39 Reacties

2 dagen geleden

Reactie op hswb123

In het onderwijs niet, je reageerde op AMol die aangeeft dat zij in het ond ...
Ik werk ook in het onderwijs, en heb pas een gesprek gehad en daar werd aangegeven dat de feestdagen erbij komen. Dus bij mij komen ze er nog wel bij.

2 dagen geleden

Reactie op MamaMama93

Ja de feestdagen komen er nog bij☺️ ik neem uiteindelijk voor de zomervakan ...
Ohja, ik ben dus 23maart uitgerekend. En heb big maar 1,5wk ongeveer. Maar als jij zegt dat die vrije dagen er nog bij komen, dan is het misschien nog wek korter en ben ik echt naar een paar dagen tot de zomervakantie weer aan het werk. Misschien is het dan indd een idee om die dagen ouderschapsverlof op te nemen en ook pas weer in het nieuwe schooljaar te beginnen!

2 dagen geleden

Reactie op hswb123

In het onderwijs niet, je reageerde op AMol die aangeeft dat zij in het ond ...
Bedankt! Ik ga het eens navragen bij mij op werk hoe dit zit! Lijkt mij dat het wel ergens in de coa staat..

2 dagen geleden

Reactie op AMol

Ohja, ik ben dus 23maart uitgerekend. En heb big maar 1,5wk ongeveer. Maar ...
Ja zou het even navragen. Bij mij werd de vakantie+feestdagen benoemd. Weet niet of het per school verschillend is. Bij mijn collega’s zijn de feestdagen er ook bij opgeteld, heb het nog even gevraagd🙈 is natuurlijk mooi meegenomen ☺️

2 dagen geleden

Reactie op MamaMama93

Ja zou het even navragen. Bij mij werd de vakantie+feestdagen benoemd. Weet ...
Bij mij werd gezegd alleen vakanties, ook op Rijksoverheid staat het zo. Ik zal het toch nog eens gaan navragen dan op m’n werk. Lijkt me dat het overal gelijk moet zijn in het onderwijs

2 dagen geleden

Reactie op hswb123

Bij mij werd gezegd alleen vakanties, ook op Rijksoverheid staat het zo. Ik ...
Laat je het weten?! Nu ben ik ook wel benieuwd haha!

2 dagen geleden

Reactie op hswb123

Bij mij werd gezegd alleen vakanties, ook op Rijksoverheid staat het zo. Ik ...
Zie het op Rijksoverheid ook staan idd. Ik heb geen idee dan, lijkt me dat het overal gelijk moet zijn🤷🏼‍♀️

2 dagen geleden

Ik volg even. Heb precies hetzelfde. Mijn werkgever zei zelf: dat overbruggen we wel. Maar ik weet nog niet hoe. Of dat ik dan al wel (af en toe) naar school kom, maar in ieder geval niet voor de klas.

2 dagen geleden

Hier 14 feb met verlof en 2 juli weer beginnen. 12 juli begint de zomervakantie als ik te vroeg of op tijd beval dan neem ik nog aantal dagen ouderschapsverlof op. Indien in beval hoef ik minder of helemaal geen ouder schap verlof op te nemen en begin ik na de zomervakantie weer aan een nieuw schooljaar in het onderwijs

2 dagen geleden

Reactie op Chann23

Hier 14 feb met verlof en 2 juli weer beginnen. 12 juli begint de zomervaka ...
Later beval *

2 dagen geleden

Reactie op Macy92

Ik volg even. Heb precies hetzelfde. Mijn werkgever zei zelf: dat overbrugg ...
Ik neem aan dat je voor de laatste weken niet per se meer terug hoeft. AlthNs als ik kijk bij mij, dan is het vaak afronden, opruimen, schoonmaken etc.

2 dagen geleden

1 februari met verlof, 1 juli weer beginnen! Ik ga 6 weken van te voren en na die 10 weken na de bevalling neem ik nog vakantie op🤭

2 dagen geleden

1 febr met verlof, schatting is eind juli weer beginnen! Verlof, ouderschapsverlof en vakantie opnemen

2 dagen geleden

Ik werk ook in het onderwijs en ben zelf leidinggevende. Ik ga 6 weken van te voren met verlof , 13-2 (27-3 is uitgerekende datum). Officieel moet ik 12 juni weer starten (bij mijn school wordt alleen de voorjaarsvakantie gecompenseerd, dit is per school anders, dus dit kun je bij HR even opvragen). Ik wil pas na de zomervakantie starten dus neem tot aan de zomervakantie betaald verlof op van de 9 weken regeling. Mijn tip is , schakel met HR die weten precies te vertellen wat en hoe en kunnen ook met je meekijken naar je startdatum na je bevalling.

2 dagen geleden

Reactie op AMol

Ik neem aan dat je voor de laatste weken niet per se meer terug hoeft. Alth ...
Klopt, maar ik ga dan nog wel terug om vast voor te bereiden op het nieuwe jaar. Dat doen wij altijd voor de vakantie, zodat we in de vakantie daar niet aan hoeven denken.

2 dagen geleden

Reactie op luna05

De vakanties die je hebt tijdens je zwangerschapverlof die worden niet mee ...
Dit klopt niet. Tijdens de zwangerschaps- en bevallingsverlof wordt er geen rekening gehouden met vakanties (en feestdagen).

2 dagen geleden

Reactie op EffectieveKamille523563

Dit klopt niet. Tijdens de zwangerschaps- en bevallingsverlof wordt er geen ...
Zeker wel, in het onderwijs wordt dit sowieso gedaan: https://www.poraad.nl/arbeidszaken-bedrijfsvoering/arbeidsvoorwaarden/arbeidsrecht/veel-gestelde-vragen-over-de-samenloop Maar zie ook https://www.verzuimteam.nl/nieuws-tips/vakantie/vakantie-tijdens-zwangerschapsverlof/

2 dagen geleden

Reactie op EffectieveKamille523563

Dit klopt niet. Tijdens de zwangerschaps- en bevallingsverlof wordt er geen ...
Bij het onderwijs wel, bij mijn werk (overheid) inderdaad niet. Dus ook feestdagen zoals Pasen en Hemelvaart niet