens peilen of we het echt gaan doen.
15 dagen geleden
Wij hebben heel lang getwijfeld. Wij hebben er al drie, met twee lettergrepen, en wilde dit graag ook voor de vierde maar komen er niet uit. Heel veel leuke namen, maar nergens echt het gevoel erbij. De lettergrepen losgelaten en zijn het er samen over eens, de vierde wordt Olivier:)
15 dagen geleden
Ik ben wel benieuwd trouwens; voor de mensen die hun kind gaan vernoemen naar een familielid. Vertellen jullie dit ook, in het geval dat het niet de complete naam is. Wij maken bijvoorbeeld van Gerrit ritt, en denk niet dat iemand die link gaat leggen. Zouden jullie dat vertellen of hebben jullie zoiets van nee, ik weet het zelf niet zo goed namelijk
15 dagen geleden
Reactie op Sierra-ashley
Ik ben wel benieuwd trouwens; voor de mensen die hun kind gaan vernoemen na ...
Wij hebben het bij de eerste niet hoeven vertellen, daar was het heel duidelijk en mijn zusje was in tranen zodra ze hoorde hoe onze dochter heette. Die heeft ook heel trots aan iedereen haar eerste én tweede naam verteld, zodat iedereen om haar heen op de hoogte was 🥰. Maar bijv schoonfamilie hebben wij dit verder niet verteld en ik denk niet dat zij het weten (we hebben de tweede naam van mijn zusje gebruikt, die kennen zij denk ik niet).
Nu bij de tweede gaan we weer vernoemen, maar passen we de naam iets aan (we laten 2 letters weg, dus redelijk vergelijkbaar met jullie). Hierbij weten we niet zeker of het direct duidelijk zal zijn, al vermoeden we van wel. Maar daar gaan we het wel bij benoemen denken we, zodat er in ieder geval geen twijfel over bestaat. Maar wel alleen tegen degene naar wie ze vernoemd wordt. Andere mensen zullen het vast wel vragen als ze het willen weten, en zo niet, ook prima.
15 dagen geleden
Reactie op diplodocus
Wij hebben het bij de eerste niet hoeven vertellen, daar was het heel duide ...
Wat mooi dat je je dochter naar je zusje hebt vernoemd zeg. En dankjewel voor jouw inzicht erover. Ik had sowieso al het idee dat we het vooral aan de mensen gingen vertellen die uberhaupt weten wie de gene was naar wie hij vernoemd gaat worden.
Dankjewel!