22 Reacties
6 maanden geleden
De fles van lansinoh was de oplossing. Daarnaast raakt je kindje rond deze termijn ook zijn zuigreflex kwijt, dus extra aanbieden (evt na een bv) kan helpen om hem te leren. Probeer rustig te blijven en doe er vers gekolfde melk in, dan is de overgang voor je zoontje het "makkelijkst".
Komt goed mama! Deze stressvolle situatie gaat voorbij 🥰
6 maanden geleden
Ik had hetzelfde probleem. Maar elke dag een keertje oefenen en fles goed warm maken heeft voor ons geholpen. Ik heb ook meerdere flesjes geprobeerd en uiteindelijk werkt de difrax Lovi mamafeel nu erg goed ;)
En inderdaad kan je als het goed is via cb makkelijk een verwijzing voor een pre logopedist krijgen, was voor ons uiteindelijk niet nodig. Succes!
6 maanden geleden
Wij hadden dit ook en sinds deze week een plan gemaakt met een pre logopedist. Wat bij ons hielp: echt op zn hongermoment aanbieden en het liefst nog iets rekken (hij is makkelijk te sussen dus hij ging niet overstuur). Hij wil de fles warm en hij wil geen pauzes zoals bij therapeutisch flesvoeden. Bij de 2e x oefenen met haar adviezen pakte hij de fles al, morgen moeten we alleen de fles aanbieden overdags.
6 maanden geleden
Bedankt voor de reacties! Ik ga alle tips proberen. Hoelang bleven jullie aanbieden? En wanneer hij de fles echt niet nam wat deden jullie dan qua borstvoeding?
6 maanden geleden
Heb je ook al een grotere speen geprobeerd? Onze dochter weigerde ook opeens de fles, in het begin ook een flesje gegeven en daarna enkel borstvoeding en nu weigerde ze opeens de fles. Na een grotere speen erop gezet te hebben voor 3+ maanden (morgen is ze 13 weken) pakt ze nu sinds 2 weken weer de fles. Het is wel elke keer even inkomen maar gaat nu goed
6 maanden geleden
Bedankt voor de reacties! Ik ga alle tips proberen. Hoelang bleven jullie a ...
3 minuten aanbieden, max 5. Gaat hij huilen eerst weer de rust opzoeken. Als het niet gelukt is ga je eerst iets anders doen, bijvoorbeeld verschonen/boekje lezen voor je de borst geeft
6 maanden geleden
Reactie op xosuve
Heb je ook al een grotere speen geprobeerd? Onze dochter weigerde ook opeen ...
Nog niet geprobeerd nee! Ik blijf de dr brown en lansinoh die we nu hebben proberen maar hij weigert echt. Toch ook maar kijken voor een verwijzing naar logopedie..
6 maanden geleden
Reactie op mf92mf
Hoe gaat t nu? Ik heb helaas ook een flesweigeraar. Eerste weken pakte ze m ...
Onze dochter weigerde ook nadat we het een tijdje vergeten waren (ook omdat borst sneller en makkelijker was oeps haha)
Meerdere flessen geprobeerd, uiteindelijk weer terug naar haar 1e flesje gegaan (mam fles) die ze als 1e goed hapte en echt wachten tot ze honger had. En als ze weigerde dan even laten doen en weer opnieuw blijven aanbieden, uiteindelijk had ze het weer door en nu drinkt ze super uit de fles weer ☺️
Blijven aanbieden als ze niet overstuur is hielp bij ons.
6 maanden geleden
Reactie op mf92mf
Hoe gaat t nu? Ik heb helaas ook een flesweigeraar. Eerste weken pakte ze m ...
Ja hier nog steeds hetzelfde… Hebben alles geprobeerd, ook de tips van de prevebale logopedist maar hij pakt hem gewoon echt niet. Heb al zoveel melk kunnen weggooien😭
6 maanden geleden
Hier ook een flessenweigeraar. Hij is nu 13 weken oud. Eerst dronk hij bij mij aan de fles. Maar sinds deze week weigert hij alle flesjes. Heel frustrerend. Zijn nu verschillende dingen aan het proberen zonder succes. 🥲
6 maanden geleden
Reactie op Kiwinasje
Volmondig logopedie met het fles weiger programma
Wat zijn zoal tips die hun toepassen? Voor je daar terecht kan duurt denk ik ook eventjes?
6 maanden geleden
Wat zijn zoal tips die hun toepassen? Voor je daar terecht kan duurt denk i ...
Ik heb toevallig gister gebeld en kan dinsdag terecht dus de wachttijd viel bij ons gelukkig mee