21 Reacties
茅茅n maand geleden
Wij nemen alleen voor het eerste jaar een auto...
Daar ik geen rijbewijs heb, heb ik van mijn ouders een bakfiets gekregen vooral voor ook de opvang
茅茅n maand geleden
Reactie op Kentje1994
Daar ik geen rijbewijs h ...
Auto is ook puur voor de bevalling trouwens 馃槄
茅茅n maand geleden
Reactie op Kentje1994
Auto is ook puur voor de bevalling trouwens 馃槄
Dat kan ook.
Daar maak ik me dan weer minder zorgen over. Ik heb begrepen dat de verloskundige ons dan ophaalt. En anders is voor ons de buslhakte voor de deur en is het een paar haltes. Of een Uber ritje.
茅茅n maand geleden
Wij hebben ook geen auto. Ik denk dat ik tegen die tijd een zitje voor voorop de fiets koop, en de baby dan met maand of 5? daarin kan?? Maar miss hebben we voor die tijd wel n auto, al is opvang waar ingeschreven op weg naar mn werk als we met fiets gaan.
Weet niet waar je woont maar in Utrecht is het sws onzeker of en wanneer je plek gaat hebben (zelf als je met 7 weken zwanger al hebt ingeschreven)
茅茅n maand geleden
Reactie op Kentje1994
Maar een bafiets kan pas vanaf dat ze rechtoo kunnen zitten, vanaf ongeveer 9 maanden oud lees ik of zet je daar dan zo een autozitje in ofzo of hoe doe je dat? Haha ik heb geen flauw idee 馃槄
茅茅n maand geleden
Reactie op Mosan21121994
Ahaa :)
Baby schaal inderdaad en we hebben een speciale steun waar de maxicosie in past. Wij hebben een SociBike bakfiets.
茅茅n maand geleden
Reactie op Iet123
Wij hebben ook geen auto. Ik denk dat ik tegen die tijd een zitje voor voor ...
Vanaf 5 maanden mogen kinderen 茅cht nog niet in een zitje voorop!!!! Ze mogen daar pas in zitten op het moment dat ze zelfstandig kunnen gaan zitten.
Een bakfiets mag vanaf 3 maanden in de Maxi-cosi op een houder. Dus een bakfiets zou een optie kunnen zijn!
茅茅n maand geleden
Je kan ook een thule fietskar met babyschaal aanschaffen. Kan je je eigen fiets houden en deze kar kan ook worden gebruikt als wandelwagen als je m eraf haalt. Heel handjg
茅茅n maand geleden
Begrijp ik goed dat je in Utrecht woont? Kijk eens goed naar Cargaroo! Dat zijn deel elektrische bakfietsen die op veel plekken staan, zitten maxicosi klemmen in. Met een app kun je die huren, je betaalt per minuut.
De eerste maanden heb ik zo mijn zoontje naar opvang gebracht, tot hij in voorzitje kon. Stukken goedkoper dan een kopen, voor zo鈥檔 korte tijd. Wij hadden eerst ook opvang verder weg, maar na half jaar alsnog in de wijk en toen konden we gewoon lopen.
茅茅n maand geleden
Ik heb ook geen rijbewijs ben daar helaas na vele pogingen mee gestopt. Ik neem achter mijn zwangerschapsverlof mijn ouderschapsverlof en hopen dan in september plek te hebben op de opvang (regio Amersfoort). Mijn man brengt het dan totdat het in een zitje mag op de fiets. We wilde eerst een bakfiets maar door tegenvallende kosten van een verbouwing kunnen we die helaas niet aanschaffen.
茅茅n maand geleden
Ik breng mijn dochter nu sochtends met de auto (ivm tijd van overdracht bij de opvang + reistijd naar m'n werk kom ik anders niet op tijd op m'n werk). Smiddags haal ik haar wel lopend op, dat is maar 10 minuten.
茅茅n maand geleden
Reactie op Kentje1994
Een taxi naar het ziekenhuis kan toch ook? Bij mijn eerste zijn we met de VK meegereden en terug met de taxi.
Wat betreft vervoer voor je kindje:
Wij hebben een bakfiets met stecco maxicosi houder incl vering. Vanaf 6 weken zijn op asfalt wegen langzaam gaan fietsen. Nu bij de tweede gebruiken we een Thule babyswing/hangmatje wanneer beide kids meegaan voorin de bakfiets. Alternatief is de stecco alleen voorin en kind 1 achterop. Je hebt ook een maxicosi houder voor achterop de fiets.
茅茅n maand geleden
Reactie op Madelieveling
Begrijp ik goed dat je in Utrecht woont? Kijk eens goed naar Cargaroo! Dat ...
Super goed idee! Er is er 1 om.de hoek hier idd die ik vaker gebruikt heb voor wat dingen.
Hij is er niet altijd alleen en je kan niet vooraf reserveren meen ik, pas op het moment dam gaat boeking direct in. Dus enige nadeel,lullig als ie er ineens niet is. Thanks voor deze goede tip!