10 Reacties

één maand geleden

Ik zit in precies de zelfde situatie. Ook tweede kindje en ook tweede keer hg zwangerschap. Wat snappen toch weinig mensen t in de omgeving. Heel veel sterkte! We weten waar we het voor doen gelukkig! ❤️

één maand geleden

Ik begrijp je helemaal. Dit is ook mn 2e zwangerschap. Ik ben nu 11.3 dagen. Was aan 1 stuk door aan het overgeven van zondag tot en met dinsdag, niks kunnen binnenhouden, niks meer kunnen eten. Huisarts opnieuw gebeld die niets meer voor me kon betekenen en niks anders wilde voorschrijven. Zat aan de primperan. In de nacht belde mn man de verloskundige, die kwam gelijk even kijken en belde met het ziekenhuis die eerst behoorlijk moeilijk deden voor opname. Op aandringen van haar toch mogen komen en idd zat tegen uitdroging aan plus lage bloedwaarden. 2 liter vocht gekregen en vitamine b1 en nog wat. Arts heeft ook zofran meegegeven wat huisarts jet wilde..Durf voorzichtig te zeggen dat ik me sinds gisteren eindelijk iets beter voel, heb weer kunnen eten en mn bed een beetje uit gekund. Het was echt een aanslag op mijn lichaam en mentaal ook heel erg zwaar. Ik viel alleen maar verder af. Ik weet hoe zwaar het is, wil soms ook keihard huilen. Hopelijk wordt het snel beter!

één maand geleden

Ik voel volledig met je mee ❤️

één maand geleden

Hoe gaat het nu met je?

één maand geleden

Wat vervelend voor je! Ik heb bij mijn eerste ook hg gehad. Pas bij 16 weken werd het gelukkig ineens minder en was er voor de rest van de zwangerschap vanaf! Ik hield helemaal niks binnen, nog geen water. Zat ook tegen uitdroging aan. Met medicatie had ik het uiteindelijk redelijk onder controle en ging van continu overgeven naar 2/3 x per dag. Hier ook vanuit de omgeving weinig tot geen begrip gehad, want iedereen is toch gewoon misselijk tijdens de zwangerschap?😒 Ik vind het heel knap dat het nog een keer hebt aangedurfd om een kindje te krijgen. Heel naar dat het weer hg is. Maar hoe shit en moeilijk het nu ook is, jij kan dit!😘 Je weet waar je het voor doet en het is het uiteindelijk allemaal waard!❤️ deze gedachte hielp mij er ook doorheen

één maand geleden

Ik herken het gevoel enorm! Bij mijn eerste zwangerschap hing ik ook 6-8 x per dag boven de pot. Ik kon niks binnenhouden en geen medicatie die werkte.... Ik voelde me ellendig! En inddd de omgeving zit maar; joh, je bent zwanger, niet ziek, geniet er nou maar van..... Wil je soms ruilen?? Ik was dan wel zwanger, maar ook zeker doodziek ervan! Alleen mijn moeder en man hadden begrip! Mijn moeder heeft zelf hg gehad, dus die herkende het meteen. Ik ben ook gewoon tot aan de bevalling toe misselijk geweest met overgeven (al werd dat gelukkig op een gegeven moment alleen nog maar smorgens bij het opstaan en niet meer heel de dag door). Nu ben ik weer zwanger en echt compleet anders! Mensen zien het ook dat ik deze zwangerschap veel frisser en fitter ben en sommigen hebben ook benoemd dat ik er vorige keer inddd toch wel erg slecht bij liep vergeleken met nu.... Dus dat geeft mij nu (eindelijk) wel rust daarin.... Ik hoop dat je je inmiddels al weer wat beter voelt en de misselijkheid al iets is weggetrokken? Balen dat je "afhankelijk" bent van de medicatie maar wel heel fijn dat deze werkt!

één maand geleden

Hier derde zwangerschap, en vakantie. Maar ik ben gebroken kan gewoon nie meer.. en maandag start alles weer. Ik weet niet meer of ik wel kan gaan werken zelfs..

één maand geleden

Reactie op A.VP

Hoe gaat het nu met je?
Mentaal gaat het beter nu! Ik ben vooral nu ergens ‘boos’ op mn eigen lichaam, ben vanaf vorige week volledig in de ziektewet gezet op werk tot de herfstvakantie, vanaf daar kijken we weer verder. Dus fysiek en met overgeven gaat het helaas niet bepaald goed.