43 Reacties
één maand geleden
Reactie op hswb123
In het onderwijs niet, je reageerde op AMol die aangeeft dat zij in het ond ...
Ik werk ook in het onderwijs, en heb pas een gesprek gehad en daar werd aangegeven dat de feestdagen erbij komen. Dus bij mij komen ze er nog wel bij.
één maand geleden
Reactie op MamaMama93
Ja de feestdagen komen er nog bij☺️ ik neem uiteindelijk voor de zomervakan ...
Ohja, ik ben dus 23maart uitgerekend. En heb big maar 1,5wk ongeveer. Maar als jij zegt dat die vrije dagen er nog bij komen, dan is het misschien nog wek korter en ben ik echt naar een paar dagen tot de zomervakantie weer aan het werk. Misschien is het dan indd een idee om die dagen ouderschapsverlof op te nemen en ook pas weer in het nieuwe schooljaar te beginnen!
één maand geleden
Reactie op AMol
Ohja, ik ben dus 23maart uitgerekend. En heb big maar 1,5wk ongeveer. Maar ...
Ja zou het even navragen. Bij mij werd de vakantie+feestdagen benoemd. Weet niet of het per school verschillend is. Bij mijn collega’s zijn de feestdagen er ook bij opgeteld, heb het nog even gevraagd🙈 is natuurlijk mooi meegenomen ☺️
één maand geleden
Reactie op MamaMama93
Ja zou het even navragen. Bij mij werd de vakantie+feestdagen benoemd. Weet ...
Bij mij werd gezegd alleen vakanties, ook op Rijksoverheid staat het zo. Ik zal het toch nog eens gaan navragen dan op m’n werk. Lijkt me dat het overal gelijk moet zijn in het onderwijs
één maand geleden
Reactie op hswb123
Bij mij werd gezegd alleen vakanties, ook op Rijksoverheid staat het zo. Ik ...
Zie het op Rijksoverheid ook staan idd. Ik heb geen idee dan, lijkt me dat het overal gelijk moet zijn🤷🏼♀️
één maand geleden
Hier 14 feb met verlof en 2 juli weer beginnen. 12 juli begint de zomervakantie als ik te vroeg of op tijd beval dan neem ik nog aantal dagen ouderschapsverlof op. Indien in beval hoef ik minder of helemaal geen ouder schap verlof op te nemen en begin ik na de zomervakantie weer aan een nieuw schooljaar in het onderwijs
één maand geleden
1 febr met verlof, schatting is eind juli weer beginnen! Verlof, ouderschapsverlof en vakantie opnemen
één maand geleden
Ik werk ook in het onderwijs en ben zelf leidinggevende.
Ik ga 6 weken van te voren met verlof , 13-2 (27-3 is uitgerekende datum). Officieel moet ik 12 juni weer starten (bij mijn school wordt alleen de voorjaarsvakantie gecompenseerd, dit is per school anders, dus dit kun je bij HR even opvragen). Ik wil pas na de zomervakantie starten dus neem tot aan de zomervakantie betaald verlof op van de 9 weken regeling.
Mijn tip is , schakel met HR die weten precies te vertellen wat en hoe en kunnen ook met je meekijken naar je startdatum na je bevalling.
één maand geleden
Reactie op luna05
De vakanties die je hebt tijdens je zwangerschapverlof die worden niet mee ...
Dit klopt niet. Tijdens de zwangerschaps- en bevallingsverlof wordt er geen rekening gehouden met vakanties (en feestdagen).
één maand geleden
Reactie op EffectieveKamille523563
Dit klopt niet. Tijdens de zwangerschaps- en bevallingsverlof wordt er geen ...
Zeker wel, in het onderwijs wordt dit sowieso gedaan: https://www.poraad.nl/arbeidszaken-bedrijfsvoering/arbeidsvoorwaarden/arbeidsrecht/veel-gestelde-vragen-over-de-samenloop
Maar zie ook https://www.verzuimteam.nl/nieuws-tips/vakantie/vakantie-tijdens-zwangerschapsverlof/
één maand geleden
Volgens de AOb betekent de (Europese) wet- en regelgeving dat een werkgever geen verschil mag maken tussen zwangerschapsverlof, bevallingsverlof en regulier vakantieverlof. We spanden daarom een procedure aan bij de Hoge Raad. Die bepaalde dat als je zwangerschaps- en bevallingsverlof opneemt, je ook gewoon recht hebt op dezelfde vrije dagen waarop je collega’s recht hebben. Want het opnemen van zwangerschaps- en bevallingsverlof mag niet leiden tot ongelijkheid in je arbeidsvoorwaarden.
Dit komt van de site vab de aob, en dat zou betekenen dat je dus recht hebt op dezelfde vrije dagen als je collega's.