31 Reacties

16 dagen geleden

Reactie op ToBeOrNotToBe

Gek he dat dat zo kan verschillen, de een heeft nergens last van en de ande ...
Ja ik slik magnesium bij en uit bloedonderzoek kwam een te laag ferritine dus slik nu ook ijzer sinds 2.5 week. Ik heb t/m week 15 HG gehad en ben daar nog herstellende van. Ik werk dus nu ook nog maar 1-2u per dag en heb dus van week 6 t/m 15 niet kunnen werken… ik kan nu echt nog heel weinig hebben. Verloskundige had me al gewaarschuwd dat je niet zomaar bent hersteld zodra het spugen stopt, maar het valt me vies tegen 😅. Ik heb een mega leuke baan en volg een post-master, maar alles staat ff on hold. Even verdragen dat het is wat het is. Best moeilijk!

15 dagen geleden

Reactie op ToBeOrNotToBe

Hele goede tip van je geweest! Ik voel me al een stuk beter door de magnesi ...
Ah super fijn!! Hoop dat het zo blijft! 🥰

14 dagen geleden

Ik ben 15 weken zwanger. Maar ook zo extreem moe Lijkt wel alsof het alleen maar erger word Bijna geen energie om op m’n benen te staan. Gisteren ochtend ook heel duizelig Af en toe hoofdpijn maar niet iedere dag

14 dagen geleden

Ik lees ook mee voor tips. Ben nu 14 weken en deze week lijkt de vermoeidheid wel weer erger dan het was. Krijg er ook hoofdpijn bij. Ik heb wel magnesium in huis voor een voetenbadje, maar vergeet het steeds als ik eindelijk zit 😉 Nu maar naar bed..

14 dagen geleden

Ik zou vragen of je ijzer weer eens gecheckt kan worden, laag ijzer veroorzaakt ook vermoeidheid

13 dagen geleden

Bleef ook telkens maar moe (17w), elke middag naar bed, terwijl bloed in orde was. Heb een week geleden antibiotica gekregen tegen blaasproblemen en opeens krijg ik ook weer meer energie! Dus hoeft niet per se aan vitamine tekort te liggen.

12 dagen geleden

Bij mij ook nog steeds moe ik ben 16.3 weken in de middag bij mijn vorige zwangerschap ook kon wel dagen uren slapen

20 uur geleden

Reactie op Judith-Nl

Ik zou vragen of je ijzer weer eens gecheckt kan worden, laag ijzer veroorz ...
Dit en bedenk dat sommige mensen al sneller last hebben van een lager ijzer. Dus laat je niet helemaal lijden door het exacte getalletje als je ijzer aan de lage kant is heeft het al zin soms om bij te slikken. Het kan eigenlijk geen kwaad.

18 uur geleden

Herkenbaar! Ik kan smiddags makkelijk 2 uur slapen en savonds om 20:00 uur de hele nacht doorslapen. Ik denk dat ik even mn ijzer laat prikken.. misschien ijzer tekort... Misschien gewoon de hormonen

18 uur geleden

Reactie op margocs

Dit en bedenk dat sommige mensen al sneller last hebben van een lager ijzer ...
Aanvullend nog een interessant artikel van een internist. Op basis hiervan slik ik nu de hele zwangerschap ijzertabletten ondanks dat bij mij uit mn bloedwaardes kwam dat ‘alleen’ mijn ferritine laag was, mn HB was normaal, maar als je dit artikel dus leest eigenlijk ook te laag! https://www.isala.nl/nieuws/iedere-dag-zie-ik-patienten-met-ijzergebrek/

11 uur geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Aanvullend nog een interessant artikel van een internist. Op basis hiervan ...
Super artikel dankjewel voor het delen :)