39 Reacties

één maand geleden

De vakanties die je hebt tijdens je zwangerschapverlof die worden niet mee gerekend bijvoorbeeld de meivakantie en de voorjaarsvakantie die mag je ook nog aan je zwangerschapsverlof aanplakken

één maand geleden

Reactie op luna05

De vakanties die je hebt tijdens je zwangerschapverlof die worden niet mee ...
Ja die heb ik er aan geplakt maar kom als het goed is nog aantal dagen te kort en die wilde ik tot zomervakantie plakken en daarna 1 dag per week tot het op is maar vroeg me af of dat kon

één maand geleden

Hier precies hetzelfde! Ik werk ook in het onderwijs en zou als ik met de 34 weken met verlof ga nog iets van 2/3 weken moeten werken tot de zomervakantie. Ik ben ook van plan dit te overbruggen met ouderschapsverlof. Dit kan gewoon, je kan ook je ouderschapsverlof spreiden als het goed is! Dus ik zou het even overleggen op je werk, maar volgens mij moet dit gewoon kunnen:

één maand geleden

Reactie op nubis00

Hier precies hetzelfde! Ik werk ook in het onderwijs en zou als ik met de 3 ...
Ja ga ik doen thanks! Wanneer ben jij uitgerekend?

één maand geleden

Je kan zelf bepalen hoe je je ouderschapsverlof op neemt, bespreek dit gewoon met je leidinggevende/baas 😊

één maand geleden

Reactie op Chann23

Ja ga ik doen thanks! Wanneer ben jij uitgerekend?
14 maart! Net nog even geteld, ik zou met de 34 weken dus in de week van 3 februari met verlof gaan, en (dus inclusief vakanties die je erbovenop krijgt) in de week van 16 juni weer moeten werken. Woon zelf in noord limburg dus onze zomervakantie begint op 5 juli. Ik overbrug dus van 16 juni tot 5 juli ongeveer met ouderschapsverlof!

één maand geleden

Reactie op nubis00

14 maart! Net nog even geteld, ik zou met de 34 weken dus in de week van 3 ...
Oh zo ja ik snap hem. Ik ben 18 maart uitrekend en werk in Noord holland dus als 2e vakantie dus vanaf 12 juli

één maand geleden

Dit is ook mijn plan. Ik werk ook in het onderwijs. Ik wil eigenlijk met de voorjaarsvakantie eruit en dan kan ik het zwangerschapsverlof rekken tot de zomervakantie, maar moet dan nog wel 2-3 weken ouderschapsverlof opnemen. Ba de zomervakantie wil ik dan graag nog 1 dag in de week ouderschapsverlof opnemen. Nu zat ikzelf nog met twee vragen. Misschien heeft iemand daar nog een antwoord op. De vakanties tellen niet mee in je zwangerschapsverlof, maar hoe zit dat met vrije feestdagen zoals pasen en hemelvaart? En zoals ik hierboven al zei wil ik graag met de voorjaarsvakantie eruit, dan is het nog 4 weken tot mijn uitgerekende datum. Dus dan heb ik 1 vakantieweek en 3 zwangerschapsverlof-weken. Mag dat? Of moet je per se minimaal 4 weken verlof opnemen?

één maand geleden

Vakanties en vrije dagen lopen in principe gewoon door tijdens je ouderschapsverlof (osv)!! Tenzij je werkgever daar wel een uitzondering voor maakt. Maar administratie gezien is dat een verschrikking. Houd daar dus rekening mee! Tip: neem vakantieverlof op om die ene week te overbruggen en laat je osv ingaan ná de zomer vakantie

één maand geleden

Vakanties en vrije dagen lopen in principe gewoon door tijdens je ouderscha ...
Ik sta voor de klas en bij mij mogen de vakantie ed niet meegerekend worden dus dit wordt nog aan mij verlof geplakt alleen nu vroeg ik mij ook af stel je bevalt een week later dus ipv 18 maart 25 maart ben je dan ook weer een week later terug? Dus ipv 10 juni 17 juni?

één maand geleden

Reactie op Chann23

Ik sta voor de klas en bij mij mogen de vakantie ed niet meegerekend worden ...
Ja klopt!

één maand geleden

Reactie op Martha25

Dit is ook mijn plan. Ik werk ook in het onderwijs. Ik wil eigenlijk met de ...
Vooraf verlof is minimaal 4 weken, minder mag niet.

één maand geleden

Reactie op Chann23

Ik sta voor de klas en bij mij mogen de vakantie ed niet meegerekend worden ...
Je bevallingsverlof schuift dan op, dus inderdaad 17 juni!

3 dagen geleden

Reactie op Chann23

Ik sta voor de klas en bij mij mogen de vakantie ed niet meegerekend worden ...
Ja. Je hebt na je bevalling altijd minimaal 10 weken (afhankelijk of je 4 of 6 weken voor de uitgerekendedatum met verlof gaat). Dus als je later bevalt dan je uitgerekende datum, krijg je die dagen eigenlijk als extraatje!

3 dagen geleden

Ik ben 23 maart uitgerekend. Werk in noord holland, ook onderwijs. Mn verlof start 5 weken vooraf. Dat is inclusief 1 vakantieweek. Ik wilde 4 weken vooraf, en dat is dan precies als de vakantie begint. Na mijn verlof kwam ik op ongeveer 1,5 week school. Ik weet alleen niet hoe het met de feestdagen zit, zoals Hemelvaart etc. Komen die er ook nog 'bij' zoals je vakanties zegmaar? Ik ben er nog niet over uit of ik die tijd verlof wil inzetten of gewoon even naar werk ga. Voor een klas zal ik noet meer gezet worden, dus het zal een vrij 'makkelijke' tijd zijn tot de zomervakantie

3 dagen geleden

Reactie op AMol

Ik ben 23 maart uitgerekend. Werk in noord holland, ook onderwijs. Mn verlo ...
Ja de feestdagen komen er nog bij☺️ ik neem uiteindelijk voor de zomervakantie 2/2,5 weken ouderschapsverlof op, zodat ik pas 1september weer hoef te beginnen🙏🏼 ben straks vanaf 14 feb tot 1 sept thuis. (13maart uitgerekend)

3 dagen geleden

Reactie op MamaMama93

Ja de feestdagen komen er nog bij☺️ ik neem uiteindelijk voor de zomervakan ...
De feestdagen komen er niet bij

3 dagen geleden

Reactie op hswb123

De feestdagen komen er niet bij
Bij mij wel

3 dagen geleden

Ik heb hier zo geen verstand van! 😅. 15 maart uitgerekend, werk in de zorg. Wil 4 weken van te voren met verlof (indien ik dit volhou). Maar ik weet nog steeds niet hoeveel uur ik ga werken wanneer de baby er is en ook niet hoe ik zwangerschapsverlof verlof moet opnemen. Volgende week gesprek met leidinggevende, maar wil het eigenlijk al weten voordat ik het gesprek in ga..

3 dagen geleden

Reactie op MamaMama93

Bij mij wel
In het onderwijs niet, je reageerde op AMol die aangeeft dat zij in het onderwijs werkt, vandaar dat ik er op reageerde. Ik werk zelf ook in het onderwijs en daar komen de feestdagen niet bij