19 Reacties

één maand geleden

Gelukkig zeer positief.. blijft toch een spannend moment. Ik werk op een klein bedrijf. Er is maar weinig personeel, en als ik met verlof ga valt er toch 4 maanden lang iemand weg. Maar gelukkig reageerde de baas positief, later maakte hij zelfs al een grap over mijn werkkleding: ofdat ik enig idee had of er genoeg rek in zat en zo niet, hoelang ik dacht erin te blijven passen. Zodat hij dan alvast andere kleding kon bestellen 🫣😅 Echt een last van mij schouders 😁

één maand geleden

Mijn baas, die reageerde erg leuk. Direct enthousiast, eigenlijk precies wat je hoopt te krijgen als reactie. Ik werk met voornamelijk mannen, maar ook zij reageerden allemaal erg leuk op het nieuws. Dus ik was vooral erg opgelucht dat ik het eindelijk had gedeeld met iedereen!

één maand geleden

Hier ook hele leuke reacties. Ik werk al een jaar als projectleider toe naar een groot project van meerdere jaren en zodra ik me verlof ga, gaan we echt starten met het project. De timing voelde voor mij heel onhandig en best vervelend richting mijn werk. Gelukkig reageerde iedereen gewoon erg leuk en niemand maakt zich vooralsnog druk over de planning (ik anders wel). Nu vragen ze iedere dag hoe het gaat.

één maand geleden

Hier ook echt positief! Al merkte ik wel dat er direct stress was om het verlof. Ik ben in november 2023 bevallen van onze 1e dochter. In februari 2024 terug gekomen en ga in februari 2025 weer met verlof. Bij mijm eerste verlof was het erg slecht geregeld en zaten mijn 2e andere collegas echt met een grote shit zooi. Nu ga ik na een jaar weer met verlof, toevallig wéér met carnaval en niet iedereen vind dit even tof. Maarja, ik heb het zelf niet zo gepland en ben harstikke blij met onze zwangerschap dus trek me er weinig van aan 😂

één maand geleden

Positief. Ietwat afwachtend nog want ze wist ook van een eerdere miskraam en ik vertelde het al bij 5 of 6 weken. Ik ben altijd heel open over vanalles en zou me ook niet kunnen indenken dat een leidinggevende negatief zou kunnen reageren.

één maand geleden

Heel positief. Heb het verteld bij mijn arbeidsvoorwaardengesprek (was toen 5 weken). Nieuwe teamleider was oprecht blij en geen moment kreeg ik het gevoel dat ze het vervelend vonden. Start over 2 weken, ben dan 18 weken zwanger dus al snel met verlof. Was geen enkel probleem en hij vertelde dat hij zelf ook 3 kinderen had en dat dat heel gezellig is thuis.

één maand geleden

Mijn manager reageerde praktisch (niet eens gefeliciteerd) .. ik werk pas sinds mei in deze functie en daarmee ook een andere manager maar als 7.5maand binnen het bedrijf. Het was een 1jarige aanstelling in deze functie maar inmiddels gereageerd op een vacature met een vast contract (ik heb gereageerd toen ik net wist dat ik 2-3 weken zwanger was). Ik heb niet gereageerd om het vaste contract maar puur omdat het vakgebied mij meer ligt waarop de vacature was. Ze zitten ook verlegen om mensen en de werkdruk is hoog. Ik had het idee dat ze vooral praktisch aan het denken was en ook dat collega's er ook niet heel blij van zouden worden.. uit eerdere verhalen wist ik dst de manager praktisch was en niet invoelend of een mensen mens maar nu dus ook zelf ondervonden.. een naar gesprek maar tegelijkertijd hecht ik er ook niet te veel waarde aan... wel even geventileerd met 1 collega die op de hoogte was van mijn zwangerschap (ik moet de 13wekenecho nog afwachten of dat alles in orde is want dat is nu nog niet en heb het dan ook verder nog met niemand gedeeld, mijn manager ging een maand op vakantie dus wilde het wel al gedeeld hebben. As vrijdag de 13wekenecho)

één maand geleden

Ik vond het best spannend want mijn duo collega is ook zwanger. Oeps. Ze reageerde wel super positief en heel blij voor ons, ondanks de timing haha. Ze gaan er vanuit dat het helemaal goed komt met ons verlof en de vervanging. Gaan ze regelen. Dus heel positief en daarna was ik wel echt opgelucht. :-)

één maand geleden

“Ik dacht dat je ambitieus was”

één maand geleden

Mijn man is mijn baas! 😝 Dus hij wist het als eerste en vond het heeel leuk!

één maand geleden

Reactie op Druifje99

“Ik dacht dat je ambitieus was”
Dat meen je niet😲 wat een klote opmerking

één maand geleden

Reactie op Druifje99

“Ik dacht dat je ambitieus was”
Nee! Bij mij reageerde hij redelijk positief, feliciteerde me. Maar… ik zag wel echt een schrik in zijn reactie.

één maand geleden

Reactie op Druifje99

“Ik dacht dat je ambitieus was”
Wat verdrietig dat dit soort opvattingen (en bazen) nog steeds bestaan:(

één maand geleden

Gelukkig fijn! Al vond ik het zelf heel lastig om te vertellen omdat ik het erg vervelend vond voor ons kleine kantoor, een andere collega tegelijk zwanger is en dit toch wel laat zien dat m’n ambitie wat verschoven is van carrière naar baby ☺️ gelukkig kunnen mn baas en ik het goed met elkaar vinden en kon ik het ijs breken met een persoonlijke grap, waardoor het daarna veel makkelijker ging. Achteraf voelde het onnodig dat ik me er druk om had gemaakt. 😉

één maand geleden

Gelukkig reageerden ze leuk. Ik was net 2 weken terug van mijn zwangerschapsverlof om te vertellen dat ik weer zwanger ben 😁. Scheelt wel een hoop als je het verteld hebt.

één maand geleden

Reactie op Knopje

Positief. Ietwat afwachtend nog want ze wist ook van een eerdere miskraam e ...
Helaas niet altijd het geval. Bij mijn eerste kindje hebben ze mij eruit gewerkt.. niet echt fijn tijdens je zwangerschap druk moeten maken over een inkomen na je bevalling. Maar nu zit ik véél beter. Alles heeft een reden denk ik dan maar. Hun verlies.. niet het mijne...

één maand geleden

Reactie op Druifje99

“Ik dacht dat je ambitieus was”
Wooow, kan echt niet

één maand geleden

Ik was blijkbaar al zwanger toen ik solliciteerde bij deze baan, dus ik voelde mij enorm schuldig, maar echt zo medelevend en lief. Direct gefeliciteerd en helemaal niet gevraagd naar overige informatie, pas later! Nou moet ik ook zeggen dat het een Christelijke organisatie is, misschien dat het daar anders gaat.

één maand geleden

Positief! En gelijk vragen hoe het met mij gaat en geruststellen dat er hoe dan ook vervanging voor mij komt, dan voel ik me ook niet zo schuldig dat ik er straks een poos niet ben