24 Reacties

2 maanden geleden

Ik niet maar ik heb zoveel respect voor jullie die een HG zwangerschap doormaken, wat lijkt me dat ontzettend heftig. Veel sterkte voor jullie! Jullie zijn powervrouwen!

2 maanden geleden

Reactie op PetraMT

Ik niet maar ik heb zoveel respect voor jullie die een HG zwangerschap door ...
Dankjewel, het is bij mijn mijn derde zwangerschap. En de derde hg.

2 maanden geleden

Yes tweede hg zwangerschap hier, ik heb nu zofran smelttabletten (in goed overleg met de gynaecoloog). Ben nu 10 weken, begonnen met deze medicatie rond de 8 weken. Hiervoor meerdere zetpillen geprobeerd die niet hielpen helaas, ook drie keer opgenomen geweest in het ziekenhuis vanwege uitdroging. Sinds die Zofran gaat het eindelijk wat beter en kan ik weer functioneren!

2 maanden geleden

Hier 2 de HG zwangerschap , gebruik nu zofran omdat niks anders werkt helaas , merk ook wel in mijn omgeving weinig kennis en begrip

2 maanden geleden

Geen HG denk ik, omdat het overgeven met medicatie genoeg onder controle is om niet uit te drogen. Maar val wel nog steeds af en de dagen zijn zwaar. Ik gebruik Emesafene zetpillen 2x per dag. Vorige zwangerschap had ik het ook en werd het in het tweede trimester minder dus daar hoop ik nu weer op 🤞🏻 Zoveel respect voor de dames die dit de hele zwangerschap moeten meemaken 😮‍💨

2 maanden geleden

Hier 2 de HG zwangerschap , gebruik nu zofran omdat niks anders werkt hela ...
Ik heb begrepen dat je Zofran niet zomaar krijgt? Ik ga morgen op vakantie en ik wil eigenlijk een medicatie wat werkt.. Suprimal werkt voor geen drol.

2 maanden geleden

Reactie op nubis00

Yes tweede hg zwangerschap hier, ik heb nu zofran smelttabletten (in goed o ...
Zofran krijg je deze van de huisarts of gynaecologen?

2 maanden geleden

Reactie op Kdija

Ik heb begrepen dat je Zofran niet zomaar krijgt? Ik ga morgen op vakantie ...
Met de verloskundige en gynco overleggen ..zofran is min of meer laaste red middel als doperidom of priperan niet werken . Tevens is het niet raadzaam.om dit in eerste trimester te gebruiken ivb schade aan de vrucht .ze willen eerst dat je emasafene gebruikt werkt dat niet doperidom of priperan en als dat niet wilt krijg je pas zofran .

2 maanden geleden

Ik ben begonnen met suprimal. Dat deed niks. Daarna metoclopramide en emesafene geprobeerd. Deed helaas ook weinig. Vanaf 12 weken ondansetron (zofran) gekregen. Allemaal in overleg met huisarts. Dit lijkt iets beter te werken. Mijn tip: kijk op de website van stichting ZEHG. Daar staan ook de onderzoeken met Zofran goed uitgelegd. En veel andere tips. Sterkte! Het is heftig

2 maanden geleden

Reactie op Kdija

Zofran krijg je deze van de huisarts of gynaecologen?
Gynaecoloog inderdaad! In goed overleg gedaan, ik ben ook meteen naar de eerste lijn overgezet hoe ze dat dan noemen. (Ik zie de verloskundige nu zolang ik dit medicijn neem niet meer, maar heb nu alle afspraken etc bij de gynaecoloog)

één maand geleden

Bleeghhh, ik ben er zo klaar mee. Klaar met het hele dagen op bed liggen, “wachten” tot de dag weer voorbij is. Ondanks dat ik gelukkig kan blijven beseffen dat het dit keer minder heftig is dan met de eerste zwangerschap, ben ik er gewoon klaar mee. Met de dag merk ik de energie en spierkracht minder worden, dus dat gaat weer een tijd duren voor ik op conditie ben… Nog anderhalve week en dan is het eerste trimester voorbij, hopen dat het dan beter wordt (desnoods met Zofran). *sorry, even klagen 😬

één maand geleden

Reactie op A.VP

Bleeghhh, ik ben er zo klaar mee. Klaar met het hele dagen op bed liggen, “ ...
Hier hetzelfde alleen helaas niet over na eerste trimester ..conditie is laag ..weerstand laag ..

één maand geleden

Vinden jullie het mentaal ook zo pittig? Soms weet ik echt even niet meer hoe ik moet liggen en wat ik moet denken en hoe deze periode door te komen. Andere dagen gaat het gelukkig wel beter.

één maand geleden

Geen HG zwangerschap. Heb wel wat misselijkheid gehad maar echt nog wel te doen. Maar. Nu gigantische voedselvergiftiging en daar echt heel veel door moeten spugen. Ik snap niet hoe jullie dit wekenlang doen; deze 24u zijn al een hell. Heel veel respect voor jullie gegeven dus. Sterkte meiden!

één maand geleden

Hier ook tweede HG zwangerschap. Bij de eerste de hele zwangerschap gespuugd en misselijk. Nu vanaf week 6 en ben nu bijna 10 weken. Ik vind het nu lastiger dan de vorige zwangerschap, omdat er al een ander kindje ronddartelt in huis…

één maand geleden

Ik heb er ook last van. Infuus gehad in het ziekenhuis en nu primperan. Vandaag helaas de laatste tablet dus ben benieuwd hoe het nu gaat.

één maand geleden

Reactie op Nele90

Vinden jullie het mentaal ook zo pittig? Soms weet ik echt even niet meer h ...
Heel herkenbaar en heel pittig!

15 dagen geleden

Toevallig is bij mij nu HG vastgesteld en dit had ik ak verwacht. Ben nu 18 weken en 2x opgenomen geweest, hou niks binnen etc. Ik gebruik al de hele zwangerschap emesafene en heb daar nu metoclopramide bijgekregen. Hiermee is het nu te doen.. maar niet weg helaas.. verwacht dst ook niet meer deze zwangerschap.

14 dagen geleden

Hoi, bij mij werkte alleen odansetron niet. Ik slik nu odansetron, suprimal, en omeprazol. Die combi maakt het dagelijks leven vrij dragelijk alleen zit ik wel in de ziektewet helaas. Zodra ik te veel doe lichamelijk gaat t alsnog mis. Ik heb het al vrij vroeg voorgeschreven gekregen ik denk rond de 10 weken.

6 dagen geleden

Dag allemaal hier 17 weken zwanger en zit onder de medicatie ondansetron en zetpillen en 2 keer in de week infuus thuis wie maakt dit ook allemaal mee als ik al alleen naar buiten moet moet ik me mentaal echt voorbereiden zo misselijk hoe houden jullie het vol die al bijna moete bevallen ik moet tot eind maart