31 Reacties
vorig jaar
Je kan ook gewoon zelf kraamzorg regelen via een ander kraamzorgbureau (bv. De wieg) en papier indienen bij helan, dan krijg je daar ook op terugbetaald. (Toevallig gisteren bij helan geweest hierover)
vorig jaar
Wij hebben Ferm, i-mens en Familiehulp gecontacteerd.
Ferm heeft direct doorgegevens dat ze geen plaats hadden. Familiehulp heeft nooit iets van zich laten horen. I-mens is intussen langsgekomen voor een eerste kennismakingsgesprek. Dat ging bij ons wel heel vlot. ☺️
Regio Leuven - misschien maakt dat ook een verschil?
vorig jaar
Hier regio Gent. Wij hebben zelf gekozen voor I-mens. Maar ook mijn aanvraag was ergens verloren gegaan. Na contactname is dit 'rechtgezet gisteren hebben we een eerste kennismakingsgesprek gehad en we hadden wel een positieve indruk. Zo niet, zouden wij ook gaan luisteren zijn bij Familiezorg.
vorig jaar
Via website van i-mens aangevraagd maar meteen re horen gekregen dat ze in mijn regio geen plek hadden dus mijn mama komt kraamzorg spelen.
Tevens heb ik het gevoel dat helan soms een administratieve rommel is, mijn vriend heeft er een paar jaar geleden ook serieus last mee gehad om administratie in orde te maken...
vorig jaar
Hoi
Ik werk bij i-mens (verantwoordelijke gezinszorg). Wat is de reden dat de aanvraag via Helan werd gedaan? Of is het via je hospitalisatieverzekering? Want in dat geval verloopt de procedure anders dan bij een privé-aanvraag Kraamzorg en zal je pas iets horen na je hospitalisatie. Ik heb via mijn verzekering van AG ook kraamzorg bij i-mens, maar een intake vooraf is bij een verzekeringsdossier niet nodig omdat de prijzen anders berekend worden.
vorig jaar
Hoi
Ik werk bij i-mens (verantwoordelijke gezinszorg). Wat is de reden dat ...
Hey :)
Ik dacht eigenlijk gewoon dat ik dat via m’n mutualiteit moest aanvragen…
Mijn hospitalisatieverzekering is niet via Helan. Dat is via m’n werk…
Ik zal anders maandag eens rechtstreeks contact opnemen met i-mens zelf. Ik veronderstel dat zij via mijn naam dan ook wel aan de aanvraag gaan geraken zeker? :)
vorig jaar
Bij mij heeft de mutualiteit (Solidaris) mijn gegevens aan imens doorgeven en imens heeft me nadien zelf gecontacteerd. Heel vlot verlopen nadien en alles afgesproken.
Omdat het in tussentijd minder goed gaat met mij heb ik ook via imens thuizorg aangevraagd tot aan de bevalling, en dat zou allemaal automatisch overgaan van het een naar het ander, heel content van dus!