12 Reacties

2 maanden geleden

Heel herkenbaar wat je schrijft, hier ook een m.a., daarna een dochter en toen weer een m.a. Ik ben nu weer zo’n 7 weken zwanger en de eerste echo komt eraan. Het is super spannend en ik denk dat dat ook na de eerste echo nog even zo blijft omdat het de laatste keer pas met 10 weken gestopt was. Ik heb niet echt tips maar ik merk wel voor mezelf dat ik het nodig heb om te geloven dat het goed zit. Ik weet dat het ook goed kan gaan en daar vertrouw ik op. Mijn vriend en ik hebben hier veel gesprekken over gevoerd omdat hij dacht dat het beter was om nog een beetje terughoudend te zijn, voor het geval dat… maar dat maakte me alleen maar verdrietig. Nu spreken we samen gewoon uit dat er een kleine in mijn buik groeit en dat we daar naar uitkijken 🥰 heel veel sterkte voor jou en je partner, ik hoop dat je alleen maar goed nieuws krijgt en dat de spanning snel weg is!

2 maanden geleden

Heel erg herkenbaar. Ik ben bang dat de angst blijft als je eenmaal met verlies te maken hebt gehad. Bij mijn eerste zwangerschap kwamen we er met 14 weken achter dat het hartje niet meer klopt, is tussen de termijnecho en toen gebeurd. Daarna was ik vrij snel weer zwanger en ben ik tot ik mijn kindje dagelijks kon voelen bang gebleven. Daarna heb ik nog drie miskramen gehad. De laatste keer is ons kindje met 15 weken pas overleden. Ik kon hem toen al drie weken voelen dus helaas was dat geen garantie. Ik ben dus bang dat de angst deze zwangerschap nog langer zal aanhouden, misschien wel tot ik mijn kindje in mijn armen heb. Ik krijg wekelijks een echo om zo telkens een moment te hebben om naar af te kunnen tellen. Maar merk eigenlijk dat de positiviteit van de echo ook maar kort aanhoudt. Ik probeer de angst maar gewoon te accepteren en lief voor mezelf te zijn: het is logisch dat ik deze angst voel dus het mag er zijn. Daarmee maak ik het iets minder zwaar voor mezelf.

2 maanden geleden

Herkenbaar! In april een missed abortion gehad. Nu 10 wk zwanger en ik blijf angstig. Ik heb maandag de termijnecho (al is de termijn bij mij 100 % zeker, omdat ik met ivf zwanger ben geworden. Tussen deze echo en de eerste echo heb ik zelf al wel echo's laten maken. Gewoon als geruststelling. Alles is goed tot nu toe, maar ergens blijf ik wachten tot het addertje onder het gras vandaan komt en het weer misgaat... Ik hoop dat als ik over een poosje het kindje kan voelen, ik wat rustiger ben. Ik denk dat als je een missed abortion hebt gehad, misschien nog wel meer als bij een 'gewone' miskraam, de angst groter is. Ik voelde mij toen ook mega zwanger, maar toch was het hartje gestopt. Elke dag probeer ik even bewust contact te maken met het kindje in m'n buik en daarmee het vetrouwen te vergroten dat het goed zit daarbinnen. 🩷

2 maanden geleden

Reactie op Annemirel

Heel herkenbaar wat je schrijft, hier ook een m.a., daarna een dochter en t ...
Dankjewel, het is al fijn om te lezen dat anderen er hetzelfde in staan. Wens jullie ook heel veel geluk!

2 maanden geleden

Reactie op Evanna

Heel erg herkenbaar. Ik ben bang dat de angst blijft als je eenmaal met ver ...
Je hebt helemaal gelijk en wat een nare gebeurtenissen. We duimen!!

2 maanden geleden

Reactie op An4485

Herkenbaar! In april een missed abortion gehad. Nu 10 wk zwanger en ik blij ...
Goeie tip! Veel succes maandag, ik mag dinsdag 🤞🏻

2 maanden geleden

Ik denk dat je nooit meer onbezorgd zwanger kan zijn na een miskraam. Mijn 1e zwangerschap was een spontane miskraam. Mijn 3e zwangerschap was een leeg vruchtzakje dus nooit een MA gehad. Toch was ik mijn 4e (en nu deze zwangerschap) zo bang dat inderdaad toch het hartje gestopt zou zijn. Ik heb inmiddels mijn termijnecho gehad wat precies klopte met hoe ver ik zou moeten zijn. Ik heb nu toch wat meer vertrouwen gekregen. Alvast van harte gefeliciteerd en ik ga duimen voor een goede echo🥰

2 maanden geleden

Vannacht 15min lang best heftige buikpijn gehad, met name rechts bij mn bekkenrand zeg maar, geen idee... nu minder maar ben wel wat shaky, geen bloedverlies, wel weer amgstig.

11 dagen geleden

Ha dames, Hier nu bijna 18 weken, weer even onzeker dus ik zoek wat steun. Placenta schijnt dit leer achter te liggen, maar ik heb nog niet echt het gevoel dat ik leven voel en dit maakt me erg onzeker... Maandag weer controle en hartje horen bij vk, 28e pas 20 wkn echo...

11 dagen geleden

Reactie op Pinolovertje

Ha dames, Hier nu bijna 18 weken, weer even onzeker dus ik zoek wat steun. ...
Heb je je baby nog helemaal niet gevoeld of nu opeens niet meer? Volgens mij kan het wel tot 20 of 22 weken duren voordat je de baby goed voelt, ook al ligt je placenta achter. Als je je echt zorgen maakt kan je het beste je verloskundige even bellen.

10 dagen geleden

Reactie op Nola1203

Heb je je baby nog helemaal niet gevoeld of nu opeens niet meer? Volgens mi ...
Ik twijfel of ik hem gevoeld heb of niet,, heb ook nogal overactieve darmen lijkt het dus constant gerommel waardoor het lastig te herkennen is.

10 dagen geleden

Ik las toevallig laatst dat je de baby pas elke dag zou moeten voelen vanaf 24 weken. Dus het zou natuurlijk best kunnen dat je het nu nog niet voelt! :) Als je, je zorgen maakt zou ik zeker even je VK bellen. Hebben ze niet toevallig ook een hartjes spreekuur waar je naar toe kan?