377 Reacties
14 dagen geleden
Wij willen met de tweede naam van onze zoon (dus niet zijn roepnaam) vernoemen naar zijn opa’s. Die heten Tom/Thomas en Jan/Johannes.
Die namen willen we combineren tot één wat meer hedendaagse naam en dan komen we op twee opties die we allebei wel leuk vinden, namelijk Thomian en Jonas.
Thomian vinden we eigenlijk best cool en past ook bij roepnaam en achternaam (die beide ook niet echt gangbaar zijn). Maar we twijfelen omdat het misschien te apart is / teveel gezocht?
Jonas daarentegen is een stuk gangbaarder, ook als roepnaam. Vinden we allebei ook een mooie naam en past ook prima bij roepnaam en achternaam, maar ergens vinden we het ook juist wel leuk dat Thomian een beetje apart is en ergens toch hedendaags.
Ben heel benieuwd wat jullie vinden! 😊
14 dagen geleden
Reactie op tanniegie
Wij willen met de tweede naam van onze zoon (dus niet zijn roepnaam) vernoe ...
Ik moest even goed kijken hoe dat een vernoeming was. Ik zou het zelf schrijven als Tomian maar vind het wel leuk en in klank hoor ik de vernoeming. Wij hebben ervoor gekozen op het geboortekaartje onder de naam te zetten: je bent vernoemd naar ... Dat maakt goed duidelijk dat het om een vernoeming gaat en iedereen die beide kennen zullen het dan ook wel zien.
Ik zou Jonas enkel als een vernoeming voor Jan/Johannes zien en zou daar de link Tom/Thomas verder gezocht vinden.
14 dagen geleden
Reactie op tanniegie
Het lijkt alsof jullie thomian zelf ook de leukste optie vinden. Ik vind het zelf ook een mooie en unieke naam, vooral met de uitleg erbij
14 dagen geleden
Reactie op tanniegie
Ik vind Jonas een hele leuke naam! Thomian vind ik heel bijzonder maar op een goede manier. Het geeft zowat ‘Noorse God’ of zoiets.
Ik denk dat jullie ergens wel al beslist hebben, niet? 😁
14 dagen geleden
Reactie op tanniegie
Ik vind thomian juist wel leuk als tweede naam. Leuk gevonden en een mooie combi. Ook leuker omdat het meer lijkt op beide namen. Denk voor de opa’s leuker maar ook voor jullie zoon!
14 dagen geleden
De twijfel tussen Sam en Luuk/Luke is inmiddels gevallen op Luuk/Luke.
Alleen weten we nog niet welke variant.
Wij zijn ivm onze achtergrond voorstander van een makkelijk in buitenland toe te passen naam dus vandaar Luke. Maar is dat niet te apart aangezien in Nederland Luuk gangbaarder is en hij het dan steeds zou moeten spellen of verbeteren?
Niet dat dat een probleem is, dat heb wij beide namelijk ook met onze voornamen
14 dagen geleden
Reactie op Bultje1
All ...
Leuke naam! In dit geval zou het mij niet zoveel uitmaken denk ik. In Nederland moet je er waarschijnlijk bij zeggen dat het op de Engelse manier geschreven wordt (maar dat is zo gezegd en anders ook zo gespeld) en andersom zou je in het buitenland waarschijnlijk de Nederlandse schrijfwijze moeten spellen. Beide niet heel ingewikkeld als je het mij vraagt, dus zou hierin vooral kiezen wat bij jullie past.
14 dagen geleden
Reactie op Bultje1
All ...
Ik zou beide in NL ook anders uitspreken. Dus als je wil dat het door Nederlanders op z’n Nederlands wordt uitgesproken zou ik zeker voor Luuk gaan. Dat wordt qua uitspraak idd in het buitenland automatisch wel Luke ☺️
14 dagen geleden
Reactie op Iet123
Wij gaan denk ik toch voor Musa/Moessa. Enkel verschil in schrijven, uitspr ...
Ik zou gaan voor Musa, de kans bestaat dat je het in het begin misschien toch wel even moet uitleggen. Moessa is voor mij wel snel de link met Moussaka, dat heb ik bij Musa niet.
14 dagen geleden
Reactie op Iet123
Wij gaan denk ik toch voor Musa/Moessa. Enkel verschil in schrijven, uitspr ...
Ik vind Musa mooier en in zou de u hier uitspreken als een oe.
12 dagen geleden
Onze dochter heet Ilyana,
Nu zoeken we een jongens naam die hier mooi bij past of iniedergeval in die richting past, iemand nog ideeën?