32 Reacties
14 dagen geleden
Vrijdag om 0.47u geboren. Ouders kwamen meteen die vrijdag langs in het ziekenhuis. Zaterdag einde middag mijn broers, want toevallig waten ze die dag in de buurt (2vd3 wonen verder weg), dus agh, waarom niet.
Vrienden en verdere familie mocht pas na een maandje ongeveer (hadden we ook op het geboortekaartje gezet).
14 dagen geleden
Bij onze dochter (geboren 31-03-2024) kwamen mijn ouders, broertje/schoonzusje en hun 3 kinderen direct in het ziekenhuis toen ze geboren was. Zelf vond ik dat gewoon heel fijn. Zijn heel close en wilde hun gelijk vol trots hun kleindochter/nichtje laten zien. Nu krijgen we een zoon (uitgerekend 16-03-2025) en willen we dit hetzelfde doen met hen. + Mijn schoonzus had sushi mee dus ook erg belangrijk😂
14 dagen geleden
Bij mijn dochter kwamen ouders en schoonouders de dag erna. Mijn dochter is om 22.10 uur geboren en ik moest nog 1.5 uur gehecht worden. Bleven een nacht in het ziekenhuis, dus vond het allemaal wel even prima dat ze niet kwamen.
Daarna kwam iedereen pas veel later. Wij wonen wat verder weg van familie, dus die konden niet door de week. Verder vlak voor kerst en sint en iedereen vond het maar wat onhandig. Wij vonden dit best wel stom eigenlijk. Hadden we eindelijk een kindje kwam iedereen pas veel later 😑. Sommige broers/zussen pas na zes week.
Uiteindelijk hadden we met vrienden soms 2x visite per dag. Dat zou ik nu niet meer doen, dat was echt mega intensief. Net als visite pas later op de avond, was echt gesloopt en wilde vooral om 19 uur naar bed.
Denk dat het super persoons afhankelijk is wat je fijn vind. Ik zou het nu prima vinden als iedereen wat later is en zou het zoveel als mogelijk willen plannen op de opvangdagen van mijn dochter. Voor haar al intensief genoeg een broertje, laat staan alle visite eromheen nog.
14 dagen geleden
Onze eerste dochter is april 2021 geboren. Ik ben thuis bevallen maar moest met spoed na het ziekenhuis vanwege bloedverlies. Dat was van vrijdag op zaterdag nacht. Ik ging maandag pas naar huis.
Door corona hadden we geen visite in het ziekenhuis en thuis ook maar 1 per dag. Daardoor konden mijn eigen ouders pas dinsdags komen. Ik vond ik juist heel eenzaam.
14 dagen geleden
Opa en oma beide kanten op de geboortedag familie in de kraamweek overdag niet te lang max halfuur.
Ben je verkouden of voel.je niet lekker andere keer afspreken ivm baby en mijn weerstand ivm ziektes en dat gaat aardig goed.
Ik hou de baby bij me en word niet vast gehouden door andere.
Prima als je dat niet fijn vind of andere idee erover hebt kwa familie en vrienden niet mijn probleem.
14 dagen geleden
Aangezien de overgang van de baarmoeder naar de wereld behoorlijk intens is voor een baby’tje kiezen wij ervoor om ons kindje niet meteen blood te stellen aan allerlei geluiden en energieen en de bubbel en de transitie te eren en het kindje rustig aan ons te laten wennen.
Mijn familie moedigt dit aan en respecteert dit en mijn moeder beseft ook hoe intens het voor haarzelf was dat ze dezelfde dag nog bezoek kreeg en was daarna ook helemaal van streek. In andere culturen staat hier 40 dagen voor, maar wij denken aan een maand
13 dagen geleden
Dat zie ik dan wel weer. Dat hangt er denk ik ook zo vanaf hoe je bevalling verloopt. Je weet helaas niet van tevoren hoe je je gaat voelen.
10 dagen geleden
Ik wil naast mijn partner ook mijn moeder bij de bevalling. Dit is ons eerste kindje en mijn moeder is me zeer dierbaar en een onwijze steun tijdens mijn paniek. Mijn vader zal dan in de buurt zijn… hoe lullig het ook klinkt zit ik minder te wachten op m’n schoonfamilie maarja dat kan ik niet maken. Verder wil ik naast beide gezinnen voorlopig niemand over de vloer 🤭
8 dagen geleden
Ik ben in maart uitgerekend. Bezoek is 2 maanden later welkom, dus eind mei . Heb het precies zo aangegeven. Wij willen graag dat de winterkwaaltjes die zichtbaar niet zichtbaar zijn graag buiten de deur houden. En daarbij moeten wij allemaal in huis wennen en bijkomen van de bevalling. Want het is niet zomaar iets wat je als mama en baby doet. Iedereen begreep dit ook, en heeft er niet moeilijk over gedaan.